Kleuren voor volwassenen - idee/tip

Discussion in 'De lounge' started by julialove, Jul 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar aanleiding van een topic afgelopen week over kleuren voor volwassenen heb ik een idee/tip.

Vanmiddag ging ik, na meerdere winkels en een stuk of 10/15 kleurboeken te hebben bekeken, met lege handen weer naar huis. Ik verwacht niet dat elke plaat in het boek even leuk is maar bij alle boeken sprak meer dan de helft me niet aan.

Thuis vroeg ml of ik geslaagd was, en ik vertelde hem bovenstaande. En hij kwam met, vind ik, een geweldige oplossing voor mijn probleem. Namelijk: wat dikker, blanco papier kopen voor in de printer en dan op internet kleurplaten zoeken die ik leuk vind.

Misschien doen sommigen van jullie dit al, maar ik had er nog niet aan gedacht. Ik vond het in ieder geval de moeite waard om te delen, misschien is het voor anderen, die net als ik vrij kieskeurig zijn, een goed idee om dit ook te doen.

Ik heb nu via internet papier besteld wat ze ook gebruiken voor die kleurboeken, maar ook zo'n notitieblok met ringband om de kleurplaten in te plakken met dubbelzijdig plakband of lijm.

Ondertussen heb ik ook al een aardige map op de pc vol staan met kleurplaten die ik wil gaan kleuren, kan niet wachten tot ik straks m'n eigen kleurboek heb met alleen platen die ik mooi vind :D

Sorry voor mijn enorme enthousiasme ;):D

2. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik loop daar ook vaak tegen aan. Ik haat dat gepriegel en wil ook niet heel lang met een.plaat bezig zijn. Goed idee van jullie. Misschien dat ik ook zoiets ga doen.

Veel kleurplezier

3. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde! Ik vind het heerlijk om urenlang met 1 tekening bezig te zijn, maar vond in de boeken die ik zag dat er toch veel eentonige (strepen, vakjes etc) platen in stonden en ook vaak grote vlakken.

Misschien een tip aangezien jij, begrijp ik, wel van de grote(re) vlakken bent: ik heb een kleurboek met vintage patronen en 1 met vrolijke patronen, dit zijn veelal platen die je binnen een half uurtje in kunt kleuren. Volgens mij, uit m'n hoofd, zijn ze van uitgeverij Lantaarn.

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Andere leuke tip:

Ik heb wel eens een kleurplaat ingescand , via programma omgevormd tot poster , afgedrukt op losse A4 tjes aan elkaar geplakt en met carbonpapier overgetrokken op groot canvas schilderij .

Lekker inkleuren met verf (en aan de muur hangen) :)

Share This Page