Ik vraag mij af of er hier dames zijn, die niet werken of waarvan de mannen niet werken en een schoonmaakster hebben en wat daar de reden van is??
Ik kan maar 1 reden bedenken: Man/vrouw is te lui om zelf schoon te maken (mensen die het zelf niet kunnen uitgezonderd) Ben ook wel nieuwsgierig...
Ik werk op het moment niet naar zou graag een schoonmaakster willen hebben ivm reuma. Ik doe alles samen met man en dat gaat goed maar het zou wel lekker zijn
Dat is dus wat kortzichtig. Vriendin van mij heeft een drieling EN een tweeling (allemaal onder de 3jaar). Zij heeft ook hulp en gelukkig maar
Toen ik met zwangerschapsverlof was, en aansluitend een half jaar volledig ouderschapsverlof, heb ik onze toenmalige schoonmaakster natuurlijk gewoon aangehouden. Heerlijk hoor! En de reden? Vind het nogal vervelend om iemand de wacht aan te zeggen, puur omdat ik zwanger ben. En die extra paar handen, kon ik goed gebruiken.
Manlief is nogal panisch met spullen en vindt zelden dat iemand het goed genoeg doet... man dus eerst overtuigen. Maar als er een 3e komt, komt de poets er zeker!!! (maar dan werk ik hopelijk weer)
Nou als mijn man iedere maand thuis komt met een duizendje of acht zou ik ook een schoonmaakster nemen hoor heerlijk! Dan kan zij mijn was doen want daar heb ik echt een hekel aan. Dus ik denk dan mensen die niet werken en een schoonmaakster hebben net zo lui zijn als ik haha (en idd mensen die lichamelijke klachten hebben niet meegerekend)
Ik vraag me trouwens af wat er raar aan is, om een hulp in de huishouding te hebben als je een tijdje niet werkt.
ik heb dat ook een tijd lang gehad hoor... maar de reden om toen der tijd een schoonmaakster in dienst te nemen was omdat ik hoogzwanger was en ontzettend geirriteerd raakte dat ik zowat niets meer zelf kon doen... steeds harde buiken, uitgeput... en toen ik eenmaal bevallen was vond ik het wel heel handig eigenlijk toen onze jongste 1 jaar werd heb ik het weer zelf gedaan... begon me toch wel te irriteren dat ze dan steeds eens per week in mn huis rondliep.... maare... zou het zo weer doen hoor... heerlijk toch! ik ging dan vaak met de kids ffe de stad in of bij vriendinnen langs... en als ik thuiskwam was alles schoon.. en dat voor een paar tientjes.... haha
Als we het zouden kunnen betalen nu ik geen werk meer heb hadden wij de werkster ook aangehouden. Met als simpele reden dat ik een gruwelijke hekel heb aan schoonmaken/huishouden. En ik er graag geld voor over heb om het iemand anders te laten doen. Maar het is nu ook zo sneu om dochter niet naar gym en zwemles te laten gaan en zoontje niet naar de psz omdat we graag de werkster willen betalen Dus nou moet ik wel, aaaaargh! (gelukkig heb ik een hele miepige man die veel in de huishouding doet. Zo bemoei ik me niet met de was, zou ook niet goedkomen trouwens)
Snap het ook niet helemaal ... Ik werk dan wel(weinig) maar als t kon.. Dan zou k wel weten! Haha eb een hekel aan t huishouden
opzich zou ik het wel ijn vinden als er iemand eens in de zoveel tijd komt om de grotere klussen aan te pakken, man werkt erg veel..en ik heb dan meer tijd voor de kinderen... als je niet werkt, zit je toch meer thuis, of leef je meer thuis, dus heb je ook meer schoonmaak of is je huis sneller vies.. dus daardoor maak je ook meer schooon, althans ik.. En ik zou wel eens in de ozveel weken iemand willen die bijv grondig de keuken e badkamer doet en ramen lappen, boven de kasten etc etc ff doorneemt...kleren strijken mag ook
Ik heb de hulp aangehouden tijdens mijn verlof en de eerste 8 weken na mijn ks. Daarna heb ik het zelf opgepakt.
Nou ik werk niet en heb een huishoudster en nee ik ben zeker niet lui! Ik heb 4 kinderen in 3 jaar tijd gekregen, de oudste is nu net 4 en de tweede 2,5 en dan nog een tweeling van net 1. Ik zou het graag zelf willen doen maar het is gewoon niet haalbaar, ik zou gewoon niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.. overdag ben ik alleen al druk met de kinderen in de weer en de was/strijk bijhouden. Ik ben dus heel blij dat we het ons kunnen veroorloven.
Ik besteed ook liever mijn tijd aan mijn dochtertje dan aan het huishouden. Merk dat mijn prioriteit gewoon niet bij het huishouden ligt.
Ik hoef geen hulp want ik ben het zelf word er voor betaald en doe ons huishouding er naast en marnatman hoeft niks te doen . S avonds alleen koffie halen als het klaar is, en weekends kookt hij en hoef ik niks te doen betreft eten . Als we beide hele dagen draaien koken we samen. Toen ik 3 jaar ongeveer thuis zat [af en toe werkte ] Deed ik ook alles alleen , deed hij ook niks en dat hoeft ook niet. Een vrouw die niet werk hoort het huishouden te doen is mijn menig . maar iedere vrouw heeft daar in een eigen keus en menig .
Met kleine kindjes om je heen kom je overdag weinig toe aan écht huishouden, althans...ik niet. Daarbij komt dat het huis altijd in gebruik is en dus meer huishoudwerk heeft dan bij een gezin waarin ouders werken en de kinderen op school/opvang zijn. Als straks ons huis af is en ik nog een kindje erbij mag krijgen dan denk ik er ook over na om eens per week een hulp in huis te halen, voor de grote wekelijkse klussen....hier kost het geen drol dus voor het geld hoef ik het niet te laten, tenzij we echt heel minimaal te besteden hebben, dan nemen we genoegen met wat meer rommel en stof in huis