Zin in "verboden" voedsel...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Don't worry, het valt er echt niet uit. Alleen kun jij zelf ziek worden van niet-zo-verse-vis, maar niet echt schadelijk voor je kindje. Het moet alleen goed vers zijn, maar dat moet het altijd zijn bij sushi.....

Het is wel zo dat er wat metalen in tonijn kunnen zitten.
    Als jij af en toe sushi eet is dit allemaal niet zon probleem...

On-topic; ik wil NU een lekker portje.....pffff

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Toen ik zwanger was had ik echt zin in een biefstukje met een breezer haha drink ik anders nooit!

3. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Sushi kan prima het gaat om de sushi met (rauwe) vis. Als het echt vers vers is mag dat zelfs. Ik eet hier ook gewoon sushi.

Maar waar ik nou zo ontzettend zin in heb, zoals de meeste hier :p in een meergranen stokbroodje filet americain met peper, zout, uitjes en een gekookt eitje. Het liefst van bakker bart.

4. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Wat ik nu al het ergste mis is rood vlees :) En salami/cervelaat enzo.. En we moeten nog zo lang haha..

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    toastjes met gerookte zalm, besmeerd met paturain!!!!!
    Wat mis ik dat erg!! Pas waren we op vakantie met een heerlijk ontbijtbuffet, en ik moest iedere ochtend de gerookte zalm voorbij rennen!!

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik heb een heerlijk recept voor zelfgemaakte tiramisu... Zoooo'n zin in, maar mag ook niet :(
    Gaan rauwe eieren in (en ook 4 lepels amaretto).

Wist overigens niet eens dat je salami niet mocht eten? ;)

7. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik mis carpaccio, mn medium biefstukje en wraps met gerookte zalm-rucola-roomkaas... Qua alcohol mis ik eigenlijk niets... In het begin, na de misselijkheid, miste ik echt het 'drinken om het drinken', het lekkere dizzy-gevoel wat je na een paar drankjes vaak krijgt.
    Maar inmiddels drink ik, als ik ook gezellig mee wil drinken, gewoon alcoholvrije wijn of Jillz 0%. En als het straks wat warmer wordt, ga ik lekker aan de alcholvrije rosébiertjes. Mmm...

Maar verdomd, die carpaccio! :(

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Salami enz mocht volgens mijn vk wel gewoon hoor. Is gedroogd, dus bevat te weinig vocht om de schadelijke bacteriën zich te laten voortplanten. Ofzo.
    En anders heb ik al heel wat schadelijke zooi naar binnen zitten werken. :p

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Toastjes met filet americain, jammieee!!

Toen mijn zoontje* geboren was 4 maanden geleden heb ik het er even van genomen omdat ik meteen weer zwanger wilde worden, ik dacht dan kan ik er weer even tegenaan. Nou dat heeft dus niet geholpen verlang er heeeel erg naar haha

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nou, en bedankt voor je medeleven:(:D

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik verlang nu ook echt naar een stokbroodje of witte zachte bolletjes met filet american! Kan echt niet wachten tot dat weer mag :D

12. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wat een verschrikkelijk topic dit..haha :D Ik wil nu alleen nog maar liever dat broodje filet americain of mijn biefstukje. Oh, en die gerookte zalm klinkt ook goed.

Sushi eet ik trouwens ook gewoon, ik ontwijk alleen die met rauwe zalm en rauwe tonijn. En dan kan je alsnog heeeeeerlijk sushi eten :D

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ohhhh, tiramisu!!! Jummie!! De tante van mn man kan dat zo goed klaarmaken!! "Gelukkig" lag ik beroerd op de bank met oud&nieuw, want toen had ze het ook gemaakt...en ja, toen was ik dus al hartstikke zwanger:D

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha, volgens mij zit iedereen met knorrende magen achter zn beeldscherm:D
    Ik heb vanmiddag de Bakker Bart overvallen. Savonds eten we altijd brood, dus heb ik een bruin stokbroodje eiersalade+sla gehaald. En ooooooh, wat was die lekker!!!!:D Mijn man had zin in een puddingbroodje, dus die zat ook lekker te smullen:D

15. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb zin in een glas wijn!!!
    Wat zullen we er zwaar krijgen straks in de lente/zomer..

En een stokbroodje filet gaat er ook wel in ja! Haha..

Brie mag gewoon dus dat neem ik dan ook maar ;)

16. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Zolang de vis vers genoeg is mag je sushi, maar garandeer dat maar eens. Ik doe het voor de zekerheid maar gewoon niet. Sushi zonder rauwe vis mag natuurlijk wel!

17. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm een zacht gekookt ei!

Ik mag ook gewoon salami en snijworst van mijn vk...

18. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    pfff... carparcio... biefstuk...ossenhaas... filet american... zachte eitjes.... tartaartjes...noem het maar op!! Bij de zwangerschap van Sem had ik er geen moeite mee..maar deze keer..pfff... ik wil het allemaal!!

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed nieuws voor sommigen: de kleine zit er nog dus ook ik moet nog even "lijden" :p

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha succes nog even Kaala! Jij mag wel zeer binnenkort weer als het goed is ;)

Oh ja die rosé-biertjes 0.0%, die vind ik wel lekker! Dat wordt mijn nieuwe drankje als het wat lekkerder weer wordt denk ik :D

Deel Deze Pagina