Sinds vorige week is onze dochter overdag zindelijk, zo ineens! Waar een dagje blote billen al niet toe kan leiden Maarnu de grote maar: ze wil alleen op haar eigen potje. Donderdag en vrijdag gaat ze naar de psz en daar heeft ze het de hele ochtend opgehouden, donderdag verder bij mij thuis en alles weer keurig op het potje, vrijdag verder bij oma en toen op de bank geplast en daarna een luier aan, puur omdat ze weigert bij oma op het potje of op de wc te plassen. Zondag getest door het potje mee te nemen naar vrienden en toen ging het prima. Vandaag bij andere oma, ook alles op het potje gedaan. Iemand tips hoe we dit verder aan kunnen pakken? het kinderdagverblijf en psz zien ons aankomen met ons eigen potje... Groetjes Annelies
klinkt mij als dat ze haar eigen potje vertrouwd vindt en daarom alleen daarop wilt. Wat zegt ze er zelf over, een ruim 3-jarige weet daarop misschien wel antwoord te geven? want als dat het is dan is de kans groot dat het over een paar weken het over is als het allemaal heel gewoon is geworden. Zou je haar potje niet mee mogen geven naar het kdv? ik ben gastouder en doe niet moeilijk over dat soort dingen. Ligt aan het kdv of dat daar ook kan. Psz idem dito, zou het gewoon even vragen! om haar een luier aan te doen is ook zonde en verwarrend voor haar.
Heb er idd al een goed gesprek met haar over gehad, ze is mondig genoeg wat dat betreft. Ze durft het niet zegt ze. En inderdaad, ik vind het ook zonde om een luier aan te doen. Ze is nu net zo goed op weg! Zal eens een mail aan wagen, naar het kdv en de psz...
Ergens wel herkenbaar. Hier in het begin ook alleen maar op haar eigen potje of wc met verkleiner. Een aantal weekjes later ging ze ook bij opa en oma op de wc/het potje die ze daar hebben. Als we nu ergens heen gaan waar ze nog nooit is geweest, neem ik haar eigen verkleiner mee en dit gaat heel goed. Op de psz gaat ze ook op de 'speciale peuter-wc'tjes. Dat ziet ze andere kindjes ook doen. Alleen poepen gaat nog wel eens fout. Ik benader wc ergens anders en het poepen wel positief. Zo van mama en papa gaan ook ergens anders als ze moeten.
Wat goed dat ze zindelijk is ! Het zou toch eingelijk geen probleem moeten zijn om jullie potje mee te nemen naar het kdv ?! Hier werd R zo in eens heel nieuwschierig naar andere wc's , misschien komt dat bij jullie ook nog wel! Tis ook nog maar een week he Misschien is het een tip om haar mee te nemen het toilet op , als jij zelf ergens anders dan thuis gaat? Beetje stimuleren van goh heb je gezien wat ze hier een mooie wc hebben ??? Succes ermee , komt vast helemaal goed !
Hartstikke goed, al zindelijk op het potje. Daar begint het gewoon mee. Ze gaat echt snel genoeg op de wc. Ik heb een leuk wc brilletje gekocht met een trapje eraan. Ze vond het helemaal leuk om hier op te klimmen. En net een week op het potje, dat is heel goed hoor! De wc komt vanzelf wel. En potje zou ik inderdaad meenemen naar kdv.
Nou, dinsdag naar oma en woensdag naar het kdv haar eigen potje meegenomen en...mevrouwtje heeft alles keurig op haar potje gedaan. Op het kdv haar potje in de wc ruimte geparkeerd.... Nu maar proberen dde wc positief te benaderen en zoveel mogelijk mee te nemen naar vreemde wc's. En inderdaad, ze is van niks naar volledig zindelijk gegaan in een week, dus mag nog niet teveel van haar verwachten misschien...
po mag zoontje van kdv niet meenemen terwijl ze wel ruimte genoeg hadden. heb hem daar uitgeschreven en ingeschreven bij psz waar hij zijn eigen po mee mag nemen.ik heb precies hetzelfde po gekocht en daar gewoon gelaten.ik denk dat nu ook andere kindjes het ook gebruiken.maar maakt ni uit.
Oh wat goed van d'r en fijn dat ze haar pot mee mag nemen. Mijn jongste is ook net zindelijk na een dagje 'blote-billen-lopen'. Ze wil ook niet op een wc gaan zitten, die vindt ze maar eng. Mettertijd zal dat ook wel goedkomen. Fijn dat ze van de luiers af is.