Ik voel me zo verdrietig ... Ik ben iemand die eigenlijk best stevig in de schoenen staat, en altijd probeer ik positief te denken, maar het is iets in me geknakt en ik weet het niet meer , maar ik moet het even kwijt... Vandaag had ik visite van de stiefmeder van mij vriend. Ze kwam vandaag pas erachter dat ik zwanger ben. Ze was helemaal niet me eens dat het 5-de kindje kom... dat ze ons niet feliciteer kan ik nog begrijpen maar de enigste wat ze zei, was : Sima, ben je weer zwanger (?!?!?!?!), kon je het niet weg laten halen ?!?!?!?!?!. . Ik heb haar verteld dat ik door de pil heen werd zwanger, en dat ik ondanks dit Ongeluk, nooit een abortus zou overwegen, maar ze wou niet eens luisteren naar me, ze was boos en niet te aanspreken. Is het moeilijk te begrijpen dat ik niet in staat ben om mij kindje te doden, heb ik daar geen recht op? Dat doet me zo veel pijn . Ik heb niet makkelijk met die kleintjes, maar ik klaag nooit. Het zijn mij baby`s, en ik red me wel. Ik hoef geen medelijden of commentaar. Het lijk alsof die kleine niets waard is. Ik voel hem schoppen, en ik zit te huilen... Hij is een ongelukje - niet gepland, maar ik hou van hem. Mij vriend zeg dat ik niets van Haar moet aantrekken, en dat we eigen leven leiden, maar dat doet zo veel zeer . Sorry voor die gezeur, niemand kan me helpen, maar ik moest even mij hart luchten. Hoop ik dat morgen de hormonen weer normaal zijn . Sima
Joh, wat vervelend! Ik kan me voorstellen, dat je dit erg vindt! Heel veel sterkte en: je kindje is bij je vriend en jou wel welkom en dat is het belangrijkst! Liefs, Dianne
gelukkig hoef je niet met zijn stiefnoeder te leven! hoe kan iemand dat nou zo hard zeggen! is jullie keus en jullie houden ervan en kiezen voor grootbrengen! dus lekker niks van aan trekken joh! die dat zeggen zijn niet wijs! en niks van aantrekken is moelijk ja en anders gewoon eens goed de waarheid zeggen!
Heel vervelend als je dat soort reacties hoort. Maar ik merk dat je zelf al heel veel van je kindje houdt, dus dat komt vast helemaal goed. Lekker even huilen lucht op en dan straks maar genieten van je baby.
bah, wat een nare opmerking zeg Kan me voorstellen dat dat hard aankomt! Gelukkig hoef je niet met haar te leven en haar ook niet vaak te zien, neem ik aan? Kan alleen maar zeggen, zulke opmerken zijn geen reactie waard, geniet lekker van je kindje, want daar gaat het om!
zolang jij maar van je kindje houd meid! dat is het belangrijkste. zij heeft daar niks mee te maken. het is moeilijk om aan te moeten horen, maar probeer het naast je neer te leggen. zegt ze het een volgende keer weer? zeg haar dan duidelijk dat dat een onderwerp is waar je het niet over wilt hebben en dat ze anders niet welkom is. heel hard, maar soms valt juist dán pas het kwartje. dikke knuf!
Wat een gek wijf zeg...! Sorry heb er geen andere woorden voor, maar als je zoiets zegt dan heb je ze niet allemaal op een rijtje. Niet op reageren hoor meis, trek je je er maar niets van aan!
Ik snap helaas helemaal wat je bedoelt. . . . een beetje een ander situatie maar goed mijn schoonloeder zei toen ik zo een 23 weken zwanger was dat het dom van mij was dat ik geen vruchtwater punctie / vlokken test en alle andere test had laten doen om uit te kunnen sluiten dat dit eventueel een kindje met down zou kunnen worden. Toen schoot ik ook uit mijn vel A: ik ben 24 B: hebben geen verhoogd risico in onze familie C: t*akkenwijf waar bemoei jij je mee? Nee even zonder gein heb haar daarna ook nog netjes uitgelegd hoe het werkt, dat je een KANSberekening krijgt (als die slecht is kom je eventueel in aanmerking voor een punctie etc.) Maar dat alles valt en staat met KANS berekeningen. . . . . Ze maakte me bijna uit voor domme leugenaar NOU KAN JE ZEGGEN TOEN HAD IK HET OOK GEHAD. Je voelt dat kleintje heerlijk in je buik je bent heerlijk aan het genieten komt er zo een schoonloeder aan die alles weet te vergallen voor je! ! Meid het is klote die opmerkingen maar misschien moeten jouw `schoonmoeder` en die van mij maar lekker samen thee gaan drinken en ons met rust laten
Ah meisje, ik snap dat je je daar heel verdrietig om maakt. Ik vind jouw keuze om geen abortus te doen heel moedig. Je kiest voor dit kindje en houdt van hem! Misschien draait je schoonmoeder bij als de kleine er eenmaal is? En anders laat je d'r gewoon lekker links liggen, dan is ze gewoon een bitch.
Wat een nare opmerking. Gelukkig dat je vriend je steunt en achter je staat ( zoals het hoort) Gewoon genieten van je "ongelukje" En wt is er mis met het hebben van 5 kinderen, niets toch... Wel is er iets mis met haar. Zo reageer je niet naar anderen mensen.
Ik had haar meteen de deur gewezen , mét een trap na! Wat denkt ze wel niet zeg! Lekker genieten van jullie kindje hoor! Liefs Jessy
Hallo Dank voor jullie warme reacties ! Zij is altijd heel erg direct...zij zeide nog dat bij ons "10 van zo Apen zouden rond lopen "... Bij me werken helaas zo grappen niet . Ik weet niet of het normaal is, maar ik zie geen humeur in... Mij boy`s zijn aardig en mooi ( ik denk dat elke moeder zo denk er over eigen kinderen). Voor me zijn ze geen apen, en zeker niet een stuc vuil, die je kan weg halen. Ik neem die worden van haar zo erg kwalijk...
Wie denkt zij wel niet dat ze is? jullie eten toch geen boterham van haar op ? Gatver wat een nare mensen zijn er toch om zo te reageren. En ongelukjes daar spreek ik niet van ik noem het meer een cadeautje