de eerste 3 maanden (klaagtopic)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirri, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ik zie dat er een "laatste maanden klaagtopic" is. maar nog niet voor de eerste maanden.

Ik vind de verandering in de hormoonhuishouding heftig

De onzekerheid, hoe ver je bent en gaat alles goed?

De vermoeidheid:(

Af en toe menstruatiepijn (oei gaat 't wel goed dan:()

Zooo duizelig

Misselijk/wel trek in eten/niet kunnen eten

Slecht slapen v d spanning..................

Verder ben ik heel blij dat ik zwanger ben en het kindje is meer dan welkom:)

Maar ik wil soms ook klagen en dat kan nu nog tegen niemand omdat 't nog zo pril is;)

Dus klagen mag hier:D

Dames lucht je hart ;)Mirre

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan (gelukkig) niet met je meeklagen, heb bijna geen klachten....en ja die onzekerheid heeft iedereen denk ik! Ik probeer vertrouwen te hebben dat het goedkomt en verder wacht ik op wat komen gaat :)

3. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik heb er ook last van hoor. Vind die 1e 3 maanden vreselijk. Ben zo nerveus of alles wel goed zal gaan.
    Maar ja, aan de andere kant, kan je je overal wel druk om maken.
    - Eerst de 12 weken maar eens voorbij.
    - Daarna zenuwachtig voor de 20 weken echo
    - Daarna zenuwachtig voor de grens 28 weken, want dan is je kindje levensvatbaar.
    - Daarna nerveus voor de bevalling. Of alles wel goed zal gaan.

En ik kijk nog steeds iedere avond bij Isabella als ze ligt te slapen of alles wel goed met mijn meisje gaat :D Dus ja, als je moeder wordt heb je nou 1 keer zorgen :)

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik ben inmiddels uitgeklaagd, geen echte klachtjes meer :). Ik had dit topic een paar weken geleden goed kunnen gebruiken! Ohhhh ik ben echt misselijk geweest, nog nooit zó erg meegemaakt. Gelukkig gaat het nu weer!

Ik mag nu nerveus gaan doen voor de 20 weken echo :D

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Obstipatie!!!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    :(...

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Oei vervelend zeg,

Ik had dat in 't laatste trimester bij m'n vorige zwangerschap,
    heb toen colon-clean poeder gebruikt werkte prima!

Succes ermee Babe

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hoi Eylem,

Ik heb vertrouwen,
    maar ik wil wel 'ns klagen over de onzekerheid en omdat 't voor m'n omgeving nog geheim is ben ik blij dat 't hier kan:D

Fijn dat je al een echo en 't hartje hebt gehoord, ik zal blij zijn als ik dat ook meemaak over 2 weken;)

;)Mirre

9. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ja, spannend he allemaal, maar ook leuk gelukkig.
    Jij hebt je echo een week eerder dan ik , boffen, hoef je minder lang te wachten.
    De tijd gaat me niet snel genoeg, ik wil 't beebje al in m'n handen hebben:D

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    hihi

Heb je het al aan je omgeving verteld ?

11. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ja klaagen, nou dat wil ik wel ff!!
    Ben het ff helemaal zat!
    Misselijk niet normaal meer, kan niets eten of het moet er alweer uit!
    Ik slaap voor geen meter 's nachts, overal kramp en lig niet lekker.
    Ben doodop, doe nix anders als slapen overdag!
    Ben nu 8 weken maar pas me broeken al bijna niet meer.
    Pff ja t lucht op, nou nog genieten!!

12. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    hihi 't lucht wel op he ff klagen, nu nog genieten inderdaad.
    Dat begint wel weer na 12 weken, het 2e trimester is vaak het prettigst, het lijf is aan de zwangerschap gewend en de buik nog niet in de weg zit:).

