Krijg ik nou bij de VK ook een echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Of is dit nou een stomme vraag? Ik moet nl volgende week woensdag naar haar toe voor de 1ste keer. En 28 november naar een onderdeel van hun, maar wel ergens anders voor me 1ste echo...
    Krijg ik van de VK nou ook een echo? Of is het puur even kletsen etc?

Groetjes

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dat ligt eraan of ze bij de vk een echoapparaat hebben. Mijn vk heeft die niet en dus zijn wij doorverwezen naar een echobureau.

3. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Ik hoef ook pas de 29e november naar de verloskundige. Volgens mij krijg ik dan nog geen echo.

4. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey April,

We lopen helemaal tegelijk he! Dat vind ik echt leuk :)
    Dat is ook laat dan? Wanneer moet je dan voor je echo?

Groetjes

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarschijnlijk geen echo (kun je je ook maar beter op instellen, anders zo teleurstellend). Sommige VK's hebben een eigen apparaat, maar de meeste niet.

Misschien dat ze naar het hartje luisteren, maar het zou kunnen dat het daar ook wat te vroeg voor is ... Het beste wat je kunt doen is gewoon even bellen met de praktijk en vragen wat je kunt verwachten.

Mijn eerste afspraak was alleen maar informatief, geen hartje luisteren dus ...

Succes met je zwangerschap (en gefeliciteerd natuurlijk)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar op de website van de verloskundigenpraktijk stond al wel dit:
    Eerste controle:
    Rond 10 weken zwangerschap kom je voor de eerste controle, de intake, op onze praktijk. Deze eerste controle duurt ongeveer 30-45 minuten.

en dit
    Tijdens de intake in de praktijk wordt nog geen echo gemaakt en meestal is het nog niet mogelijk om het hartje van de baby te horen. Wel krijg je een verwijzing mee voor een echo in een echocentrum om zo de precieze zwangerschapsduur te bepalen. Verder worden tijdens het eerste gesprek al je vragen beantwoord en krijg je specifieke zwangerschapsvoorlichting van ons.

zaterdag eerst nog eens testen en dan maandag maar eens bellen voor een afspraak :)

Deel Deze Pagina