Hai! mijn peuter van 3,5 is elke dag zeeeer vroeg wakker. Dit is al een jaar zo (misschien wel langer) maar soms dat is het ineens weer ff iets minder vroeg. De afgelopen maanden is het steeds tussen 5 en 6 uur. Soms een periode naar zes uur toe maar de afgelopen week is het steeds om 5 uur. We hebben al vanalles geprobeerd. Het vervelende is dat hij dan begint met roepen en niet meer wil slapen. En alleen maar aandacht wil. We hebben al een lampje geprobeert. Werkte een tijdje maar ineens is hij dat gaan negeren. Kwam gewoon zijn bed uit. smiddags slaapt hij nog. 1 uur tot 1,5 uur ( meestal rond 1230 erin en 14 uur eruit). Nu zul je zeggen: huppa stop met dat slaapje. Nou heeft geen nut. Hebben dat al geprobeerd en dan wordt het een drama. Hij is er zo oververmoeid door geraakt dat hij er ziek van werd. Dus we doen het nu vaak wisselen: ene dag wel middag slaap andere dag niet. Maar nog om 5 uur wakker. Ook later naar bed doen helpt niet want als nog is hij tussen 5-6 wakker... wat kan ik er aan doen?>!?!?!
Nijntje slaaptrainer. Mijn zoontje was ook telkens om 5 uur wakker en dat ding heeft er voor gezorgd dat hij binnen 3 dagen tot 7u sliep.
Hoi, ik heb geen ervaring maar m'n vriendin wel. Ze laat jaar zoon max 20 min een powernap doen en maakt hem dan ook gelijk echt wakker. Ze zegt dat het echt scheelt. Mijn dochtertje is pas 21 maanden, maar ik laat haar s' middags nooit slapen, dus ze slaapt 's snachts wel het klokje rond. (Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 3,5 jaar best oud is voor een dutje overdag hoor.)
Ik heb inderdaad ook al nagedacht over zo'n slaaptrainer. maar het lampje negeert hij ook.... Dus dan denk ik zal hij dat met zon slaaptrainer ook niet doen. Zit er aan te denken om misscihen gewoon een klok in zijn kamer te hangen... TJa 3,5 jaar een beetje oud voor een middag slaapje... snap ik dat je dat zegt maar ja een ziek kind omdat hij niet genoeg slaapt is ook niet alles,....