Zin of onzin? Een (schommel) stoel op de babykamer..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door elissa2015, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan voornamelijk voor het geven van een flesje..
    Knuffelen..
    Vind het toch wel een 'dure' aanschaf en ben nu heel erg aan het twijfelen!

2. Bijnamamavan2

1 mrt 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze:
    PELLO Fauteuil - IKEA

In het begin vooral gebruikt om te knuffelen. Voeden deden we beneden.

Nu gebruik ik hem om mijn zoontje in voor te lezen.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier staat een gewone stoel op haar slaapkamer, maar wordt maar weinig tot nooit gebruikt.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    in mijn ogen onzin :) Nooit gehad, nooit gemist. Voeden deed ik bij ons in bed of beneden (afhankelijk van of ik al sliep of niet). En waarom zou je op het kamertje gaan zitten knuffelen ipv beneden? Die heb ik nooit gesnapt

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind het juist heel fijn! Eerst om borst/fles in te geven en om te knuffelen, later ook om in te zitten bij het voorlezen of het kletsen voor het slapen gaan.

Stel je een nachtelijke huilbui van je baby voor, zo eentje waarbij het wat langer duurt om te troosten. Ga je dan constant lopen/tillen, of zit je liever? Ik wilde in ieder geval graag de mogelijkheid hebben om te zitten ;)

6. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Dit!

Zelfs nu ik zwanger ben van de tweede hebben we een tweede (schommel)stoel aangeschaft. Er staat nog altijd een stoel op de kamer van onze zoon. Hij is bijna 2 1/2 en nu zitten we er in als hij voorgelezen wordt in bed. Voor ons is het dus echt een must. :)
    Ik heb overigens beide stoelen van marktplaats en opgeknapt.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij gaan een stoel die beneden in de weg zal staan door de box op de babykamer zetten. Vooral om 's nachts rustig de fles te geven zodat de ander gewoon door kan slapen.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nooit gebruikt in ieder geval. Voeden deed ik in bed en bij huilen wilden ze liever rondwandelen, stilzitten hielp dan niet en zachtjes schommelen bijv ook niet.

9. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het eerste jaar hebben we de stoel op de babykamer nauwelijks gebruikt, maar daarna wel veel. In het begin sliep dochter bij ons op de kamer en kwamen we sowieso maar weinig op de babykamer. Nachtvoedingen deed ik in bed, dus ook niet in de stoel.

Maar nu gebruiken we hem iedere dag om voor het slapen gaan nog een boekje te lezen. Voor de echte babytijd was hij bij ons dus niet nodig, maar daarna zeker wel.

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Juist het eerste jaar heel veel gebruikt, geen schommelstoel maar een fijne zachte stoel die ik al had staan. Nieuwe hoes erom (Ikea) en hij is weer als nieuw.
    Nu is onze babykamer redelijk groot en past het dus ook gemakkelijk.
    Ik vind het erg fijn! Ze kreeg hier haar laatste -met een klein lampje aan- toen ze een maand of 4-5 was. Ik las/lees er op voor, heb haar op schoot bij aankleden etc.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb geen schommelstoel, maar een gewone fauteuil die we al hadden op de babykamer gezet. En ik gebruik m nog steeds dagelijks en soms meerdere keren per dag. Mijn zoontje krijgt voor elk slaapje (2 of 3x) een flesje en dat geven we in een donkere kamer in die stoel. Ik vind het essentieel en zou niet zonder stoel kunnen/willen.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik stond aan het begin van de geboorte op het punt om er een aan te schaffen. Maar toch nog even mee gewacht en geen spijt. Ik heb het tot nu nog helemaal niet gemist.
    Op den duur denk ik wel een schommelstoel te kopen voor in de baby kamer, om dan (wat hierboven ook wordt gezegd) voor het voorlezen en een huil bui snachts.
    Maar voor de eerste paar maanden dus niet nodig vind ik.

13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Kan m niet meer missen. Heel veel gebruikt, met voeden en als die wakker is dan logt hij in bed en ik zit op de stoel. Even blijven zitten en hij slaapt zo. Krijg echt wel pijn in mn lichaam als ik 10 min stil moet staan.
    Toen die een groter bed kreeg se stoel van de kamer gehaald maar hup snel weer terug.

14. Lenas

Lenas Lid

29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Ik gebruik hem dagelijks om hem te voeden voor het slapen en een verhaaltje voor te lezen. Moet hier wel bij zeggen dat mijn zoontje de eerste 9 maanden bij ons in de kamer heeft geslapen, toen dus niet zo vaak gebruikt. Maar nu wil ik niet meer zonder! Wij hebben deze trouwens (in het grijs):
    STRANDMON Oorfauteuil - Skiftebo groen - IKEA

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik wilde ook graag een stoel, eerst een oude stoel in haar kamertje gezet maar puntje bij paaltje zat ik er nooit in.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken de schommelstoel regelmatig. Als hij erg onrustig en huilerig is wordt hij wel vaker rustig van schommelen. Lopen met hem helpt ook, maar 's avonds is schommelen fijner.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vond het eerst ook onzin, maar met 37 weken toch een schommelstoel aangeschaft en wij zijn er heel blij mee geweest.
    Voeden deden we inderdaad vaak op bed of natuurlijk gewoon beneden, maar zoontje huilde vrij veel en van het schommelen werd hij rustig.
    Ik heb heel wat nachten met hem in die stoel doorgebracht, half schommelend, half slapend.
    Inmiddels wordt de stoel bijna niet meer gebruikt, maar denk dat we hem zeker tot ons zoontje 1,5 was hebben gebruikt als hij slapen even niet lukte.

18. Aries

Aries Niet meer actief

Elke dag gebruikt

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen we het babykamertje van onze oudste (nu ruim 5,5) gingen inrichten, mochten we van mijn ouders een stoel 'lenen'. Die staat nu weer bij de jongste op de kamer.
    Voeden deed ik zo veel mogelijk 's nachts in mijn eigen bed. Maar de laatste voeding voor het slapen gaan, deed ik wel vaak in die stoel. Dat was dan al een rustige overgang naar de nacht. En nu is het een voorleesstoel. Bij one oudste zitten / liggen we nu gewoon op zijn bed. Hij heeft een 1persoonsbed. Maar bij jonge broer past dit natuurlijk niet. Dus lezen we hem voor in de heerlijke Ikea Poang. Ik zou hem niet willen missen.

20. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Een stoel is wel echt heel handig. Bij de oudste twee had ik een oude fauteuil van mijn opa, bij de derde een schommelstoel. Gewoon van Marktplaats en opnieuw geverfd. Lekker kussen er in, mooie plaid erbij. Heerlijk!

Deel Deze Pagina