Vanaf wanneer overstappen naar juniorbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kuipersl, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Vraagje...als straks ons tweede kindje komt is onze dochter 2 jaar en 1 maand. Kan zij dan al naar een juniorbed of denken jullie dat het verstandiger is om eerst nog een extra ledikantje aan te schaffen??

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    407
    83
    Ons meisje slaapt vanaf haar 2e verjaardag in een peuterbed zonder problemen maar ik denk dat het wel van het kind afhangt..

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook vanaf 2 jaar in een peuterbed :)

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een peuterbed die ook op zijn kamer staat, maar mijn zoon slaapt nog liever in het ledikant die ook nog op zijn kamer staat... het hangt denk ik idd van je kindje af. gewoon eens proberen het peuterbed.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben net voor Milan's 2e verjaardag een juniorbedje voor hem gekocht (omdat hier dus de 2e ook in de aantocht is), met het idee dat we er dan altijd nog een ledikantje bij konden kopen, mocht 'ie 't niks vinden.

Maar het ging eigenlijk vanaf de eerste nacht heel goed. Ledikantje gaat dus naar de baby ;).

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai slaapt al vanaf 1,5 in een groot bed...ging meteen goed...

7. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Fenna slaapt ook al vanaf 20 maanden in het peuterbed en ging zonder enig probleem :) Dus als je kindje niet heel gevoelig is voor veranderingen oid zou ik het lekker doen!

8. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Laura pas vanaf 2,5 jaar!! Maar ik denk dat dat meer door mama kwam dan door laura ;)

9. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Bij ons pas vanaf 3 jaar! Niet met speciale reden, maar gewoon niet eerder gekocht. Ging met 3 jaar wel heel goed gelijk.

10. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Thanks!! We gaan het maar gewoon proberen. Jente is een makkelijk meisje, dus ik hoop dat ze zich vlot aanpast...!

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier vanaf 2 jaar en 2 maanden in een eenpersoonsbed zonder problemen. Heerlijk voor hem al die ruimte.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter ging een maand voor haar 2e verjaardag over op een 1persoonsbed.
    Ging best goed, alleen is ze nu alweer 2 weken aan het donderen, maarja, ik denk eigenlijk dat ze dat ook had gehad in haar ledikant. Slapen zal nooit haar grootste hobby worden ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Onze oudste gaat ook vanaf 2 jaar in een ´groot bed´. het is een stapelbedje van 90x200 en hij slaapt natuurlijk onderin. er hangen ook nog gordijntjes omheen, waardoor het een heerlijk omsloten plekje is. bij prenatal hebben we een soort rekje gekocht tegen het eruit rollen, maar hij kan er wel zelf in en uit klimmen.
    wij hebben het bed neergezet en hem iedere dag de keuze gegeven: wil je in het kleine bedje, of wil je in het grote bedje slapen? en na een paar dagen wilde hij wel in het grote bedje. hij heeft zelf zijn lievelingsknuffels verhuisd, en ging er toen lekker bij liggen. ging eigenlijk meteen goed.

we hebben zijn ledikant toen wel een tijdje leeg laten staan (zusje sliep eerste 2 maanden nog in de wieg bij ons op de kamer), zodat het voor hem niet overkwam alsof zijn zusje hem uit zijn bedje had verdreven. hij vond het ook goed dat zij na een tijdje in het ledikant ging slapen.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise was bijna 2 toen ze overging naar een 1-persoonsbed, ze sliep slecht en toen hebben we gevraagd of ze ook een groot bed wilde, vanaf de tweede nacht ging het perfect (de eerste nacht viel ze eruit).

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat mijn dochter er nog uit valt. Ze ligt altijd alle kanten op..
    Ze is wel groot voor haar leeftijd dus wat dat betreft zou het wel kunnen, maar ik durf niet zo goed :)

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Foxter; wij hebben na die eerste nacht een matras op de grond gelegd zodat als ze eruit zou vallen, ze daarop terecht komt. Maar na 1 keer weten ze het wel hoor ;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje (net 2) ligt sinds dit weekend in een peuterbedje. Niet omdat ik dat zo graag wilde maar hij klom uit het ledikant en het lukte hem dan vaak niet om terug te klimmen. Resultaat? Lag midden in zijn kamer te slapen (ach arm kind!). Nu kan hij zijn bed zelf uit maar vooral ook weer in. Het gaat prima. Hij is de eerste nacht er 3 x uit gevallen maar zonder te huilen er zelf weer in geklommen. Nu valt hij er niet meer uit. Het is wel een heeeeel schattig gezicht.

Ik had het niet erg gevonden als hij nog wat langer in zijn ledikantje was gebleven maar goed nu hebben we deze beschikbaar voor als dochter uit de wieg gaat.

18. tulip

tulip Niet meer actief

Je hebt er ook van die rekjes voor, wij hebben een meegroeibed van ikea, met bij het voeteneind en hoofdeind een soort krullen, waardoor als je het bed op de kleinste stand zet, die zo dicht naar elkaar toekomen dat er geen ruimte meer is om eruit te rollen.

Deel Deze Pagina