Woensdag ben ik 28 weken zwanger alleen gaat prima. Sinds een paar week al wel streeds last van een harde buik, alleen het gebeurd nu steeds vaker. Ook als ik gewoon rust of zit krijg ik een harde buik. Het worden per dag ook steeds meer. Ze doen opzich niet erg pijn, meer een vervelend gevoel. Iemand zelfde meegemaakt of tips wat ik kan/moet doen? Naar vk gaan of?
Maak je niet al te ongerust hoor. Ik ben nu 27 weken en ik heb al paar weken last van veel harde buiken. Zolang ze niet pijnlijk worden of heel regelmatig om de 5 minuten of korter is er geen probleem. Je kan het iets rustiger aan gaan doen (al maakt dat bij mij niet heel veel verschil) of even je urine laten testen. Je kan zonder dat je het door hebt een blaasontsteking hebben wat ook veel harde buiken veroorzaakt. Ik vond het ook lastig wat ik met die harde buiken aan moest maar ben gerust gesteld door de verloskundige dus als het je niet lekker zit gewoon bellen, daar zijn ze voor!
Ik heb precies hetzelfde! Sinds vorige week zo'n 5-8 harde buiken per dag. Mijn vk gaf ook aan dat het misschien een blaasontsteking kon xijn maar dat is nagekeken en dat is het niet.Ik krijg een harde buik als ik nodig moet plassen, soms als ik uit een stoel opsta en soms als ik lig te relaxen op de bank. Mijn vk zei idd ook dat als er geen regelmaat in zit, het niet erg is. Ondanks dat het niet pijnlijk is vind ik het wel echt heel vervelend en maak me soms toch ook wel zorgen. Ik ben in het begin heel misselijk geweest, heb een schimmelinfectie gehad en heb veel last van rugpijn en maagzuur maar dit alles vind ik niet erg maar die harde buiken.......vreselijk.