hoe ging jou 3e bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door tresje, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hallo meiden
    ik ben bijna 36 wkn zwanger van mn 3e kindje.
    nu de bevalling in zicht komt ga ik er toch weer meer over denken....zal t sneller en makkelijker gaan omdat het de 3e is, of maakt dat niet uit??
    mn 2e bevalling duurde korter dan de eerste en was beter te doen.
    maar dat is nu alweer bijna 6 jaar geleden!
    ben benieuwd hoe anderen de bevalling van een 3e kindje ervaren hebben......

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier was de derde n eitje!

De eerste was in 8 uur, waarvan bijna anderhalf uur persen, een knip en n scheur...
    De tweede was in 4 uur, waarvan 8 minuten persen en heel erg gescheurd ivm opgeslagen handje...
    Derde begon rond 2 uur in de middag, maar weeen kwamen maar elke 6 min. Toch gebeld naar de vk, want voelde dat het echte weeen waren. Op weg naar het z'huis (wilde zelf poliklinisch) zakten de weeen naar om de 8 min... Stelde dus niks voor. Om 5 uur kwam de vk kijken, toch al 5 cm ontsluiting. Ze zei nog toen ze me zag, volgens mij ben je nog niet aan het bevallen, je bent nog te ontspannen...
    Om 17.55 prikte ze m'n vliezen door, ik had toen 6/7 cm. Voor m'n gevoel begon t toen pas. Weeen werden heftiger en kreeg vrijwel meteen persdrang... Om 18.12 uur was ons meisje er met 1 perswee.. Het ging echt supersnel en relaxed!!
    Zo nog wel 10 haha

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

#3 Porsche, 23 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2012
    onze 1e was in 10 uur ... 2 uur perse ( met de ambulance naar het zh toen een knip )

onze 2e was in nog geen 2 uur tijde ( 20 min )

onze derde in nog geen 30 minuten !!! waarvan 1 min perse ...

ik ben ingeleid geworden ivm de stuitliggingen toen ze goed lag ben ik ingeleid geworden !!
    maar wat een hel .........

ik voelde dat ik rond half 3 echte goede weeen kreeg .. ik heb 2 bevallingen gedaan zonder pijn medicatie,
    en ik lag al 1.5 dag in het zh met pijnlijke harde buiken,
    toen ik om 15.00 aangaf dit niet nog langer te trekken zeiden ze ja we kunnen je paracetamol geven ( doe normaal mens dat geef je als je hoofdpijn hebt )
    tegen 15.30 nogmaals gezegd dat ik het niet trok het was echt heftig en pijnlijk, ja ga maar doesje !! ( alsof ik daar zin in had wilde van de pijn af ) maar ergens vond ik het ook wel fijn het doesje ...
    en ik moest maar wachten tot 16.30 want dan kwam de VK langs ..
    heb gellof ik wel drie kwartier onder de does gestaan..

tegen 16.45 kwam ze kijken had ik 4 cm .. toen gingen ze bellen voor de uggenprik, dat duurde voor mijn gevoel uren, onder tussen zei ik van laat maar zitten ze moet eruit ..
    en toen had ik 6 .. gingen ze me een pompje geven .. heb ik 1x op kunnen drukken, en toen kon ik haar niet meer binnen houden ..
    ik moest persen en toen was er paniek bij de verpleegers en vk ..
    ik mocht niet persen maar kon het niet tegen houden,
    1x persen en toen brak mijn water ( lees dat spoot eruit ) en toen kwam onze dochter meteen mee ...

door de snelheid heeft ze het heel moeilijk gehad...
    en heeft ze in de couveuse gelegen ..
    nu is alles weer goed, behalve bij mij ik kan het maar moeilijk verwerken ..

luister goed naar je eigen lichaam en geef gewoon alles heel eerlijk aan ...

toy toy toy

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bedankt voor jullie verhaal meiden!
    lijkt erop dat t wel sneller gaat dan....
    bij mij zit er wel bijna 6 jaar tussen nu...
    we wachten af. ben zo benieuwd!

5. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Bij onze eerste duurde het 4,5 uur (half uur persen)
    Bij onze tweede 2 uur en 15 min ( 1perswee)
    Bij onze 3e duurde het 4 uur (1 perswee)

De eerste 2 zijn ingeleid en de derde kwam uit zichzelf. Erg goede bevallingen gehad. Wat mij betreft mogen er nog wel een stel bij

Deel Deze Pagina