Was vandaag op t cb en had niet mijn vaste (fijne) verpleegkundige. Iris meet 79.5 cm; was iets onder t gemiddelde bij een gewicht van 10,8 kg. Vlgs de verpleegkundige was dit iets boven t gemiddelde. Als ik in mijn eigen curve kijk is dit niet zo. Ze is niet te dik oid maar ze vroeg wel of ze vaak sap kreeg (nee, 1x p dag) 10,8 kg. met 18 mnd is toch een heel mooi gewicht?? Vond t vreemd dat ze boven t gemiddelde zit want de meeste broeken zakken van d'r kont.
hier 83 cm en 12 kilo met 18 maanden. Dus een mooi gewicht hoor! Als jij haar goed vindt zo is het goed. Het zijn maar gemiddelden...
Milan is bijna 16 maand en die weegt al ruim 12 kilo. Hij is volgens mij 83 cm. Jouw dochter lijkt mij echt niet te dik hoor!
Mijn zoontje woog toen 11700 en 81.5 cm. Ik kreeg toen ook te horen dat hij wat boven de curve zat met zijn gewicht, maar hij is helemaal niet dik. Je dochter heeft een mooi gewichtje hoor!
volgens mij kijkt het cb anders naar de grafieken als wij. In het groeiboekje heb je twee grafieken een voor de lengte en een voor het gewicht, dus beoordeel je ze allebei apart ten opzichte van een 'gemiddeld kindje' Het cb beoordeelt het gewicht ten opzichte van de lengte van je eigen kindje. Dus het kan zijn dat ze bedoelde dat voor de lengte van je kindje het gewicht een beetje te zwaar is. Of met andere woorden dat je kindje een beetje te klein is voor haar gewicht. Dit hebben wij ook al te horen gekregen bij de 14 maanden. Vind het niet zo gek want ik ben ook klein en te zwaar. Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Wij zijn nog niet geweest voor de 18 maanden afspraak maar het gewicht zit hier op 10,5 kg. De lengte weet ik niet maar ik denk rond de 78. Dus hier ook te zwaar voor de lengte. En sap krijgt ze hier wel vaker maar als het daar aan ligt dan zakt mijn broek ook af.
mijn dochter woog 12 kilo en iets van 75 cm en moest me er vooral niet druk om maken. Ze is wel hollands welvaren, maar zo langzamerhand zie ik haar steeds dunner worden. Zolang je niet teveel snoep geeft of yogi ofzo doe je het prima hoor!
Ehm... hier bij 9 mnd al 11,6 kilo (en 76 cm). De CB-arts vindt hem niks te dik. Ik geef hem ook geen zoetigheden oid, blijkbaar groeit ie zo hard van de BV. Dus als ik jouw dochters gewicht met dat van mijn zoontje vergelijk, lijkt jouw dochtertje me absoluut niet dik!
Femke jou dochter is gewoon normaal ,vind niet dat ze boven het gemiddelde zit. Esmee was rond die leeftijd 80,5 cm en 9450 gram. en bij haar zeggen ze steeds van ze is te klein en te dun. zolang ze goed eten,drinken,plassen en poepen gaat het toch goed. zou me er niks van aantrekken wat ze zeggen.
Nou vind het ook allemaal overtrokken hoor. Noah was vandaag 11,7 kilo bij 83,5 cm. Prima was dat... ZOu me er niet druk over maken!!
Hier bij 23 maanden bijna hetzelfde: 11,6 kilo en 83 cm. Eva is 'gewoon' qua lengte en gewicht volgens mij, ik vind haar zelf iets dun.
Idd niks aan de hand hoor! Hier een mannetje wat 12.9 kg was en bijna 84 cm... Begon ze ook meteen: ah qua lengte zit ie op de middelste lijn en qua gewicht op de plus 1 lijn.. Ja en als je kijkt vanaf zijn geboorte zie je ook dat hij deze lijnen gewoon zijn gehele 18 maanden al volgt... Je weet als ouder zijnde wat je kindje eet, drinkt, snoept en dus ook of daarin iets anders zou kunnen. Ook de bouw van de ouders kan hierin meewegen... Als ik kijk naar mijn man en mijn kindje: dan is Julentje qua bouw hetzelfde als zijn papa..