Digitale camera vraagje.

Discussie in 'De lounge' gestart door Dwarrel, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwarrel

Dwarrel Lid

1 aug 2008
    87
    0
    0
    Hoi allemaal.

We willen een nieuwe digitale camera aanschafen.
    We hebben nu een samung met 4megapixel.

En het gaat vooral om wat meer pixel's.

En ook niet teduur
    :)
    We dachten zelf aan een prijs van 85 euro is dat haalbaar?.
    En welk merk is goed?.

Dwarrel :D :D .

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Rond de 100 euro ben je toch al gauw kwijt. Kijk eens op www.cameranu.nl. Dit is een hele goede maar ook goedkope zaak. Zowel via internet als de winkel zelf.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Waarom meer pixels? wist je dat de pixels alleen maar belangrijk zijn als je grotere foto's wil dan 10 x15 cm?

Hier is een link waar staat waarbij je moet letten bij aanschaf van een goede camera: http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/ ... le-camera/

Ik vind 85 euro voor een goede camera erg weinig... ik zou zo'n 149-200 euro uittrekken voor een beetje goede camera...

wat tips:
    Canon Ixus 80
    Panasonic FS6
    Nikon S210

Mocht je nog vragen hebben moet je maar pb'en, ik heb zelf 2 jaar camera's verkocht dus weet er wel wat van af ;)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vind het bedrag dat je voor ogen hebt ook weinig... :oops:

Ik ben op dit moment aan't afwachten voor een nieuw toestel (problemen met het huidige en is op dit moment naar het fabriek, als het in orde is koop ik een ander want erger me mateloos...), maar als ik een nieuw koop is het Nikon. Maar zo heeft ieder zijn eigen merk natuurlijk... Mijn budget voor een kleine camera: tussen 150 en 200 euro.

@ Noatje: dat van die pixels wist ik niet! bedankt voor de tip! ;)

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik weet niet welke je wel moet aanschaffen, maar wel welke je niet moet aanschaffen; de Casio Exilim! Ik heb hem een maandje geleden kado gekregen van mijn man omdat ik een klein toestelletje wilde (de oude was nog van het formaat koelkast). Ik was ook superblij dat ie zoveel megapixels had (9.1) en zoveel mogelijkheden, maar hij maakt echt GEEN mooie foto's! Ik heb zo'n beetje alle instellingen geprpobeerd, maar de kwaliteit van de foto's komt niet eens in de buurt van de foto's die onze "ouderwetse" Canon Powershot met 4.0 MP maakt :( Ik baal echt van dit toestel, heeft ook nog 140 euro gekost..

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is dus precies hetzelfde als wat ik met mijn Sony Cybershot heb... Blijkbaar zijn dat geweldige goeie toestellen, maar ben ook helemaal niet tevreden.

Op een hondenshow geweest (binnen in een hal): eerste foto's allemaal wazig... Finale foto's niet meer wazig (en niets anders gedaan!). Dat de kleur niet optimaal was door het kunstlicht, daar kan ik mee leven. Ben nl. nog veel aan't experimenteren.
    En als ik durf binnen met flash foto's maken en een beetje zoem is het ook zo...

Toestel is nu naar het fabriek, want de instellingen staan goed. Weet normaal volgende week meer.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Noatje, ik heb je een PB gestuurd :)

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb niet zon heel kleintje... maar heb een fujifilm, 8 megapixels en die maakt haarscherpe foto's... 149 euro was ik kwijt maar heb er keiveel plezier van

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    pbtje terug voor consider ;)

ik ben zelf ook niet zo weg van casio & sony... idd nikon compact zijn ook erg goed... ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ozgul, heb je een pb gestuurd (weet alleen niet of het gelukt is... :( ) Moest je het niet gehad hebben, zal ik het opnieuw proberen. ;)

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik heb zelf een digitale camera van samsung met 7.2 megapixels.. prima ding hoor.. half jaar geleden gekocht voor 90 euro

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Heb pas geleden precies de zelfde gekocht voor 55 euro was afgeprisd bij de Mediamarkt. Opzich goede foto's ik wilde een niet al te dure of al te grote toestel voot foto's van de kleine 55 euro vind ik ook een goede prijs

Deel Deze Pagina