zindelijk maar niet op de wc poepen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kiki1986, Aug 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Onze dochter is al even zindelijk nu ze heeft 1 x op de wc gepoept en dat ging goed in het begin ik weet niet wat er is gebeurt of waarom maar ze wil nu niet meer op de wc poepen als ik haar vraag waarom niet dan zegt ze dat ze bang is als ik doorvraag waarom ze bang is of het eng vind dan reageert ze daar niet echt op ik heb al vanalles geprobeert om haar op de wc te laten poepen maar ze houdt het gewoon net zolang op tot ik haar een luier omdoe wie heeft dit nog meer gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb je al geprobeerd haar met haar voeten ergens op te laten rusten tijdens de grote boodschap? Dat hielp hier heel goed.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Idd een krukje voor de wc zodat de voeten niet afhangen. En poept ze wel op het potje? Dan zou ik dat even doen. Gebeurd vaker dat het poepen op de wc niet wil lukken nog.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Wij zitten nu al bijna twee volle maanden met precies hetzelfde "probleem". Dat van die voeten laten rusten had ik nog nooit gehoord en zal ik eens uitproberen! Ik kan me er gek genoeg eigenlijk best iets bij voorstellen, haha... Ben benieuwd!

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Inderdaad een krukje onder de voetjes zetten en heel gek misschien, maar hier hielp het door letterlijk uit te leggen waar de poep heen ging en waarom het goed is om te poepen. Je kan weer eten, dus krijg je meer energie en kun je weer meer spelen. Heel makkelijk uitgelegd allemaal hoor, maar toen begreep hij het en vond het helemaal goed. Vanaf daar eigenlijk nooit meer een probleem mee gehad.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik merk ook dat als we ergens zijn en ons zoontje zonder krukje en verkleiner op de grote wc moet zitten, hij niet goed kan uitplassen en dan dus vaker kleine plasjes doet. Hij moet zich in evenwicht houden en dan hangen die benen te bungelen en hij moet zijn piemel goed in de pot richten. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat hij niet op zijn gemak uit kan plassen. Thuis plast hij met krukje en verkleiner veel beter uit en langer omdat hij zo relaxt kan zitten. Poepen lukt ook moeilijker hangend boven de pot.

7. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Bedankt voor de reacties ik zal eens proberen een krukje onder der voetjes te zetten misschien dat het dan wel lukt op het potje doet ze ook geen grote boodschap ze wil het alleen in haar luier en het liefst met niemand erbij

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Onze zoon had dat ook. Wilde perse een luier aan. Op een gegeven moment 'gedwongen' om op de wc te poepen, met een beloning in het vooruitzicht, en heeft eigenlijk nooit geen ongelukjes meer gehad.

Hij was wel ruim 3,5 jr en al een half jaar plaszindelijk.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Het lijkt wel of je het over onze dochter hebt :D

Ze heeft 1x op het potje gepoept en 1x op de wc maar daarna nooit meer.

Wij worden ook vriendelijk verzocht even uit haar buurt te blijven en ze heeft laatst gezegd dat ik de keuken wel even mocht poetsen zodat zij kon poepen.

Wij gooien mooie drollen samen in de wc en zeggen hem vaarwel.

En we zeggen dat als ze groter is ze ook op de wc poept.

Vanmorgen zei ze: Papa poept niet in luier hè en mama ook niet toch?

Nee zeiden wij en als jij wat groter bent poep jij ook op de wc.

Dat beaamde ze..

Wij wachten op het moment dat ze er zelf klaar voor is.

Ze poept nooit in haar broek.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier hetzelfde "probleem" ook hier een meisje wat plaszindelijk is en ook snachts al goed droog is... maar t poepen is idd problematisch en alleen in dr broek of in dr luier. Ook al van alles geprobeerd, maar t krukje lijkt ook hier nog niet te werken. Op t potje doet ze het ook niet by the way.

Share This Page