Borrelhapjes

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Binnenkort hebben we op werk een soort van afscheidsreceptie voor een collega. We verwachten aardig wat mensen en willen deze mensen "iets te knabbelen" geven. Een party catering zou een optie zijn, maar misschien is het ook goed te doen om hier zelf voor te zorgen. Zal vast goedkoper zijn...

    Maar... Ik kom even niet verder dan de ge-eikte kaasjes, worstjes, gevulde eitjes,stokbroodje...
    Opzich niets mis mee hoor maar misschien zijn er veel meer lekkere borrelhapjes waar ik even niet op kom.
    Het moet wel makkelijk/snel zijn... en misschien zelfs een dag van te voren klaar kunnen maken.

    Wie heeft er inspiratie???
     
  2. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    wrap met roomkaas (en zalm)

    cocktailprikker met mozzarella, tomaatje, basilicumblaadje

    cocktailprikker met blokje kaas en druif

    bitterballen

    augurkjes in boterhamworst

    kaasstengels

    nootjes

    olijven
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Die wrap... Kan dat avond van te voren gemaakt worden? of zou het dan nattig worden
     
  4. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet ik eigenlijk niet zeker, ik dacht dat het wel kon. Misschien iemand anders ervaring?
     
  5. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij maken de wraps altijd een avond van te voren, en zijn dan gewoon lekker (wel de wrap echt even opwarmen in de oven eerst voor je het belegt, af laten koelen, bekleden en dan de volgende dag uit de alu folie halen)

    Wrap met parmaham en pesto roomkaas (pesto en roomkaas 1 op 1 door elkaar mengen, wrap insmeren, beleggen met parmaham, pijnboompitjes, veldsla en parmaham) deze is echt zalig, proefde hem bij een vriendin, gevraagd naar het recept en sloeg hier ook in als een bom.

    Wrap met kruidenkaas en gerookte zalm (uitleg overbodig)

    Bladerdeeghapjes:
    Bladerdeeg in 4 vierkantjes snijden, elk stukje een stukje geitenkaas opleggen en dan dichtvouwen met een opening in de bovenkant, daar honing in spuiten en zo de oven in voor 12 minuten (ze hebben bij aldi kant en klare honing geitenkaas, super lekker en nog makkelijker)

    Bladerdeed in 4 kantjes snijden, opvullen met een lekker gehakt mengsel (bvb gehakt kruiden en dan vermengen met zoet zure chutney mjam mjam) en dan helemaal dichtvouwen zoals een envelop, even een paar gaatjes maken met tandenstoker.

    Rosbief op stokbrood met veldsla: stokbrood in schuine stukken snijden. Rosbief neerleggen, licht zouten en peperen, paar drupjes olie (truffelolie is zalig) veldsla erop, parmezaanse kaas en pijnboompitjes. Helemaal oprollen en dan op een stukje stokbrood liggen (ook iets wat hier altijd als eerste op is hihi) Kan alleen geen dag van te voren en ok super super snel is het niet, al is het ook geen uren werk.
     
  6. Goudreinet

    Goudreinet Actief lid

    11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik maak zelf nooit meer hapjes, maar bestel ze via de slager of bakker hier in de buurt, is stukken goedkoper dan om ze zelf te maken.
    Bij onze bakker hebben ze 80 hapjes voor 37,60 en met veel variatie. Als je een blok kaas koop met zilveruitjes en droge worst en nog een paar dingen dan zit je zo aan de 37,60. en dan heb je maar een paar standaard hapjes.

    Maar hier toch een paar voorbeelden ;)

    * kipfilet met ananas
    * boterhamworst met augurk
    * leverworst
    * prikkertje kaas, worst en druif
    * rookvlees met ei
    * snijworst met paturain
    * bacon met monchou
    * grilworst
    * ham met kipkerry
    * mini sandwiches (kleine driehoejes met prikker erin)
     
  7. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik maak altijd wraps.

    Heerlijk insmeren met kruidencreme, daarna een lekker laagje rucola sla er over en daarna gekookte kipfilet (wat je ook op brood doet).

    Valt goed in de smaak en is heeeerlijk!:D

    Je kunt de wraps daarna zo klein/groot snijden als je zelf wilt, en even cocktail prikkertje er doorheen:)
     

Deel Deze Pagina