Onregelmatige diensten nooit hetzelfde rooster

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door frannie82, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Prima geregeld op dit moment bij kinderdagverblijf; flexibele opvang en ik kan tot 10 dagen van tevoren een aanvrag doen.
    Nu is dat wel heel kort dat snap ik en dat hoeft ook niet.
    Maar nu ben ik bezig met naschoolse opvang....
    BSO is niet flexibel en ze kan er dus niet naartoe.
    Ik MOET vaste dagen afnemen terwijl mijn dagen nooit hetzelfde zijn.
    Ruilen kan maar opvang is dan niet gegarandeerd.
    Nu uit nood opzoek maar een gastouder maar de meesten 'willen' alleen kinderen van 0-4 jaar.

Ik wil graag dat het goed geregeld is!
    Hoe doen jullie dat?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier toch een bso wat flexibel is
    3 flexplekken op een groep van 20 kids dus eigenlijk nog nooit gebeurt dat er geen plek is.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier echt niet en er valt niet over te praten... Ze zou naar de bso van de school kunnen gaan van het kinderdagverblijf waar ze nu gaat maar dan moeten wij voor een taxi zorgen die haar er naartoe brengt en dat zien we niet echt zitten.
    Optie naar die school is dan de enige oplossing maar dan ver buiten onze wijk en ze zal dan later nooit alleen naar school kunnen gaan.
    En school zit hier letterlijk op 3 keer struikelen en ze weet al dat ze net als alle kinderen in de straat hier naartoe zal gaan (en kan niet wachten zo enthousiast dat ze is)

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien es rondhoren in de buurt of er geen moeder is met kinderen van (ongeveer) haar leeftijd die toevallig thuis is en haar wil meenemen - eventueel tegen een vergoeding? Of die bijvoorbeeld 2 dagen per week thuis is?

En zeker als je er later nog één hebt ... is een (flexibele) oppas aan huis die de kinderen van school / KDV afhaalt niks?

Of es rondhoren wat andere ouders in de buurt met flexibele uren - bijvoorbeeld in de zorg -doen?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die zijn er wel maar ik weer dat die als ze thuis zijn juist afspraken hebben (logisch heb ik ook) en al zitten met sport en zwemles. Ik kan ze incidenteel zeker vragen maar dit gaat om dagen die ik elke 6 weken weer moet afspreken en ik wil gegarandeerd zijn van de opvang. Voor school moet wel lukken dat ga ik bij 2 buurvrouwen proberen dat zou gaan om 45 minuten.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er is 1 gastouder die bereid is om haar flexibel op te vangen...
    Maar ze wil eigenlijk dan ook kleine zus erbij omdat ze over het algemeen en dat klopt ook weinig aan haar zal verdienen.
    Nadeel is dat zij niet het hele jaar beschikbaar is (logisch zij mag ook vrij zijn) en het kinderdagverblijf is behalve de feestdagen altijd open.
    Als het klikt, we gaan er morgen kennis maken dan wil ik zeker overwegen de jongste er ook te brengen zeker als ze dit nog blijft doen dan kan zij straks ook daar opgevangen worden na school....
    Maar als dit het enige is dan denk ik dat we moeten schikken en met haar in zee gaan.
    Aan de telefoon klonk het al als een zeer prettige vrouw dus ben hoopvol!

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Zelf zou ik toch voor de gastouder kiezen..
    Hoeveel weken per jaar is je gastouder dan niet beschikbaar??
    Je zou eventueel dezelfde weken vakantie kunnen nemen, dan is dat opgelost.
    Kun je voor die weken niet je ouders of schoonouders vragen??

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Rond de kerst 2 weken en ergens in de zomer. Ja wil proberen het ook zo te regelen. Alleen is in schoolvakanties lastig om op werk vrij te krijgen. Veel mama's in team die ook schoolgaande kids hebben.
    Anders vraag ik er 2-3 vrij en mag papa ook eens een snipperdag nemen... Wij zijn verder echt super tevreden her kinderdagverblijf het is 1 groep in een schooltje en heel prettig.
    Maar een goede opvang voor de lange termijn is dan misschien wel de gastouder als het klikt. Maar dan is het de 3e switch voor de jongste.
    Ze is dan wel ruim 2 dus misschien valt het dan wel mee.

Deel Deze Pagina