Zilvervisjes

Discussie in 'De lounge' gestart door SylvieKampen, 30 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SylvieKampen

21 jul 2022
    14
    3
    3
    Vrouw
    Het begint weer kouder te worden, en ik begin ze ook weer hier en daar te zien in huis. Ik zag geen topic meer wat echt up to date was. Dus vandaar dat ik even een nieuwe aanmaakt. Wat doen jullie tegen zilvervisjes? Ik zag wat dingen voorbij komen over spray, maar welke spray praten we dan over? Ik ging voor de grap ook even kijken naar een ongedierte bestrijder. Maar ik zag deze, en volgens mij hebben die niet eens een zilvervisje in hun banner lol. Dus dat belooft niet veel goeds haha! :roflmao:

Ik zag deze spuitbus van HG, heeft iemand hier ervaring mee?

2. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Er zijn lokdoosjes zoals voor de mieren. Helpt goed.

3. SylvieKampen

21 jul 2022
    14
    3
    3
    Vrouw
    Ja? werken die goed? En krijg je ze dan ook echt (bijna) allemaal weg?

4. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Lokdoosjes? Nog nooit van gehoord. Die doosjes voor zilvervisjes die verkocht worden zijn als je ze in elkaar hebt staan gewoon "tentjes" en op de bodem zit dan een plakstrip. Als ze er toevallig overheen willen lopen blijven ze plakken.. meer ook niet. Je zou ze in een hoekje of tegen de muur aan kunnen zetten in de ruimte waar je ze gezien hebt en dan duimen.
    De spray heb ik vroeger wel eens gebruikt - hielp wel maar is echt rotzooi dus niet handig als je kleine kinderen hebt.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij wonen in een nieuwbouwhuis en hebben heel veel last van zilvervisjes en papiervisjes. We hebben alles al geprobeerd maar niks helpt. Die lokdoosjes hebben we ook. Er blijven er wel in plakken maar dat is maar een druppel op de gloeiende plaat. Wij overwegen om alle plinten te gaan kitten want we hebben het idee dat ze daarachter "wonen".

6. SylvieKampen

21 jul 2022
    14
    3
    3
    Vrouw
    Ah, ja ik wist al niet zeker of de lokdoosjes alles zouden meepakken. Ik gebruik ook liever geen spray. Maar ik wil er natuurlijk wel vanaf. :confused:

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die spray stinkt...alsof je net je huis geverft hebt - ideaal voor je een weekendje weg gaat :p . Het werkt wel echt goed moet ik zeggen. Alleen die lucht.... hoewel die ook met een paar uur wel weer weg is hoor.

en die doosjes met die plakstrips; tja als je ze op een bepaalde plek veel ziet, kun je daar een doosje neer zetten, hier zaten er stiekem best nog veel in... maar dan vind ik de spray toch weer fijner omdat je die gemakkelijker op meer plekken kunt toepassen.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Wij hebben een keer met die hg gespoten voordat we op vakantie gingen indd.
    Helpt wel maar we zien ze nog wel hoor

9. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Klopt! Wij hadden boven een soort van holle plinten en daarachter wemelde het van die beesten. Nu heeft m'n man nieuwe plinten op de muur gekit en we hopen dat het nu minder zal zijn. Maar ik vrees dat je ze niet helemaal weg krijgt. Wij hebben trouwens geen nieuwbouw maar een jaren 70 woning.

10. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Ik lees even mee want ik heb er in mijn nieuwe woning heel erg last van en krijg er echt de kriebels van! Heb de spray al geprobeerd en heb de lokdoosjes maar als ik het zo lees op internet is er bijna onmogelijk vanaf te komen omdat ze zich mega goed kunnen verstoppen en zich ook goed voortplanten....

11. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Toen wij in ons huis kwamen wonen zagen we er ook echt heel veel. Wij hadden een plek aan het plafond waar allemaal zwarte puntjes onder lagen (uitwerpselen) en hebben die plek dichtgekit. Ook enkele keren die bus van HG langs alle plinten op zolder leeggespoten. Verder heel heel veel ventileren!!!! De mensen die voor ons woonden hadden geen raam in de zolderkamer die open kon en ventileerden slecht. Wij hebben er meteen een raam in laten zetten en nu staan er twee ramen tegen elkaar open, dag en nacht. Vanwege het drogen van de was daar.
    In de loop der jaren zijn ze langzaam verdwenen en nu kom ik er nog een stuk of drie tegen in een jaar. Maar nogmaals, ze komen af op vocht, wat natuurlijk veel in nieuwbouwhuizen zit, dus dan ook elke dag ramen open en vocht eruit, dan verdwijnen ze op een bepaald moment.

Nataly1972 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina