even m'n hart luchten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ristoskatje, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    ben vandaag precies 38 week zwanger :D

ben vanmorgen bij de vk en nu was m'n bloeddruk in een keer erg gestegen, schrok me natuurlijk rot het was nu 140/90 en heb de hele zwangerschap een goeie bloeddruk gehad :(
    moest ook gelijk urinetest doen maar die was nog goed, gelukkig...
    de vk zei je lichaam is klaar om te bevallen, dus nu het wachten tot de baby er uit wil, ze ligt al wel erg laag dus kan elk moment gebeuren.
    ik ben nu helemaal zenuwachtig, maar heb er ook zo zin in.
    maar goed toch vind ik het nu wel spannend om de bloeddruk wil graag thuis bevallen, maar goed ga er nu rekening mee houden dat dat niet gebeurt :(

vrijdag moet ik weer naar de vk dus hopelijk is het dan weer gezakt.

dacht moet het even van me aftypen, zit nu ook op de bank en denk ga maar even huilen dat lucht op, maar haha dat lukt natuurlijk niet.

liefs

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hey meis, probeer je rustig te houden,als je je druk maakt word hij hoger. Had je iets met zout op? Dan stijgt je bloeddruk ook. Ik hoop dat je bloeddruk zakt,zodat je toch thuis kunt bevallen. Suc6.

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oh pff dat komt ff onvrwacht zo...

nou niet teveel druk maken das niet goed voor je bloeddruk... enne typ maar lekker van je af :)

spannend.. straks heb je t in je armen joh ^^

4. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meid.
    wat je vk zegt klopt hoor.
    hier ging mijn bloeddruk ook omhoog voor de bevalling.
    dus maak je niet ongerust.
    het hoort er echt bij hoor.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Tips voor vrijdag van iemand die heel veel bd metingen heeft gehad in haar zwangerschappen vanwege HELLP en PE: laat je bd in de ochtend meten (is hij altijd lager). Zorg er voor dat je ruim op tijd bent en nog even rustig kunt zitten in de wachtkamer. Bij het opnemen van de bd moet je al je spieren ontspannen, ook niet je voeten schrap zetten of zo want daardoor kun je ook een iets hogere bd meten. Ontspan je arm en laat hem slap hangen. Praat niet. Rustig ademhalen.

Succes en ik hoop dat hij lager is!

6. misa

misa Niet meer actief

He meid, ik kan me voorstellen dat je baalt en het spannend vind. Ik wilde de vorige keer poliklinisch bevallen en had een voorbeeldige zwangerschap. Uiteindelijk kreeg ik de laatste 3 weekjes een te hoge bloeddruk, dus werd dat 2x per week gecheckt evenals mijn urine.
    Uiteindelijk voelde ik me een keer heel slecht en zo kwam ik bij de gyn. Onderdruk bleek 100, dus ik mocht niet meer bij de vk blijven. Ik moest erg huilen en baalde er vreselijk van.
    Het beste was om in te leden, aangezien ik toch al bijna 39 weken zwanger was. Ze wilden er niet op gokken dat het straks toch een zwangerschapsvergiftiging zou worden.
    Ze maakte een afspraak en de volgende ochtend moesten we terugkomen voor een inleiding (met hormoonveter). Die dag is ons zoontje ook geboren!
    Ik ben helemaal tevreden hoe vk en gyn gehandeld hebben, mijn zoontje en ik zijn allebei gezond en dat is het belangrijkste!

Maar ik kan me voorstellen dat je nu even baalt en moet schakelen. Het enige wat ik je mee wil geven: mijn lichaam reageerde erg heftig op de inleiding. Mocht ik dat ooit weer zo krijgen, dan zou ik niet te lang twijfelen over een ruggenprik.

Denk maar aan een gezond, lief, klein babytje met een gezonde mama. Dat is het belangrijkste wat telt!
    En daarbij komt meer dan de helfst van de thuisbevallingen van het eerste kind toch nog in het ziekenhuis terecht aan het einde van de bevalling.
    Veel geluk, succes en vooral veel plezier!!!

7. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    iedereen bedankt voor de reactie's.

juul75: bedankt voor de tips, moet om 11.45 dus dat is nog s'morgens, dus we zullen zien.
    ik moest vanmorgen twee keer opmeten en de tweede keer mocht ik niet praten en probeerde me ook goed te ontspannen maar het was nog het zelfde.
    ach we zullen zien vrijdag m'n man gaat als het goed is mee dus die spanning is al weg.

maar ja wie weet ben ik dan al wel bevallen hahaha maar ja je weet het nooit

8. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    ben vandaag naar de vk geweest maar de bloeddruk was nog te hoog. (160/90 en155/95)
    dus naar het zkhuis geweest, ctg scan gehad, bloed/urine onderzoek gehad en dat was allemaal goed, alleen de bloeddruk blijft hoog.
    dus moet zondag weer heen voor alle onderzoeken, en mocht de bevalling nu beginnen dan moet ik naar het ziekenhuis.
    maar als de onderzoeken zondag goed zijn, dan mag ik weer thuis bevallen.
    dus het is maar afwachten, wel erg spannend allemaal maar ben toch blij dat ik onderzoeken heb gehad en dat ik onder controle blijf.
    het gaat toch om de kleine en ik ....... dus we wachten af

9. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    vandaag weer naar het ziekenhuis geweeest.

en gelukkig is alles weer goed, m'n bloeddruk was gezakt naar 124/76 dus dat is prima.
    ben nu weer overgedragen aan m'n eigen vk, dus ik mag ook weer thuis bevallen.
    ben zo opgelucht, moet nu rustig aan doen en verder maar afwachten hoe het allemaal gaat, best spannend

10. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je nu wl weer gewoon thuis mag bevallen!

11. misa

misa Niet meer actief

Heb net in een ander topic op je berichtje daar gereageerd. Maar hou je lijf gewoon goed in de gaten en laat desnoods een keertje extra in de week je bloeddruk checken als dat geruststelt!
    Fijne laatste weekjes!

Deel Deze Pagina