36+3 weken zwanger en stuitligging

Discussion in 'De bevalling' started by Bekkiiee, Jun 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

Oct 7, 2014
    78
    16
    8
    Female
    NULL
    NULL
    hallo allemaal
    k ben 36.3 weken zwanger van ons 2de kindje.
    ze ligt al de hele zwangerschap in stuit.
    nu vroeg ik me af of er hier meer dames zijn met deze ervaring of wanneer jullie kindje alsnog gedraaid is na 36 weken. volgende week bij 37.3 afspraak bij de gyn en dan ook datum prikken voor keizersnee.

gr

2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn dochter heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen. Ik heb destijds een draaipoging gehad maar behalve dat dat pijn deed heeft dat niks geholpen. Keizersnede was met 39 weken gepland echter kwam ze 2 weken te vroeg doordat mijn vliezen braken.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Mijn oudste bleek met een controle echo met 32 wkn in een onvolkomen stuit te liggen. Met 36 wkn lag hij nog steeds zo. Heb toen een draaipoging gehad (die niet gelukt is). In week 37 is een datum geprikt voor een geplande ks in week 39.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Mijn tweede lag ook de hele zwangerschap in stuit, en de nacht voor we een draaipoging zouden bespreken met de gyn is hij vanzelf gedraaid. Daarna in de goede positie gebleven. Was ook met 36/37 weken geloof ik.

5. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Bekkiiee,

Mijn kindje lag ook al de sinds er iets zinnigs over te zeggen was in stuit. Wij hebben haar uiteindelijk laten draaien. Was niet prettig (iets wat pijnlijk, maar vooral 'spannend' dat ze tegen een levend mensje gaan 'duwen'), maar was wel bij ons in twee minuten gepiept. Ondanks dat ik niet perse tegen een keizersnede ben (en dan was ze er potverdorie al geweest, met een geplande keizersnede, haha), raadde zowel mijn verloskundige, de gynaecoloog en de cursusleidster van de bevallingscursus het wel aan om in ieder geval te proberen. Mocht je me nog iets willen vragen over die draaiing, laat het me gerust weten :). Succes met je overwegingen!

A.

6. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

May 31, 2011
    144
    2
    18
    Female
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Bij 36 weken dwars.
    37 weken goed.
    38 weken dwars.
    En bij 39 weken weer goed.
    Morgen inleiden daarom. Het is nu goed dus nu doorpakken.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Mijn dochter lag ook de hele zwangerschap in stuit. Ik zou rond 36 weken een draaipoging krijgen maar ivm te weinig vruchtwater kon dit niet. Doorverwezen naar de gyn en gekozen voor een keizersnede, deze zou rond 38 of 39 weken plaats vinden als mijn bloeddruk goed bleef.
    Echter braken met 37+5 mijn vliezen spontaan en is dochtertje toen gehaald met keizersnede.

Heel veel succes

8. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Mijn 2e lag ook hele zwangerschap in stuit. Met 36 weken draaipoging geprobeerd, niet gelukt helaas. Gekozen voor een vaginale bevalling, omdat de eerste heel vlot gegaan was en dit kindje zelfs iets kleiner geschat was.
    bij 40.4 heel mooi vaginaal bevallen!

9. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

Oct 7, 2014
    78
    16
    8
    Female
    NULL
    NULL
    nou dames kz gepland met 39+6 had gehoopt een paar dagen eerder dus keihard duimen dat ze eerder komt. met mn eerste ging k overtijd maar k hoop van harte dat deze rond 39 weken toch wel besluit te komen..

RoosW87 likes this.

Share This Page