Zin in "verboden" voedsel...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik drink graag 0,0 met citroen, dat vind ik eigenlijk net zo lekker als een gewoon biertje. Meestal ben ik meer van de wat sterkere dranken helaas, maar dat zit er voorlopig echt niet in.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik weet van de brie van de Lidl dat die van gepasteuriseerde melk is gemaakt, dat is dus geen probleem :) Zodra er au let cru op staat mag je het niet..

Ik heb wel heel erg zin in dat zaterdag avond wijntje, filet american, zalmfilet op een stokbroodje, en natuurlijk biefstuk

3. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    aw van drank heb ik geen last, ik dronk voorheen ook nooooit alcohol, vind het echt niet lekker haha :) Ja echt een voordeel!

4. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Oh hou op. Hier ook. Heb zo'n zin in carpaccio, rosbief en eigenlijk alles wat half rauw is. Ohja en ik mis mijn zachtgekookt eitje op zondag ook wel:p

Verder heb ik heel veel zin in zoet. Ik gaf er eerst aan toe, maar de klio's gingen iets te snel. Heb mezelf maar weer op dieet gezet:p

5. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Ik heb zooo'n zin in carpaccio!! Mmm telkens als we nu uit eten gaan en ik zie dat op het menu staan heb ik geen zin meer in een ander voorgerecht ;) Verder lekker biefstuk.
    Ik hou gelukkig niet zo van kaas. En alcohol laten staan kost me geen enkele moeite eigenlijk.
    Verder heb ik trouwens wel gewoon de hele zwangerschap door zacht gekookte eitjes gegeten.. is dat zo erg?

Een tijdje terug had ik super vaak veel zin in mcdonalds! Dat is gelukkig nu een beetje over maar dat heeft weer plaats gemaakt voor hema tompoezen en moorkoppen, daar kan ik me echt vol mee proppen op t moment!

6. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Soms heb ik welzin in gerookte zalm, maar dat kan gewoon even niet, dus houdt het op.

Het enige wat af-en toe lastig is, is dat ik de neiging heb om de beslagkom leeg te snoepen als ik cake of taart bak. Maar daar zitten natuurlijk rauwe eieren door, dus dat is niet zo'n goed idee.

brie uit de supermarkt eet ik gewoon! heerlijk!

drank mis ik trouwens ook niet. Met oud-en nieuw heb ik gewoon Jip & Janneke champagne gedronken.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Och ja Carpaccio!!

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Leverworst!! zo'n zin in, maar denk niet dat ik het bij een klein stukje kan laten, dus toch maar helemaal afblijven..

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Carpaccio en filet Americain!!!!!!!!!!!

10. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Ohhhh hou op schei uit!!!
    Ik heb al maanden zin in een stokbroodje Filet americain!! En vanavond ga ik uit eten en daar hebben ze de heerlijkste carpaccio!!!
    Daar baal ik nu al van! :p Nog eventjes en dan mag ik weer :D

11. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0

Ja ivm salmonella bacterie kun je het beter laten. Heb laatst hier op het forum gelezen dat iemand dit had opgelopen en dat ze pas na de bevalling konden zeggen wat voor schade het voor het kindje het toegbracht.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha, de broodjes filet american vliegen hier om je oren! mss zelf ook maar eens proberen als het weer mag! Nooit gehad namelijk, vind het er niet zo smakelijk uitzien...

13. Kiiimberleey

26 feb 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa een moord zou ik haast doen voor een heerlijk stokbroodje met filet amerikaan!! Heeeerlijk hier azen in en mijn beste zwangere vriendin echt op....eerste wat ik wil eten NA de bevalling YUMMY

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Je hebt ook vegetarische filet americain. Of dat te eten is weet ik niet, maar misschien een ideetje?
    Brie eet ik bijna dagelijks :D Heerlijk hoor. Hier mis ik heel erg de zalm vooral.. Weet dat het bij de visboer wel mag, maar echt goedkoop is het niet.. :(

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Alcohol heb ik trouwens geen enkele moeite mee om het te laten staan.. Hoewel ik best een lekker mixje of drankje luste op zijn tijd. :)

16. Kiiimberleey

26 feb 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of een heerlijk medium gebakken biefstukje met verse patatjes OOOOH watertanden !!!
    En lekker schimmelkaas roque fort Yum
    Agh,

17. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is niet zo een best topic als je in je bed ligt, niet kan slapen en trek begint te krijgen.

Voor mij is het maximaal 3 weken voordat ik die lekkere dingen allemaal weer kan eten.
    Heb de nodige instructie al gegeven voor als ik bevallen ben.

Lekker filet amercain, ossenworst en carpaccio.
    mmmm nu kan ik de dagen wel helemaal om kijken.

18. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh wat een slecht topic.... Ben pas 9 weken maar ik ga nu al kwijlen van alleen al het woord carpaccio, gerookte zalm, filet American etc..! En ik moet nog zo lang!!

Overigens eet ik mijn gebakken ei wel met een hele dooier, half zacht gekookte eitjes en veel sushi (vind ik altijd lekker maar nu in de zwangerschap MOET ik sushi hebben). Sushi eet ik dan de maki varianten met surimi en gefrituurde garnaal of de simpele met komkommer, zalm of surimi. Enige wat ik niet pak is met rauwe tonijn. In de sushi tent waar ik het meest kom is het razend druk dus dan durf ik wel met rauwe zalm te pakken.

19. MevrouwtjeDees

MevrouwtjeDees Actief lid

19 mei 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik ga zo ml ff naar de visboer schoppen voor gerookte zalm. Stokbroodjes en roomkaas erbij *jammie*

Kwijl gewoon over me toetsenbord haha

20. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben (nog) niet zwanger, maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik vegetarisch eet hahaha. Hoewel ik van mijzelf wel biologisch vlees mag eten (is niet tegen mijn principes), eet ik het nooit want ik hou gewoon niet van vlees. Vis mag ik van mijzelf ook, maar hetzelfde verhaal. Maar wie weet, misschien verander ik wel in een carnivoor wanneer ik last heb van zwangerschapshormonen haha.

Lijkt mij tegen die tijd wel balen dat ik nooit een wijntje mag drinken. Schat zo in dat het de eerste weken wel makkelijk is; maar 9 maanden (en misschien langer vanwege bv) nooit een wijntje lijkt mij wel moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina