zilvervisjes

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ga dat maarniet lezen.... :)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij heb ik vooral papiervisjes, daar lijken ze het meest op, al leken die slome beestjes die ik vandaag heb opgezogen meer op zilvervisjes, waren ook wat donkerder en hadden kortere sprieten aan hun kont.
    Al werd ik ook niet vrolijk van deze zin op wikipedia 'Sterke papiervisjes kunnen het 300 dagen zonder voedsel uithouden'.

4. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Hahahahh :D Meneer Zilvervis! Aaaah nee.. bah! Gelukkig heb ik ze nog niet in mijn bed kunnen betrappen..

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Volgde je verhaal een beetje en super dat je zo'n mooie echo hebt gehad!

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou, fijn... denk dat ik maar NIET achter de plinten ga kijken dan!!

ok, dus ovenvisje is t niet dan... de volgende die ik tegen kom is de sjaak.. die gaat even onder de loep!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik heb ook van die krengen achter mijn plinten zitten. Toen we ze gingen verven toen we hier net kwamen wonen, renden ze heel hard weg, toen we de plinten er af haalden. Ja, en alle plinten zo lijmen dat ze hermetisch zijn afgesloten, is hier onbegonnen werk.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we pappier visjes op zolder.

en ik haal er lokdoosjes voor ik weet alleen niet of ze die in nederland te koop zijn

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben ze boven. Ik dacht altijd zilvervisjes maar gezien de plaatjes zijn het misschien toch de papier- :( In ieder geval.. sinds we op zolder vochtvreters hebben staan en het afzuigsysteem ongeveer 8-10 uur per dag aan zodat het huis geventileerd blijft, zijn ze bijna allemaal weg. Het lijkt me dus dat goede doorluchting ook helpt :)

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Getsie krijg helemaal de kriebels van dit topic:$

Hier in huis ben ik er nu 3x 1 tegengekomen.. in 8 jaar.. valt mee dus;)

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Enige optie is je huis laten ontsmetten door zo'n verdelg bedrijf en dan nog heb je niet de garantie dat ze voor altijd weg zijn. Op mijn werk hebbenze een complete afdeling overgehuisd voor die beestjes, bah bah. Hier hebben we papiervisjes zitten, net zo smerig, maar komen af op droogte....succes ermee! Anders kijken op www.zilvervisje.nl

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier ook veel last van, vooral in onze slaapkamer, de wc en de badkamer. Mijn man heeft daarom de kitspuit maar eens flink gebruikt en dat scheelt een stuk!

Bijvoorbeeld langs het behang aan de bovenkant, daar schijnen ze namelijk ook vaak te zitten, net als achter de plinten. Ook heeft hij alle mogelijke gaatjes in de WC gekit, tussen spak en tegels bijvoorbeeld en op de grond waar de waterleiding de grond in gaat. in de WC hebben we daardoor nauwelijks nog zilvervisjes!

Dus meiden, kitten werkt in elk geval wel!!

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    pff als we hier ieder gaatje en kiertje moeten gaan kitten.. zijn we volgend jaar nog bezig denk ik...!

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ook zilvervisjes. Ze schijnen in nieuwbouwhuizen vaker voor te komen. Mijn collega had ze een aantal jaren terug ook. Om ze te bestrijden moest zijn nog alle kasten leeg halen en overal laten spuiten. Dit moest toen wel het hele rijtje huizen doen anders had het geen zin.

Wij hebben vorig jaar iemand laten komen. In alle hoeken, kieren en plinten heeft hij een druppel spul gespoten (niet schadelijk voor dieren en kinderen). Ook deze meneer gaf aan dat je dan wel het hele rijtje af moet gaan en dat hebben de buren ook gedaan. Inmiddels, op een enkele na nergens meer last van.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Zou niet eens weten wat zilvervisjes zijn... Haha kennelijk heb ik er dus geen last van

15. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gruwel echt van die beestjes! In ons vorige huis hadden we ze heel veel. Bij het verhuizen heb ik alles drie keer omgedraaid en schoongemaakt. Nu zien we er heel af en toe eentje, die dan meteen wordt geplet. Er komt wel vaker het een en ander aan beestjes binnen van t balkon, maar die zilvervisjes...... ieuw :(

Godzijdank nog nooit een in m'n bed gevonden, wel heel lang bang voor geweest en ik droom zelfs van die dingen!

Luchten helpt schijnbaar, dus bij ons gaat altijd t badkammerraan open

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wij hebben er nu ook veel "last" van. Terwijl we nu een huis hebben uit 97 en hele goed geisoleerd. Maar las dat laatste stukje op wikipedia over tussen plinten etc. We hebben nog steeds een gat in de muur in de hal die binnenkort dicht wordt gemaakt dus hopelijk is het daarna minder...vieze beesten bahhhh

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Als ik het zo lees hebben wij hier toch last van papiervisjes ipv zilvervisjes want die leven graag in een droge omgeving en zilvervisjes in een vochtige omgeving. Verschil tussen die twee kun je alleen onder de microscoop zien. Ze kunnen wel 2 tot 8! jaar oud worden:$ De huisspin is de grootste vijand, tsja die zijn hier gelijk weg want ik ben bang voor spinnen:p

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    oeila op mijn werk stikt het er van.
    Pak je een oven schaal uit de voorraadkast en daar zitten er dan 6 in ofzo brrrr.
    Tja oud pand, veel papier en rommel dus het wil wel gedeien.
    Alleen in de badkamer zitten ze niet dus dat vochtige ruimte gedoe snap ik dan weer niet zo goed.
    Tis wel echt een zilvervis al ga ik nu twijfelen. Morgen de ovenschaal maar even pakken.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, precies, die heb ik ook, ik zag dus gisteren ook op het plaatje dat het dan waarschijnlijk papiervisjes zijn i.p.v. zilvervisjes.
    Ben er vandaag nog geen eentje tegen gekomen.

Deel Deze Pagina