Zin in de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Nina Sanders, Jun 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Haha wie nog meer? :p duurt voor mij nog even natuurlijk (jeetje, maar goed ook) maar ik kijk er weer zó naar uit!

Kraamzuster, Maryelle and Roni7888 like this.
  2. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Alleen voor de bevalling zou ik nog wel een baby willen! Zwangerschap wel oké, eerste 6 maanden ook maar verder heb ik genoeg aan 2 kids. Er is niks magischer dan een bevalling voor mij, wat een fantastische ervaring

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Jep, hier ook zeker zin in de bevalling, mag van mij nu al wel:roflmao:

Nina Sanders likes this.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ja, dit toch idd?! Had ik ook hoor, zeker na nr 2. Dit was zo'n fijne vlotte (en intense!) bevalling dat ik die zo even nog een keer zou doen. Die van nr 3 was net zo vlot en weer zo intens en mooi. Nr 1 trouwens ook hoor maar die duurde gewoon iets langer. Benieuwd naar nr 4!

Roni7888 likes this.
  5. momim

momim Actief lid

Feb 21, 2019
    343
    213
    43
    Haha, voor mij duurt het nog langer, maar ik vind bevallen fantastisch en kan er nu al naar uitkijken:)

Nina Sanders likes this.
  6. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

Sep 11, 2021
    544
    438
    63
    Keek er 8 maanden naar uit .. heb bevalling nummer 2 en 3 als mooi intens en “prettig” ervaren zelfs als waren ze medisch ( inleidingen)
    Nu de laatste 2 weken slaat de paniek ineens toe .. weer medisch en de inleiding staat gepland .. krijg de hele tijd wat als gedachten in mijn hoofd ..
    Hopelijk wordt het weer zo een mooie bevalling waarin ik ondanks dat ik medisch ben zoveel mogelijk zelf de regie in handen kan houden want ik denk dat dat juist mijn angst is … dat iedereen gaat beslissen wat te doen en er geen tijd/rust is voor mijn wensen

Nina Sanders likes this.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Toen ik nog zwanger was hoorde ik @Nina Sanders er ook al over. Inmiddels 1 ervaring rijker ben nog niet overtuigd. Dat uitkijken naar de bevalling, vanwege de bevalling, blijft me nog steeds verbazen. :roflmao:

Het moment dat je met cosi gevuld thuis aankomt, dat vind ik dan weer wel fantastisch. Maar ik ga t geen derde poging geven om te kijken of ik van mening ga wisselen :roflmao:

Campus, Paardenbloem and MMW like this.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Ja dat klopt!
    Ik vind het straks jammer na nummer 4 dat ik niet nog een keer ga bevallen denk ik. Maar nee, er komt echt geen 5e kindje :)!

9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Hier komt ook echt geen 5de meer, maar ik kan dus soms echt heel verdrietig worden van het idee dat ik nooit meer zal bevallen:oops:

Nina Sanders likes this.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oeh jij hebt ze ook zo kort op elkaar. Hier ook 2017 - 2022. Hoe gaat dat daar?

11. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,676
    1,787
    113
    Wat leuk om dit topic te lezen! Ik ben over 9 weken uitgerekend van de eerste en zie enorrrmmmm op tegen de bevalling. Enige waar ik aan kan denken is intense pijn, veel bloed, uitscheuren en alle ellende die je maar kunt bedenken bij elkaar (behalve dan het mooie dat er een prachtig wezentje uit je komt, maar dat is dan weer voor later). Goed om te lezen dat mensen het ook gewoon als iets fijns kunnen ervaren, geeft mij hoop!

12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik kijk er ook erg naar uit en ik hoop dat alles weer goed gaat :)

Nina Sanders likes this.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Het eerste moment dat je kindje in je armen hebt is zoooo mooi ❤️

Cobon and Nina Sanders like this.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Gelukkig is er ook zoiets als een ruggenprik mocht je daarvoor willen kiezen. :). Dat betekent echt niet per se pijnloos, maar ik heb dat persoonlijk als heel prettig ervaren. En hechtingen ed horen erbij ;), maar moment van uitscheuren voel je niet. Bij nr 3 trouwens geen hechtingen gehad.

15. momim

momim Actief lid

Feb 21, 2019
    343
    213
    43
    Hier zelfs een subtotaal ruptuur maar de bevalling als heel fijn ervaren, dus het een hoeft het andere niet uit te sluiten ;) overigens is de eerste week postpartum plassen niet mijn hobby maar dat is zonder hechtingen etc ook denk ik
    En ja, die eerste momenten❤️

16. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    voorlopig lekker druk zoals dat gaat met een newborn :rolleyes: maar voor de rest wel vlot hoor. Ik weet al niet meer hoe het was met enkel 3 :roflmao:

Nina Sanders likes this.
  17. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Heb - op de eerste na - altijd prima bevallingen gehad en heb er dus nooit tegenop gezien. Prachtig juist. En de bevalling van de jongste was zo ontzettend magisch, daar denk ik nog dagelijks aan terug. En zoon in kwestie is inmiddels bijna 3. Wil absoluut nooit meer zwanger zijn en wil er geen baby’s meer bij, maar bevallen zou ik gerust een dagelijkse bezigheid willen maken als ik het van iedereen kon overnemen die er tegenop ziet.

heidiane and Nina Sanders like this.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nou ik kan je wel 1 ding vertellen, postpartum plassen zonder hechtingen is echt hemels. Ik kon gewoon gelijk alles weer. Deed weer veel te veel natuurlijk en nam geen rust maar das een ander verhaal. Het herstel is veel soepeler. Maar aan de andere kant, de boel heelt toch echt wel spoedig hoor. Ik heb enorm veel gespoeld met lauw water toen ik hechtingen had (na elk toiletbezoek, ook wanneer ik alleen moest plassen) en dat ging gewoon echt prima.

Tipje: koop voor na de bevalling water wipes (voor jezelf). Dat zijn hele natte (en koude!) doekjes die heel prettig zijn na toiletbezoek. Ik heb ze ruimschoots gebruikt. Niet goedkoop hoor. 3,50 voor een pak, maar wel echt een must!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ja he. Gewoon de oerkracht waarmee je even een baby naar buiten werkt en alles wat je daarvoor moet doorstaan. Maar elke keer leer je je lichaam maar mooi beter kennen en krijg je nóg meer vertrouwen in je lijf! Althans zo ervaar ik het wel!

20. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Jaaaa echt wel! Dacht dat ik de enige mafkees was hahaha:roflmao:! Magisch inderdaad, bevallen. 3 hele vlotte, prettige bevallingen gehad. Ook nooit enig moment tegenop gezien en nu weer niet eigenlijk. Kan er eigenlijk alleen maar naar uitkijken:D het moment dat je kindje op je buik wordt gelegd en je hem/haar voor het eerst ziet. Onbeschrijfelijk! Dat warme kleine lijfje eindelijk op je en je te bedenken dat jouw lichaam dat even gecreëerd heeft en op de wereld gezet. Kan er nu al emo van worden door er enkel aan te denken :rolleyes::p

Nina Sanders likes this.

Share This Page