zindelijk maar dan het poepen....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poppy14, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi allemaal ,

wie heeft voor mij de gouden tip ?

Mijn zoon ( november word hij 3 ) is zindelijk , nu zo'n 1,5 maand.
    alleen het poepen .. hij weet dat hij moet poepen .. eerst gebeurde het wel eens dat hij zei ik moet poepen en dan was het leed al gedaan ( in de broek)

hij vertikt het om te poepen in zijn luierbroekje ( die krijgt hij snachts aan) hij wil het echt niet ..

hij geeft nu al 4 dagen aan dat hij moet poepen .. we gaan heeel vaak op de wc/potje maar het lukt hem gewoon niet .. angst of iets ik weet het niet ..

als hij denkt dat hij moet poepen word hij hysterisch .. maar eenmaal op de wc er komt niks .. en als ik hem vertel dat hij het best in een luierbroekje mag doen wil hij dit absoluut niet ...

maar nu dus al 4 dagen niet gepoept en ik begin me er zorgen om te maken ... eerder poepte hij elke dag!

wie heeft de gouden tip ???

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oh wat vervelend! Ik heb bij mn dochter toen wel een poosje laxeermiddel moeten gebruiken, ze was erg vroeg zindelijk, ruim voor de 2 jaar maar toen ging ze dus haar poep ophouden en na een paar dagen was dat echt een probleem. Toen dus toch weer terug in de luiers... Maar nu is mn zoontje zindelijk aan het worden en die kan zn poep ook nog niet ophouden, elke dag nog zeker 1-2x in zn onderbroek. Tenzij we geluk hebben en optijd een luier aan hebben gedaan waar hij dan ook echt niet in plast en alleen poept.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Hier zo'n beetje hetzelfde. Dl zegt dat ze moet poepen maar vaak moet ik 5keer achter elkaar met haar naar de wc en komt er niks. Laatst had ze 3 dagen niet gepoept en gelukkig lukte het uiteindelijk wel maar ze zei wel dat het pijn deed. Soms gaat het wel in een keer maar meestal niet. Ik heb ook geen idee wat ik er aan zou kunnen doen.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja heel lastig dan he? Hier hetzelfde gehad en een jaar later poept hij nog in een luier. Welliswaar op de wc maar de luier mag absoluut niet af.

Met dochter ook het probleem gehad van ophouden en pijn doen en dat was echt heel vervelend. Ze was er echt ziek van, lag te trillen in bed van ellende en angst. Uiteindelijk een paar keer een klisma en toen maanden lang aan de Forlax om de angst te leren' vergeten'. Ik wens het niemand toe zo naar was dat.

Ik zou meteen contact opnemen met de huisarts voor Forlax junior. En aan je dochter uitleggen dat ze het best in een luier mag doen en daar om mag vragen. Alleen dat proces al duurde hier 4 dagen....het vragen om een luier.

Veel sterkte ermee. Heel lastig dat zindelijk worden en onmacht bij de ouders. Ze moeten het toch echt zelf doen....:x

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

En durft hij ook niet op het potje? Desnoods met wat afleiding?? Tablet of tv?

6. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Herkenbaar, dochter plast ook sinds kort op het potje maar poepen durft ze niet. Af en toe loopt ze dus nog met een luier, ben ook bang dat dit alleen maar voor verwarring zorgt, maar ze doet het anders gewoon niet.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook en hij hield het ook een paar dagen op.
    We hebben gewerkt met kleine cadeautjes en dat heeft gewerkt.

8. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
  9. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje Supi , heb hem meteen gereserveerd bij de bibliotheek

ik moest o. vandaag ophalen bij de psz , hij kon er niet van spelen.
    krijsen en huilen van de buikpijn , heel sneu ..

uiteindelijk toch wat gepoept , net te laat en de drol landde op de vloer , en nog een dotje in de pot ! Begin is er !

en hij heeft via de huisarts ff een middeltje , ondanks dat hij een beetje gepoept heeft , ( zijn buikpijn in er nogsteeds) geef ik hem straks toch even 1 zakje.

10. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Sommige kinderen zijn bang om te poepen op de wc, heeft te maken met een stukje loslaten. Wat je nog kunt proberen is een luier onder de wc bril te plakken/klemmen zodat hij niet direct het gat in kijkt.

Mocht hij het idd op gaan houden dan contact zoeken met de huisarts. Of bijv roosvice laxo geven.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn dochter heeft ook moeite met poepen. Zelfs met laxeermiddel houdt ze het rustig 4-5 dagen op. Ik heb nu klysma's thuis liggen voor de echte noodgevallen en verdovende zalf voor dr anus, mocht het pijn doen en ze daarom niet willen.
    Plassen doet ze perfect, alleen dat poepen. Ze wil het gewoon echt niet en wordt dan ook ontzettend boos.
    We doen het nu zo... Ondanks dat ze liever geen luier meer aanwil. Dat ze savonds na het wassen/douchen een luierbroekje aankrijgt (zo eentje waar je wel naar de wc moet om te plassen ;) ) en dat ze daar dan in mag poepen, als ze wil. Maarja...ze wil niet.
    Overdag thuis mag ze gewoon een onderbroek aan of als we ergens op visite zijn waar we snel naar de wc kunnen (Altijd onze wcverkleiner mee) En alles wat openbaar is of waar geen wc binnen snel bereik is, dat ze daar dan ook een luierbroekje draagt. Plassen doet ze echt supernetjes op de wc. Maar dat poepen... tjonge jonge wat een spul.

Deel Deze Pagina