Waarom?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Waarom? Hoe zit dat dan? Hoe werkt dat dan? Echt de hele dag!

Als ik zeg dat iets net mag waarom niet?

HELP;)

2. fafa

fafa Niet meer actief

Herkenbaar. Hier ook eentje in de waarom-fase.

Dat ze wil weten waarom iets niet mag, vind ik logisch, en daar geef ik ook graag antwoord op, maar de vervolgvragen... pfff. Ik geef graag een echt, eerlijk antwoord, maar dan zit je 3 waarom-vragen later al diep in de natuur- scheikunde of biologie. Want waarom kunnen 2 dingen niet tegelijktijdig op 1 plek zijn? Of hoe maakt en bacterie je precies ziek? Ehhhhhhh......

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    kan geen tips geven.. ben wel een lotgenoot.. alhoewel het nu even wat minder aanwezig is ( klop even af.. )

Vrees dat we het gewoon moeten ondergaan. ;)

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Haha. Zo heb ikal eens de evolutietheorie uitgelegd aan de ontbijttafel.

Ik vind het vaak vermoeiend, maar vind het ook wel leuk. Ik probeer dan ook zo goed mogelijk te antwoorden op al die vragen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja is wel herkenbaar en ik geef altijd wel antwoord maar soms komt het echt niet zo goed uit en dan zeg ik waarom zijn de bananen krom moet je de zien kijken. Maar dan vraagt ze meteen mama waarom zijn de bananen krom hwah tja.

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Haha herkenbaar. Die fase hebben we hier net achter de rug samen met de fase waarin ze de hele dag 'hoe komt dat' vroeg. Ze is vorige maand 4 geworden en zit nu in een nieuwe fase: vragen naar de bekende weg. Wat is dat? Wat ga je doen? Terwijl ze het antwoord allang weet ;)

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hahaha leuk is dat. Hier moest ik uitleggen hoe het komt dat je soms stroom krijgt als je iets aanraakt..............

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook veel vragen maar soms ook het antwoord: "Omdat mama het zegt!" (bij opdrachten)

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja dat zeg ik bij opdrachten ook, en dan zegt hij heel droog oh!

Weet ook wel dat ie het niet doet om te pesten, maar soms is het wel erg vermoeiend hoor. Het is ook een mannetje die toe is aan school, maar nog even wachten.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Leuk toch :D mama waarom vliegt die vogel weg?
    Omdat hij schrok van ons.
    Waarom schrok hij dan?
    Omdat wij herrie maakten.
    Waarom vliegt hij dan niet naar daar (stukje verder ipv dak waar vogeltje nu zat)
    Omdat hij dat niet wilde.
    Waarom wilde hij dat niet?
    Dat weet ik niet.......
    Waarom weet jij dat nou niet! Jij weet toch alles!

:p

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Haha.wat een vertrouwen heeft hj in in je.

Willen weten hoe de dingen werken ,en alles over de natuur vragen zit er hier wel in. We kijken ook vaak naar het klokhuis. Eigenlijk voor oudere kinderen maar hij vind het heel leuk.

Reactie op 'omdat ik dat zeg' is hier boos. Hij wil het echt eerst begrijpen waarom iets moet voorbij het gaat doen. Heel vermoeiend. Inmiddels heb ik hem wel zover dat hij snapt dat ik niet altijd alles kan uitleggen, en doet hij het uiteindelijk toch wel. Maar het kost soms wat strijd.

Ook met de komst van de baby leuke vragen gehad. Hoe komt hij erin? Hoe moet ie er weer uit. Wat kan hij al? Etc.moeder van een vriendje vertelde dat haar zoon vooral praktische oplossingen bedacht. Terwijl zij met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht vroeg hij doodleuk aan zijn vader ' doen ze dat met een schaar of met een mes?'

12. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier de jongste ook waarom
    de oudste zit in de hoezo fase

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vanmorgen 6.45 mama mag ik een snoepje, ik nee, waarom niet? omdat het nog vroeg is, en toen een hele beschrijving van hoe dat snoepje eruit ziet, bedoelde ie zo'n vitaminesnoepje die hij weleens bij het ontbijt krijgt, nu maar afgesproken dat hij ontbijtsnoepje zegt dan snap ik het tenminste haha:D

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hahaha, ja de evolutietheorie kwam hier laatst ook voorbij :D En waarom op de zon vuur zit, en op de aarde niet. Wat condens is, hoe een auto rijdt, wat een uur/minuut/dag/week/jaar is, en waarom een minuut zo kort is...*zucht*. En als het antwoord te lang duurt, dan is het "nou mama, hoe zit dat? Of weet je daar niks van?".;)

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dit is echt de waarom fase :)
    Maar veel vragen stellen zoals over de evolutietheorie en condens e.d wat ik hier lees dat hoort toch niet typisch bij de waarom fase? Dan zou mijn dochter er nog in zitten ;) 'Mama, hoe komt het dat verschillende lichtbronnen een verschillende warmte uitstralen?' Uhh, vraag maar aan je juf :D
    Ze heeft hier nooit een echte waarom fase gehad. We vanaf dat ze kon praten veel vragen gesteld. Ik ben benieuwd hoe het met de jongste zal gaan.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.290
    17.173
    113
    hier is het vooral "welke....?", ook heel leuk :/

17. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Mijn antwoord is vaak: 'wat denk je zelf'? Best leuk, dan krijg je heel verrassende antwoorden!

Deel Deze Pagina