Nou het begon allemaal met 1 oogje wat ineens af en toe scheel keek. Dus ik naar de ha toe en die gooide het eerst op vermoeidheid. Na 5 dgn ikke weer terug en toen kreeg ik een doorverwijziing naar de oogarts. Afgelopen Donderdag was het dan zover,na 2x gedruppeld te zijn was de conclusie dat onze jongste zoon een te hoge plus sterkte heeft en dus een brilletje moet. Meteen vanaf de oogarts naar de Pearle en de keuze was dus echt 10x niks. Maar hebbben een leuk brilletje gevonden. Waarschijnlijk is hij eind volgende week klaar. Maar waar ik zo bang voor ben is dat hij de bril niet ophoudt. Zijn er hier toevallig mama´s die ook een jong kindje hebben met een bril en wat is hun ervaring hiermee? We hebben een verzekering op de bril laten afsluiten omdat hij vast wel eens zal stuiteren.
Ervaring heb ik nog niet, Milan mag in mei weer naar de oogarts. Wel erg verstandig dat je een verzekering hebt afgesloten, wist niet dat dat bestond! Ik zou beginnen met eerst zelf de bril te laten bekijken en onderzoeken en het heel langzaam proberen op te bouwen. Ik denk dat het wel lukt, maar dat je veel geduld moet hebben. Heel veel succes!!!
Vigo heeft vorig jaar september een brilletje gekregen. Wij waren ook echt bang dat hij de bril niet op zou houden, maar het ging hier vanaf dag 1 gelukkig meteen goed. Hij is er zo gewend aan geraakt, dat hij hem nu 's ochtends helemaal uit zichzelf opzet. Wat wij wel hebben gedaan is de keuze van de bril helemaal aan Vigo zelf overlaten. Hij moet hem immers leuk vinden en hem dragen. Ik denk wel dat dit geholpen heeft... Ook zou ik langzaamaan het bril opzetten opbouwen. Geef het een maandje speling, zoveel zou dat maandje niet uitmaken. Succes ermee!
Hier een dochter die al sinds haar 2e een bril heeft. Was in het begin even een probleem met ophouden. Maar door te vertellen aan haar hoe stoer een bril was, is het uiteindelijk wel gelukt. Nu gaat het goed. Ook wij hebben een verzekering afgesloten. Gelukkig nog niet nodig gehad ondanks dat ze er ook mee gymt.
Onze zoon was ook 3 jaar en 2 maanden toen hij een brilletje moest. De eerste tijd vond hij het heel interessant, daarna wilde hij het brilletje niet op omdat hij er niets door zag zei hij. Toen heeft hij een poosje de bril niet op gehad, totdat wij de bril gewoon op tafel legden. Hij pakte hem zelf en vanaf dat moment had hij hem de hele dag op (ongeveer 4 maand na aanschaf bril). Nu merkt hij zelf ook op als hij de bril niet op heeft. Bij ons heeft het dus wel wat tijd gekost om eraan te wennen. Een verzekering hebben wij (bij mijn weten) niet afgesloten. Voor 2 weken geleden is de bril dus wel gesneuveld (montuur), deze is eerst 'voor nood' gelast. Maar omdat hij nog geen jaar dit montuur had viel het nog onder de garantie. Veel succes ermee! Je went heel snel aan het gezichtje met bril. Als hij hem nu niet op heeft mis je het brilletje gewoon.
Onze dochter kreeg ook met 3 1/2 een bril. Was langzaam opbouwen. Maar ging voor de rest prima. Moesten daarna ook nog gaan afplakken. Ze was bang voor de pleister maar hebben het opgelost met een plakkertje op de bril.
Vanmorgen waren we in het dorp hier verderop om boodschappen te doen. Dus zei mijn man goh ik zal is ff na de pearle lopen en vragen of zijn bril er misschien al is. En ja hoor hij was er,het staat hem erg leuk en tot nu toe houdt hij hem op. Hij is nu op de psz dus ik ben benieuwd of hij hem ophoudt. Heb in elk geval tegen de leidsters gezegd of ze er op willen letten.
Vaak houden ze het brilletje heel goed op , omdat er vaak een wereld voor hun opengaat en echt veel beter kunnen zien , Gelukkig hebben ze voortaan hele stoere brilletjes he
mijn dochter was 18 maanden toen ze een bril kreeg en in de eerste week deed ze hem wel vaak af maar tijdens tv kijken en boekjes lezen hield ze hem dan wel netjes op, na een week was ze er aan gewend en leit ze hem op, mijn dochter heeft een best hoge sterkte (begon met +6,5 en + 7,5 nu heeft ze +5,5 en +8,5)