Grappig he dat je bij de tweede eerder een buikje krijgt;)

Wat is je vermoedelijke bevallingsdatum ?
    ;)Mirre

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hoi Yessica,
    ws ben je ook in Mei uitgerekend, er is ook een topic voor mei mamma's, Daar staan ook leuke dingen

14. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ja, heerlijk :D

Ik ben zoooooooooooooooo ontzettend MOE :$ Niet te geloven zeg, maar goed slapen ho maar :x Ik ga vroeg naar bed maar word 500 keer wakker en voor je het weet gaat die klere wekker weer :(

Gelukkig dit keer niet misselijk, vorige keer 16 weken gekotst dus ik knijp in mijn handjes, maar nu zou ik graag 1 lange nacht sklapen inruilen tegen 1 ochtendje boven de pot hangen :D

En dan gewoon 4 dagen werken en mijn kleine meisje van 1 jaar vermaken, best pittig al zeg ik het zelf ;)

Gelukkig heb ik al een echo gehad en was alles goed, maar zal blij zijn als ik de 12 weken grens bereikt heb :)

Maar ach, alles voor het goede doel! Al is het wel heerlijk om hier even je ei kwijt te kunnen, ik blijf meelezen :D

15. Julied

Julied Actief lid

23 jan 2009
    274
    0
    0
    Belgium
    JOEPIE klagen :D

Ik haaaaaaaaat de onzekerheid. Ik heb op 6w5d het hartje stevig horen en zien kloppen maar ik kan je zeggen dat dit nog steeds geen onzekerheid wegneemt. Op 12 weken heb ik echo, en dan ga ik eindelijk iets meer relaxed zijn... Nog kleine 4 weekjes geduld dus...

En dat zwijgen tegen iedereen in de omgeving is zoooo lastig, ik zou het zo graag van de daken schreeuwen

en natuurlijk de kwaaltjes,ik hoop echt dat ik er binnen 4 weken vanaf ben hoor. Misselijk, het zuur na elke maaltijd, moe moe moe moe, zoooooveel plassen...

Maar ach wat, we krijgen er een mooi wondertje voor in de plaats he, en inderdaad de zorgen zullen er daarna niet op verbeteren :D

16. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Na ik ben aangemeld voor de mei maand, maar daar word zoveel geschreven, dat hou ik niet bij!!
    Ik heb met 6 wk 2 dg ook een echo gehad, maar zou blij zijn als ik over 2 weken de baby weer zie.
    Wij hebben het al verteld aan mensen, omdat mijn zoontje het gelijk doorhad en ik zoo ziek was 2 weken geleden moesten we wel.
    Bij mij speeld ook mee dat ik medicatie had die ik nu niet mag hebben, daardoor ben ik erg down en heb nergens meer zin in.

17. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Joepiee.. een eerste 3 maanden klaagtopic! :D

Ook ik zou hier dan dus maar wat neerzetten want ik heb behoorlijk last van de kwaaltjes..

Heel erg misselijk en overgeven dat ik gewoon ben opgenomen in het ziekenhuis omdat ik ben uitgedroogd.. Gelukkig gaat het iets beter en mag ik vanmiddag weer lekker naar huis..

Ook ben ik echt ontzettend moe, maar slapen wil niet..

Last van maagzuur..

Blaasontsteking..

Buikpijn..

En echt enorm last van mijn (.)(.) kan zelfs niet even zonder BH zitten/staan/liggen/lopen!

18. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Ik word idd ook helemaal gek van die onzekerheid! Hoop dat ik volgende week eindelijk een beetje kan gaan genieten na een goede 3e echo!

Zijn er hier trouwens meer die overal om moeten janken? Ik ben helemaal niet iemand die snel huilt, maar nu om de gekste dingen! Gister zat ik met mijn vriend in de auto en toen kwam er een liedje van marco borsato voorbij op de radio, gelijk huilen, terwijl ik het helemaal niet zo'n leuk liedje vind normaal gesproken :( 'S avonds was ik op visite bij mijn zus die een maand geleden is bevallen, en we zaten met haar oudste dochtertje het laatste stukje van de blackstallion te kijken. En ja hoor, bij de laatste strandscene weer janken! Gelukkig begon mijn zus mee te janken (paardengekken in hart en nieren he ;)) maar raar was het wel, haha. Mijn vriend stond on een beetje aan te kijken in de keuken, zo van; die sporen niet hoor... haha

Ben hoe dan ook blij als deze 12 weken voorbij zijn!!!

19. Mannin

Mannin Actief lid

21 aug 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap slecht :x
    en ben af en toe keimoe :x

20. Mannin

Mannin Actief lid