Zin in de kerst..

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

de kerstversiering altijd na sinterklaas, maar vaak wel al 6 december.

2. De kerstversiering komt altijd eind november! Doen niet aan sinterklaas :)

3. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    heeeeeerlijk , kan niet wachten ook die heerlijk koude winter kijk er echt naar uit :D

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb er ook zo' n zin in!!. ben al druk met het kerstmenu verzinnen. Lekker kerstgeurkaarsjes aan, kerstliedjes en lekker bakken in de keuken. De kersthuisjes neerzetten bij de kerstboom waar ook al cadeautjes onder liggen, oohhh ik wou dat het al december was. Ben echt blij dat de zomer voorbij is, ben meer een herfst/winter mens.
    Nou moet ik onze boom ook even spammen hoor:

Bijgevoegde bestanden:

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    @majel,
    Na het zien van je boom kan ik helemaal niet meer wachten... :D

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Sorry:)

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nu het weer kouder wordt heb ik daar ook zin in!
    Is altijd zo gezellig met mijn familie.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Maakt niet uit vind het juist leuk om te zien...

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Majel, mooie boom zeg.

Behalve de kerstliedjes opzoeken *proest* ben ik ook echt een sint en kerst liefhebber. Ik vind het de leukste dagen van het hele jaar.

Verder ben ik ook echt een wintermens. Als het aan mij lag gingen we alleen maar op winterse vakanties, Canada, Noorwegen, de Noordpool!!! Maar goed, dat kan ik de rest van de famillie niet aandoen

Laat de winter maar komen. Ik geniet nu al van de frisse ochtenden.

10. LF84

LF84 Niet meer actief

Ja, ik heb wel erg zin in kerst.
    Ik denk in midden of eind november doe ik 'n kerstboom opzetten, hihi..

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ieder jaar verheugde ik me al zo vroeg op de kerst, maar daar kwam in 2008 verandering in. Mijn zusje en haar man gingen op 2de kerstdag met ruzie uit elkaar, wat de sfeer natuurlijk niet ten goede kwam. Zij ontmoette haar nieuwe vriend en raakte snel zwanger terwijl wij al 3 jaar probeerden zwanger te raken, waardoor ik met kerst naar haar zwangere buik mocht staren terwijl ik net die dag zelf ongesteld was geworden na de 5de IUI. Maar toen raakte ik in maart toch nog zwanger en kerst 2010 kon helemaal niet meer stuk omdat ik 26 december was uitgerekend van ons eerste kindje. Ik verheugde me op mijn verlof en op het hoogzwanger zijn tijdens de kerst (ik ging ervan uit dat ik overtijd zou gaan). Maar toen, 1 dag voordat mijn verlof zou beginnen braken bij 36 weken mijn vliezen en kreeg ik een bevalling van nog geen 2 uur (weeënstorm en dus totaal niet psychisch kunnen voorbereiden) en onze dochter was een huilbaby totdat ze 6 maanden was. Ik kwam in een depressie en ik heb echt heel erg in de put gezeten. Dit gaf kerst een heel ander, helaas negatief gevoel dat ik vorig jaar ook niet kon loslaten. Bij ieder kerstnummer dat ik vorig jaar hoorde voelde ik weer het verdriet van de afgelopen jaren en de psychische dingen die ik gemist had, die eerste weken verlof waarin ik graag op het kamertje wilde wegdromen over de komst van ons meisje, de zwangere kerst en daarna de heerlijke kraamtijd. Hoe onnozel dit voor sommige mensen ook mag klinken, maar hier kampte ik vorig jaar heel erg mee, ik kon het niet loslaten en dat ons meisje ook nog eens zo pittig is maakte dat niet gemakkelijker.
    Maar nu, nu ons meisje stukken minder huilt en ik me wat beter voel en me steeds vaker realiseer dat ik alles heb wat mijn hartje begeert en daar enorm dankbaar voor ben krijg ik de kriebels als ik denk aan de kerst. Het oude kerstgevoel komt weer terug geloof ik en als ik de reacties hier lees wordt dat alleen maar sterker, ik plof zowat uit elkaar van ongeduld :D Wat een heerlijk topic!!!

12. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik ging hier nog eens kijken of er nog reacties waren en zag mijn eigen bericht nog staan. Hij is wel erg lang geworden en ook best wel zwaarmoedig, dat was niet mijn bedoeling want ik vind het juist een heel leuk topic! :) Maar ik weet niet hoe ik mijn reactie nog kan wijzigen/verwijderen, dat kon eerder toch altijd? Nou ja, het was iig niet zo zwaarmoedig bedoeld!

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    na, zo zwaarmoedig vind ik je bericht niet hoor ;)
    Je vertelt gewoon je verhaal. En niet ieders verhaal is altijd heppiedepeppie. Dus niet over in zitten ;)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik hou niet van de herfst en winter maar als het dan toch koud en nat moet worden dan krijg ik al snel zin in sinterklaas en kerst. Dat vind ik altijd de leuke dingen aan het najaar!

15. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Vorig jaar met kerst had ik net mijn miskraam achter de rug en geloof me er is toen heel wat wijn naar binnen gegaan die kerst en oud en nieuw...

Nu dit jaar vieren we kerst voor het eerst met ons drieën want de kleine is dan rond de 4-6 weken.... Zo word kerst ineens wel weer leuk!!! En ik heb er ook heel veel zin in!!!! Net als zijn eerste sinterklaas en zijn eerste oud & nieuw ik kan nu al ervan genieten!!

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, jij bent er vroeg bij, de pepernoten liggen nét in de winkel! LOL
    Ik heb nu nog geen zin in kerst. Beetje vroeg, maar zo richting sinterklaas, als alles weer zo leuk versierd is in de winkels, krijg ik wel de kriebels. Ook ik luister graag kerstliedjes op you-tube, en tijdens de kerstdagen staat skyradio natuurlijk zoveel mogelijk aan, haha!
    Kerstdagen zelf vind ik altijd stressen, wij moeten hier altijd vanalles, daar hou ik niet van. Maarja, schoonfam. heeft altijd de vinger in de pap, valt bijna niet tegen in te gaan. Ik neem mijn rust tijdens kerst in de kerk tijdens de kerstnachtdienst en de kerkdienst op tv. Dát is uiteindelijk waar kerst om draait, althans, voor mij/ons.

Iedereen alvast prettige kerstdagen gewenst! LOL :-D

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder, wat er dan in een jaar wel niet kan veranderen he?!
    Alvast een hele mooie kerst gewenst!:D

18. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kerst is voor iedereen anders, hoewel het een feest is, kunnen er ook hele vervelende dingen voorvallen. Ook het dubbele gevoel is heel normaal met de kerst, hoe vaak hoor je wel niet dat er mensen zijn die hun overleden dierbaren tijdens die dagen zo vreselijk missen? Dus, het is helemaal niet raar, jouw verhaal!
    Ik hoop dat je nu een geweldige kerst zult hebben, geniet er van!

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik vind het niet zwaarmoedig, maar ik kan je gevoel heel goed begrijpen. wat verschrikkelijk :(

Deel Deze Pagina