Nu weet ik niet of het toeval is of niet... We wonen redelijk nieuwbouw (2006) en hebben een centraal ventilatiesysteem. Deze is ons 3 weken geleden kapot gegaan, de motor. Mijn man gaat een nieuwe motor bestellen en dan maken. Tot die tijd de centrale ventilatie effe uitgetrokken. En raad eens, vanaf die dag geen enkel zilvervisje meer gezien, behalve op zolder op de vensterbank. Boven of op de kamers boven geen enkele meer. Zou dit toeval zijn of toch iets te maken hebben met het ventilatiesysteem?
Hadden jullie precies dezelfde spray gebruikt? En waren ze weg en kwamen ook nooit meer terug? Ik blijf het zo vreemd vinden
Ik heb vandaag de spray gekocht! (Action zit hier niet om de hoek, dus duurde even). Ik ben heel benieuwd
Ach die beesten zijn gek. Komen gewoon te pas en te onpas weer terug hoor. Ik had laatst een miljoenpoot binnen. Google even, ook zo walgelijk!
ik had de lavendelspray zelf gemaakt met lavendelolie van youngliving en echt op een uitzondering na kom ik ze niet meer in grote hoeveelheden tegen. Heeeeel af en toe zie ik er eentje, maar dat is niks vergeleken met hoe het daarvoor was.
Hoevaak gebruik je de spray per dag? Door het hele huis, of alleen de plekken waar je ze eerder had gespot? En hoelang duurde het voor je effect merkte?
Ik heb het 1 keer gebruikt door het hele huis en voornamelijk op plekken waar ze altijd uit kiertjes kwamen. Weet niet meer hoe lang het duurde voor ik effect had, snel denk ik want ik heb daarna niet weer gesprayd. Voordeel van de spray die ik gemaakt had was dat het niet chemisch is en het dan ook royaal heb staan sprayen (gelijk ook op bed voor de geur )
Ik heb ze ook helaas. Ik vind het zo erg. Alles dichtgekit. Maar ze komen nog. Ik ga ook eens lavendelspray spuiten.
Wij hadden er 3 a 4 per dag vooral in de keuken, bijkeuken en toilet. Wij hebben een ongediertebestrijder laten komen en die heeft door heel het huis op de plinten en in de hoekjes een drupje bruine pasta(gif) neergelegd. En sinds dien (nu 3 weken geleden) hebben we bijna geen zilvervisje meer gezien. De werktijd is ongeveer 8 weken en daarna zou je er helemaal vanaf moeten zijn.
Wij hadden ze ook enorm veel in onze nieuwe woning. Geen zilvervisjes maar papiervisjes. Man heeft alle plinten van bovenop en onderop gekit en resultaat mag er zijn. Geen visjes meer! (Ziet er ook mooi afgewerkt uit).
yeahhh! hier heb ik er nog twee gezien maar dat was nadat ik een kast had open laten staan. Ik denk dus dat ze daar in hebben gezeten. Ik wil alle kasten op korte termijn schoonmaken en opruimen en dan ben ik hopelijk ook helemaal van ze af!
Nog steeds niks gezien? Hier van de week 1 onder een plantenbak in de hal. Boven helemaal niks meer! Zo bizar! Het waren er echt wel heel veel en nu dus gewoon niks meer. Elke avond sta ik nog steeds versteld
Helaas wel! Wanneer ik spuit zie ik ze niet, maar als ik het 2 dagen vergeet zie ik er toch weer een stuk of 2 op de trap. Dus ze houden zich toch ergens in huis verborgen. Gelukkig wel minder in aantal.