Net las ik in een ander topic (weet niet meer welk) deze zin en vraag me af of jullie het ermee eens zijn. Als iemand toch iets "gemeens" zegt of doet, dan is dat toch kwetsend, dan doet dat toch zeer, zeker als het iemand is die dichtbij staat? Hoe denken jullie hierover?
Dat ligt aan de context maar als je keer op keer gekwetst wordt ben jij diegene die hier verandering in kan aanbrengen. Je zult voor jezelf moeten opkomen en je eigen grenzen bewaken.
Nee. Soms zie je die dingen niet aan komen. Zeker als het van een naaste af komt.... Als dit herhaaldelijk gebeurd Door dezelfde persoon dan kun je je wel afvragen of deze het nog wel waard is om energie in te steken.
Je bent niet verantwoordelijk voor andermans daden, wel over wat het met jou doet, en in hoeverre je dit effect op jouw leven laat hebben.(er zijn natuurlijk altijd extremen..)
Hihi zal ik mijn topic zijn geweest En nee ben ik niet met je eens.. Ik vind het trouwens wel een hele mooie zin ?!? Wij zijn inmiddels sociaal gekwetst geworden en keer op keer zagen we dat niet aan komen..
Nou nee... dat zou wat zijn dat het aan jezelf ligt als iemand je kwetst. Je hebt niet overal invloed op en je hebt geen controle over wat anderen doen. Maar als het gebeurd is, zou ik wel afstand nemen
Maar hoe stel je je dan NIET kwetsbaar op als je toch wel een gevoelig persoon bent? Moet je je dan het tegenovergestelde opstellen, heel zelfverzekerd dan denk ik?!
Nee vind ik niet.. Tenminste, niet de eerste keer. Als diegene het steeds weer doet en steeds weer krijgt diegene nieuwe kansen, dan kan je het wel een beetje verwachten..
Deze zin vind ik heel mooi en heb ik ook al heel vaak gehoord, maar hoe werkt dat dan. Als iemand mij bijv. ( zomaar) een trut noemt, dan vind ik dat niet leuk. Of moet ik het dan wel leuk vinden. Sorry, ik begrijp echt niet hoe anderen daarmee omgaan, hoe je die knop dan omzet ( door het niet te laten beinvloeden). Ik heb echt groot respect en bewondering voor mensen die dit WEL kunnen!
of het zéér doet, hangt een beetje van jezelf af. Of je daar altijd wat aan kan veranderen, dat denk ik niet. Maar als jij gekwetst wordt door een persoon van wie je denkt: Wauw, die is geweldig! Dan komen diezelfde (bv woorden) heel anders aan, dan wanneer jij over die persoon denkt: Jemig, wat een loser.... Dit zijn natuurlijk even uitersten, maar het werkt wel een beetje zo denk ik. Alleen zit er natuurlijk ook een hoop 'grijs' gebied tussen....
Volgens mij komt dat nog altijd van twee kanten. Degene die het zegt, heeft meestal geen toestemming gevraagd om iets kwetsends te zeggen: daar heb je zelf geen controle over. Hoe hard het binnenkomt, daar heb je wel enige controle over, (van iemand die dichtbij staat, komt het harder aan dan van een wildvreemde, meestal). En wat je er daarna mee doet: ja, dat is wel helemaal aan jezelf.
Ik zeg eens. Want waarom kwetst het je? Dat is omdat je onzeker bent over jezelf, of omdat je je aangesproken voelt. Omdat je je betrapt voelt omdat het eigenlijk waar is maar je dat zelf ontkend, of omdat je bang bent dat mensen je zo inderdaad zien. Als je zeker bent van wie jijzelf bent, dan weet je of het zogenoemde kwetsende wel of niet klopt... en dan hoef je je niet gekwetst te voelen en kun je er gewoon neutraal tegenover staan. Het doet je dan niets namelijk, de mening van die ander. JIJZELF laat toe dat je gekwetst wordt of niet.
Tuurlijk is zoiets niet leuk, maar hey: dat iemand dat zomaar roept op straat, zegt toch echt meer over diegene dan over jou. Ofwel had iemand z'n dag gewoon niet, ofwel is het gewoon een enorm zielig mens, als iemand dit soort dingen aan de lopende band doet. In beide gevallen zegt het iig niets over mij.
Waarom zou het jou wat boeien dat een wildvreemde dat over jou zegt? Dat zegt inderdaad puur iets over die persoon zelf... wat voor achterlijke dat is. Ene oor in, andere uit.... niet op reageren.
neeik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Ik denk wel dat je kunt stellen dat je het zelf toelaat als het kwetsend gedrag van een ander jouw leven gaat beheersen.Van Elanore Roosevelt is daar een mooie quote van " No-one can make you feel inferior without your consent" (niemand kan je je minderwaardig laten voelen zonder jouw toestemming)
Er is eigenlijk al antwoord op gegeven iemand zal zijn eigen waarheid hebben waarin diegene zoiets zegt of denkt..dat zegt niets over jou persoonlijk, daar hoef jij niks mee. Diegene mag dat best vinden. Soms kun je nadenken over wat iemand zegt, misschien zit er wel een kern van waarheid in..maar het is aan jou wat je er mee doet.
ik vind niet dat je er zelf om vraagt bij mij staat er echt niet op mn voor hoofd leuk kom mij even kwetsen deze dingen gebeuren zonder je het al beseft ik laat het niet meer snel toe en geef weer woord terug maar het is in het verleden heel vaak gebeurd en ik er dan over heen stapte net deed of het niet was gebeurd en niks er op zei dat gebeurd niet meer zeg er wat van en als ze dan boos worden tja pech gehad dan laat mij niet meer kwetsen door niemand niet