Nu ik alle tijd heb om op te ruimen Wij hebben 2 hoge keukenkastjes. Ik kan er niet heel handig bij; zeker achterin niet. Hebben jullie tips hoe ik deze toch handig (optimaal) kan gebruiken? Bedankt!
Kleiner spullen in mandjes/bakjes doen, zodat je het hele bakje er uit kan halen en dan opzoeken wat je nodig hebt. En inderdaad spullen inzetten die je het minste gebruikt.
Ja, deze is ideaal. Ik heb vazen bovenin en dingen als het broodrooster, een kan voor drinken enz., allemaal dingen die ik inderdaad niet vaak gebruik.
Wij hebben vorige week een nieuwe keuken uitgezocht voor in het nieuwe huis en we hebben expres geen bovenkastjes gekozen. Mijn vrouw en ik zijn allebei formaat kabouter en moeten overal een trapje bij hebben behalve bij de onderste plank zo irritant!
Wij hebben er voor gekozen om een kastenwand bij de andere muur te zetten (hetzelfde als de keukenkastjes) en de koelkast en magnetron staan daar dan ook.
Ja dat is ideaal.... Maar onmogelijk in bijvoorbeeld ons huis. Wij hebben in de bovenste kastjes inderdaad spullen die ik weinig gebruik. Hier zijn dat met name de bak spullen.. Op zich bak ik nog wel regelmatig, maar altijd met een van de kinderen... Die zet ik dan gewoon op het aanrecht , kunnen zijn mooi de bakvormen en mixer van de bovenste plank pakken.
Ik heb ook geen bovenkastjes meer. Wel 1 grote kast, maar bovenin staan vooral dingen die we minder gebruiken. Vind het veel fijner zo, ook rustiger ogen.
Spullen in bakken organiseren en de bak labelen. Of wat kleinere dingen op een draaiplateau zetten (Lazy Susan of Ikea Snudda), dan hoef je niet een hele bak er uit te pakken, maar kun je gewoon aan die plaat draaien. (Mits je bij het kastje kunt natuurlijk )