Positief veranderd door partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.723
    469
    83
    Vrouw
    Zijn er (persoonlijke) eigenschappen aan jou die veranderd zijn door je partner?
    Voordat wij samen gingen wonen poetste ik amper mijn tanden voordat ik naar bed ging (overdag wel meerdere malen). Door mijn man ben ik mijn tanden wel gaan poetsen voordat ik naar bed ga, inmiddels kan ik ook niet meer slapen met een ongepoetste mond.
    Ik maakte me ook altijd om vanalles en nog wat druk en werd snel boos, mijn man maakt zich nooit ergens druk over. Door hem ben ik rustiger geworden en kan ik zaken beter naast me neer leggen.
    Ben benieuwd!

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ik rook niet meer, stel dingen niet zo lang uit en ruim meer op.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Door mijn partner heb ik eindelijk weer rust gevonden (mijn ex had ADHD en was heel eeg dominant) door hem ben ik niet meer onzeker en mega relaxt ook naar de kinderen. Waar ik lange tijd overspannen was Door alle druk en onrust ben ik nu een veel rustigere moeder die weer overal van kan genieten. Ik voel me weer wat waard en veel meer energie waardoor mijn leven op alle vlakken, thuis, op het week en vriendschappen weer super verloopt.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik was altijd erg stip met afspraken. Sprak ik om 12.00 af dan was ik er om 11.45. Mijn man was er dan altijd om 12.15 of zelfs nog later. Dat vond ik erg irritant. Hij is daarin ook iets strikter geworden maar ik ben daarin iets losser geworden. Minder streng op die tijd. 12.05 is ook goed zeg maar.
    Ik moest ook altijd vooraf weten wat we gingen doen. Spontane acties op zich leuk maar vond ik ook lastig. Kon me dan niet voorbereiden. Mijn man heeft me 'geleerd' dat spontane acties ook heel leuk kunnen zijn. En als het toch niet goed uitpakt, nou ja dan niet.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik was altijd een onwijze flapuit, mijn partner denkt veel meer na voordat hij wat zegt. Door hem heb ik geleerd om soms even 2 tellen stil te staan bij wat ik wil zeggen, en of dat handig is. Hij is op zijn beurt wat assertiever geworden :)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aan tafel eten!
    Van huis uit met het bord op schoot, nu doen we dat bijna nooit meer.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dat piekeren dingen niet oplost 😃

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Totaal.niet meer materialistisch.
    Beter met geld om gaan, meer sparen.
    Rustiger
    Minder gespannen

En ik voel me geliefd En zeker als persoon. Iets wat m'n ex om zeep bracht, bracht hij terug.

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dat ik bij hem mag zijn wie ik ben, dus ook dat mijn hormonale buien prima zijn. Ik ben wat rustiger geworden. En hij probeert mij bij te brengen dat ik mezelf wat meer moet waarderen.
    Door mij is hij gevarieerder gaan eten en zit ie nu te plassen ipv staand. :D

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

- Dat je hard moet werken, wil je iets bereiken.
    - Gestopt met roken.

Mijn man daar in tegen is assertiever geworden. Hiervoor was het een goedzeul die altijd voor iedereen klaar stond. Maar dat ging bij mij enorm ergeren.

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hier precies hetzelfde.

12. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik ga nu bewuster met geld om. Ik gaf het best wel makkelijk uit, dat kan ook, ik geeft nooit geld uit wat ik niet heb, maar ik gaf het wel makkelijk uit en had af en toe wel een miskoop. Mijn aanstaande is zuiniger ingesteld dan mij en dat heb ik wel echt van hem geleerd.

13. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dat ik als persoon goed ben wie ik ben en dat ik me dus niet hoef aan te passen voor anderen. Dat deed ik namelijk wel altijd en ik dacht echt dat ik alleen op de wereld was met mijn voorkeuren en hobby's. Ben echt heel erg blij dat ik het zo jong ontmoet heb, voel me nu al jaren enorm geliefd en gewaardeerd en dat heeft me door hele moeilijke periodes gesleept.

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Meer een doorzetter geworden, sportiever, en principiëler. Ook liever en socialer denk ik, al is dat misschien iets wat met de leeftijd kwam.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Ik gooi makkelijker spullen weg
    Ik durf meer risico's te nemen. Ik kon eeuwen twijfelen en beslissingen voor me uit schuiven, uit angst de verkeerde keuze te maken. Hij heeft me geleerd dat je als je nooit een kans neemt ookw nooit iets bereikt. En dan gaat het af en toe maar fout.

16. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.723
    469
    83
    Vrouw
    Leuk om te lezen! Hier ook gestopt met roken ;)

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hij van mij:
    - rustig blijven jn bepaalde situaties waar hij eerst driftig werd.
    - noodzaak van de drie r-en
    - met geld omgaan

Ik van hem:
    - hard werken
    - liefde mag je tonen. Zeker naar de kinderen toe.
    - meer voor mezelf opkomen en een eigen mening hebben

18. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik gooi (ietsjes) makkelijker ouwe meuk weg.
    Ik ben wat burgerlijker geworden, in de positieve zin van het woord: netter kleden en dus minder alternatief, tuintje beter op orde houden.
    Hij leert me hoe ik een praatje pot moet houden, dus over het weer e.d.
    Ik rook veel minder (nu rook ik uiteraard helemaal niet).
    Ik ben minder impulsief geworden.

Andersom:
    Ik leer hem het verschil tussen "vriendelijk blijven" en "over je heen laten lopen".
    Hij is verbaal vaardiger geworden en staat meer open voor 'zachtere' dingen, zoals kunst, cultuur, alternatieve geneeswijzen etc.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik;
    - kom meer voor mezelf op
    - praat meer over wat er in me om gaat. Vind het nog steeds lastig maar het gaat wel beter

Hij;
    - rustiger
    - minder aggressief
    - keuzes leren maken

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Door mijn man ben ik wat relaxter geworden. Ik was erg perfectionistisch (oké, dat ben ik nog steeds maar wel wat minder) en deed veel dingen omdat ze zo hoorden. En omdat mijn ouders vonden dat het zo hoorde. Leuke dingen deed je bijvoorbeeld in het weekend en doordeweeks had je je verplichtingen. Nu kan ik makkelijker de boel de boel laten en op een donderdag bijvoorbeeld ook eens lekker op een terrasje gaan zitten.

Mijn man is door mij ambitieuzer geworden. Of eigenlijk was hij dat wel maar hij is niet opgevoed met het idee dat je eruit moet halen wat erin zit. Hij bleef dus erg hangen in de baan die hij had terwijl hij wel dromen had. Mede door mijn steun is hij op zijn 24e nog een opleiding gaan doen en nu heeft hij een functie waar hij tien jaar geleden alleen maar aan kon denken. Ook is hij socialer geworden en durft hij meer voor zichzelf te gaan staan.

Deel Deze Pagina