Wel of geen cursussen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela8923, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela8923

angela8923 Actief lid

11 apr 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik twijfel of ik naar een zwangerschapscursus of iets dergelijks ga. Bij mijn vk praktijk houden ze informatieve avonden waar ik sowieso even heen ga. Hebben jullie veel cursussen gehad/gedaan? Of hebben jullie iets van gymnastiek/yoga gedaan?

2. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik heb totaal geen cursussen gevolgd.
    Maar nou ben ik daar ook totaal geen type voor.
    Je moet denk ik gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
    Enige wat ik wel deed was zwemmen , maar gewoon lekker in mijn eentje haha
    Ben echt niet van die dingen die in een groep moeten gebeuren

3. angela8923

angela8923 Actief lid

11 apr 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook geen type voor, maar wil me wel graag voorbereiden. Hoe heb jij dat gedaan? Gewoon veel lezen?

4. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Hier ook geen cursussen gevolgd en ook niet van plan ze nog te doen. Ik ga ook naar de informatiebijeenkomsten van de vk en daarnaast probeer ik zo veel mogelijk te lezen. Cursussen zijn ook echt niks voor mij.

5. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil zelf geen cursussen doen. Niets voor mij.
    Nu is het zo dat m'n vriendinnetje, naast m'n man, bij de bevalling gaat zijn. Zij heeft wel behoefte aan zo'n privé avond cursusje zodat ze weet hoe ze mij kan helpen, ondersteunen.
    Dus wordt t toch nog iets.
    Maar gewoon doen waar je je lekker bij voelt.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Beide keren geen cursussen gevolgd. Is echt niks voor mij. Ook geen spijt van gehad.

7. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ondanks dat ik ook niet echt een groep/cursus type ben, had ik me op het begin van m'n zwangerchap toch aangemeld voor vanaf 20 weken zwangerschapsgym hier in de buurt.

Waren 8 lessen (1 keer per week) en ik moet zeggen dat ik achteraf toch blij ben dat ik er heen ben gegaan.
    Je zou zeker zonder cursus of gym kunnen, maar ik vond het ook leuk om andere zwangere dames te leren kennen en daar tips en verhalen mee uit te wisselen.

Wat we echt hebben 'geleerd' tijdens de lessen (gegeven door een fysiotherapeute) is puffen, bekkenbodemoefeningen, 1 partnerles zodat je partner ook weet hoe en wat, en nog wat meer basis dingen.

Zou iig bij een eventuele tweede kindje niet meer gaan.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb vier bevallingen gehad, en bij geen enkele heb ik een cursus gevolgd en zelfs niet ingelezen.

ik was van mening dat mijn lichaam het over zou nemen, dat het lichaam mij zou laten weten wat te doen, en van verhalen en ervaringen van anderen zou ik alleen maar bang en naar worden en zenuwachtig, dus ik heb besloten het gewoon op me af te laten komen.

uiteindelijk ging het alle bevallingen "vanzelf" de verpleegkundige vertelde mij te puffen op altijd is kortjakje ziek tijdens een wee en dat deed ik, en het ging zoals ik verwachtte, mijn lichaam nam het over, ik keerde in mijzelf en had geen oog voor wat er om mij heen gebeurde, ik ben nooit niet ingescheurd oid en de bevallingen gingen vlot ( weeen duurde wel lang maar persfase was zo voorbij)

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Geen cursussen gevolgd.
    Wel zijn we naar een informatie avond geweest van de verloskundige praktijk.
    Ze vertelde dan wat je ongeveer kon verwachten tijdens je bevalling en de tijd erna. Was wel interessant en leuk

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Niks moet. Hier nooit gedaan.... Doen waar jij je goed bij voelt!

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wel gedaan maar achteraf ook maar omdat ik dacht dat het moest. Op het moment zelf niks aan gehad :p

12. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb bij de eerste wel zwangerschapsyoga gedaan maar dat voegde niet veel toe vond ik. Deze keer ga ik geen cursus doen.

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bij de eerste niets gedaan maar het leek me eigenlijk wel leuk.. Nu denk ik er over om een cursus hypnobirthing te gaan doen, omdat mijn eerste bevalling zo vreselijk verlopen is (uiteindelijk keizersnee). Hopelijk kan ik wat technieken aanleren zodat ik me meer ontspannen en zekerder voel tijdens de bevalling en hopelijk verloopt deze vlot, en vaginaal:)

14. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Alleen bv cursus gevolgd wat 2 avondjes van 2uurtjes was.
    Van de zwangerschapscursussen trok geen 1 m'n aandacht.

15. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik heb ook nergens aan mee gedaan. Ik had zo vaak One born every minute gekeken dat ik dacht nou het komt toch zoals het komt. Nou ben ik van mezelf sowieso al geen stresskip. En hoe gek het ook klinkt, ik heb echt veel aan dat tv programma gehad :p

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier wel een cursus gedaan van 4 bijeenkomsten, omdat ik best wel tegen de bevalling op zag. Daar vertelde ze niet zo heel veel nieuwe dingen, maar ik kreeg wel meer vertrouwen in mijn lichaam. Daardoor ben ik best relaxt de bevalling in gegaan. Bij deze zwangerschap ga ik geen cursus meer doen. Nu weet ik wel hoe het moet ;)

Verder de bijeenkomst van de verloskundige bijgewoond en gewoon een heleboel gelezen. Ook op internet valt er een heleboel nuttige informatie te vinden.

17. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb samen met mijn man een privé cursus hypnobirthing gevold. Echt heel erg blij dat we het gedaan hebben. Geweldige cursus. We hebben er beide super veel aan gehad, nu al. Binnenkort weet ik of ik er tijdens de bevalling ook wat aan heb gehad ;)
    Daarnaast doe ik zwangerschapsyoga. Heerlijk rust momentje in de week, goede tips rondom de kwaaltjes en ik blijf er een beetje soepel door.

18. Sammy3

Sammy3 Lid

7 jan 2016
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Ik ben wel een cursus gaan doen, mijn voornaamste reden was dat het me de mogelijkheid gaf om met andere zwangeren uit de omgeving in contact te komen. Wij zijn de eersten uit onze vriendengroep die een kindje krijgen, dus dan is het wel leuk om contact te hebben met vrouwen die dezelfde dingen meemaken!

19. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb me door m'n verloskundige om laten praten om toch naar de cursus Borst- en flesvoeding te gaan.
    2 uur van mn leven verspild (ben nogal dramatisch haha) Nee, als je niets van borstvoeding afweet en je weet niet wat je wil, borst of fles voeding, dan kun je overwegen om er naar toe te gaan.
    Als je er al kennis van hebt, dan is het nog net geen aanfluiting.
    Erg oppervlakkige informatie die verteld wordt en lang niet alles wordt behandeld.
    Ik denk ook dat je het meeste zult leren in de kraamweek van de kraamverzorgster.
    Andere cursussen neem ik niet eens meer de moeite voor haha.

20. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Geloof dat als je zeer onzeker bent over de bevalling dat je er dan wat aan hebt. Met gezonde dosis geduld en doorzettingsvermogen kom je er ook wel denk ik.

Deel Deze Pagina