40 weken zwanger, hele drukke baby in buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tessss, Jul 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Hoi allemaal,

Misschien begin ik nu para te worden maar het volgende spookt soms toch door mijn hoofd:

Morgen ben ik 40 weken zwanger. Sinds een week ongeveer is de kleine echt enorm druk aan het bewegen in mijn buik. En dat terwijl eigenlijk altijd wordt aangegeven dat hij door ruimte gebrek juist steeds minder gaat bewegen (of kleine bewegingen maakt). Bij mij wordt het juist meer.

Op zich is beweging natuurlijk perfect maar toch vraag ik me soms af of zo druk wel goed is. Voelt hij zich wel goed in mijn buik of beweegt ie zoveel omdat er iets aan de hand is? Lijkt wel alsof hij er uit wil maar niet weet hoe...

Heeft iemand hier ervaring mee of iets zinnigs over te zeggen? Kleine man is overigens nog niet volledig ingedaald.

2. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Ze zeggen weleens dat het voortekenen zijn vd bevalling...de mijne is trouwens ook druk op momenten...

3. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Dat heb ik idd ook weleens gehoord Liz maar daarvoor vind ik een ruime week dan weer lang duren. En zou dat geen fabeltje zijn?

4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik denk dat het druk zijn niet erg is hoor. Maar ik wil wel zeggen.. volg je gevoel! :)

5. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36

Ik heb geen idee....ik heb al een paar dagen dat ik veel moet poepen op de raarste tijden vd dag...Maarja ook al een paar dagen en voel nog niks haha... Maar ik zou me drukker maken als het te weinig beweegt of bijna niets voelt....en anders ff voor de zekerheid de vk bellen morgen..

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier was 2e zelfs tijdens de bevalling nog superdruk in de weer.(en nu nog)

7. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Volgens mij lopen we precies gelijk :) Hier de ene dag erg bewegelijk en de andere dag rustig.
    Ik zou me er niet te druk om maken. Hij is nog even z'n spieren aan het trainen! En misschien duurt het nog even voordat ie zich aandient ;)

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Mijn jongste was ook heel druk altijd maar een paar uur voor de bevalling begon was het echt extreem. Ik was een paar dagen over tijd en dacht die komt voorlopig nog niet. Uur of 3 later begonnen de weeën. Bij mij was het dus wel echt een teken.

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Ik denk niet dat het een teken is maar als ik jullie zo hoor ben ik idd mezelf een beetje gek aan het maken en is een beweeglijk kind in mijn buik echt alleen maar een teken dat het goed met hem gaat. 😀

10. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

Sep 10, 2013
    137
    0
    16
    Bij mij was uk tot op de dag vd bevalling nog enorm actief. De verloskundige vertelde dat dit betekent dat de baby nog voldoende energie heeft en dat de placenta dus ook nog goed werkt en dat de baby nog blij is in de buik. Dus volgens mij gewoon n goed teken dat ie nog lekker actief is!

11. diana285

diana285 Bekend lid

Jan 6, 2016
    813
    363
    63
    Ik kreeg te horen van me vk dat een baby die zich goed voelt, ook veel beweegt, juist weinig is niet goed.
    Ik ben precies met 40 weken bevallen en ze was daarvoor nog heel druk in me buik.
    Zou me er niet te druk om maken

12. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Hoi Tesss is hij nog steeds zo beweeglijk? Lijkt me we fijn om te weten dat het zich in elk geval goed voelt.
    Hopelijk kun je hem snel vasthouden en knuffelen!!!

Share This Page