Hoi meiden Hopelijk wat tips of advies mbt ons zoontje van bijna 2,5. Tot 2 weken geleden at (behalve avondeten) en sliep hij goed. Ongeveer van 20.00 tot 8.00, soms 8.30 of zelfs 9.00 en in de middag 1,5 tot 2 uur. Nu heeft ie ontdekt hoe hij uit zijn ledikant moet klimmen en wil ie s middags niet meer slapen terwijl ie het echt nodig heeft. Hij zit zichzelf echt in de weg maar vertikt het om te gaan slapen.. Savonds valt ie soms meteen in slaap maar meestal zijn we ook weer even bezig om m in bed te houden. Met als gevolg dat ie ook vroeger wakker wordt. Laatste dagen slaapt ie pas na 20.00 en is ie voor 7.00 weer wakker en s middags slaapt ie weer niet. Oververmoeid dus en ik denk dat ie daardoor ook slecht eet. Maar hoe doorbreek je dit? Zijn grote bed is al besteld, kunnen we binnen 2 weken ophalen. Ben alleen bang dat ie daar ook steeds uitkomt. Zou het een sprongetje kunnen zijn of is dat niet meer op deze leeftijd? Herkent iemand dit? Tips zijn zeer welkom want wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Daarbij heb ik bekkeninstabiliteit en kan weinig dus het kost erg veel energie zo...
Ik zou zeggen geef hem een open bed. En dan stug vol blijven houden en in bed blijven leggen als hij eruit komt. Dit kan even duren maar uiteindelijk blijft hij zeker wel netjes in bed liggen. Dit is iets wat hij moet leren en dat leer je door consequent te zijn. Niets zeggen, terug leggen en weer weggaan. Dit tot hij in slaapt valt blijven doen. Wij hebben dit ook gedaan als hij uit zijn bed kwam en het werkt (hij kwam niet meteen bij een nieuw bed uit zijn bed maar een hele tijd later pas). Na een paar dagen was het over. Dit alles ging bij ons zonder huilen trouwens.
Dat doen we nu ook inderdaad, steeds terug leggen en niets of weinig tegen m zeggen. Maar hoe moe hij ook is, hij blijft uit bed klimmen. Heel af en toe gaat ie na 1,5 uur slapen maar we zijn nu al twee weken zo bezig en het wordt niet minder.. Vanmorgen was het weer 6.30 en gisteren avond sliep ie om 20.30 Hij wordt ook echt niet uitgerust wakker, hij is echt nog moe.. Ben benieuwd met een groot bed, hopelijk gaat dat beter...
Dit zal inderdaad een fase zijn waar hij even doorheen moet. Vermoeiend, maar denk dat je er weinig anders aan kunt doen dan consequent blijven. Sterkte! Hopelijk is het snel over
Hier een dochter van dezelfde leeftijd met hetzelfde. Altijd een goede eter en slaper geweest. Vanaf de zomer was het mis met slapen. Begon met de hitte, toen niet fit, toen begon ze op de psz, toen kreeg ze een broertje, toen kwam sint maarten en toen sinterklaas, kortom nogal wat voor een peuter die ook nog eens midden in de peuterpuberteit zit... Het gaat nu weer wat beter met slapen, maar ze heeft aardig wat nachten tussen ons in geslapen omdat ze anders niks deed als schreeuwen en krijsen midden in de nacht.. Avondeten is een drama, gelukkig eet ze overdag wel goed brood en ook genoeg fruit. Gisteren wilde ze bijna niet eten maar vannacht en vanmorgen bleek wel waarom, vrees dat de griepepidemie ons huisje heeft bereikt want het is er inmiddels aan alle kanten uitgekomen, wist niet dat er zoveel uit zo'n klein lijfje kon komen zeg.... Maar nu zeurt ze om pepernoten die we niet meer hebben dus het lijkt weer wat beter Succes, het zijn allemaal fases...
Ja hier ook een behoorlijke peuterpuber Zo te lezen is het inderdaad een fase.. Hoop dat ie niet lang meer duurt, nu alweer 2 weken bezig. Overdag heeft ie vandaag gelukkig weer brood en fruit gegeten, avondeten gaan we zo zien.. @ikkie97 hoelang duurde het bij jullie? Vervelend dat ze de griep heeft, het heerst echt ja. Beterschap en hopelijk gaat t bij jullie snel beter!
Vanaf de zomervakantie tot na sinterklaas ongeveer... Ik denk dat de komst van haar broertje voor de meeste onrust heeft gezorgd in haar koppie, opgeteld bij de andere spannende dingen. Ze heeft de hele dag op de bank gehangen filmpje kijken en slapen, maar gelukkig af en toe wel wat gegeten en gedronken en dat binnen gehouden. Nu ligt ze lekker boven te slapen dus hopelijk slaapt ze de hele nacht door!
O dat is wel een tijdje inderdaad! Dat krijgen wij ook nog, over 11 weken komt zijn zusje dus zal wel wennen zijn.. Maar dan weten er waar het van komt, nu dus niet.. Even afkloppen maar hij ligt nu in bed en hij blijft tot nu toe liggen! De eerste keer in twee weken tijd.. Op hoop van zegen Hopelijk voor jullie een goede nacht. En hoop hier dat ie wat later wakker wordt morgen ochtend
Ja dat dacht ik eerst ook maar hij kan dus echt nog niet zonder middagdutje. Hij heeft het echt nog nodig. Wonder boven wonder heeft ie vanmorgen tot 8 uur geslapen! Ook typisch, plaats dit topic en het gaat beter. juich nog niet te hard hoor..
Nou helaas... Gisteren ging dus goed, eerste keer in 2 weken tijd. Maar vanmorgen weer super vroeg, doodmoe en nu alweer 2 uur bezig om m in bed te houden... We zijn echt consequent, eerst terug leggen en zeggen dat ie moet gaan slapen, daarna weer en daarna niks meer zeggen maar gewoon terug leggen. Maar hij gaat gewoon echt niet slapen terwijl ie bijna omvalt.... Erg vermoeiend zo... iemand nog een gouden tip? Durf niet echt te hopen dat het maar een fase is....
Ik zou willen dat ik een gouden tip had voor je, maar helaas. Hier hetzelfde verhaal... En ik ben ook hoogzwanger dus weet precies hoe jij je voelt! Pffff.... Zo vervelend als je niet weet waar het vandaan komt. En het is zo'n grote verandering van hele goede nachten en middagslaapjes van 2 uur, naar dit! Hopelijk gaat het over en blijkt het idd een fase te zijn...
Hier hetzelfde met ons zoontje rond dezelfde leeftijd. Rond die tijd wilde hij in de middag echt niet slapen terwijl hij het wel nodig had maar we hebben het toen zo maar gelaten. Sinds die tijd wordt hij ook ineens vroeg wakker, tussen 6 en 7 uur. We hebben een slaaptrainer gekocht en hij mag niet uit bed voor de oogjes open zijn en dat werkt! Dat is misschien nog een tip... . Het ging niet vanzelf maar we hebben volgehouden en de wekker staat nu op kwart voor 7 en tot die tijd blijft hij netjes liggen, ook al is hij wakker. In de avonden komt hij ook geregeld uit bed maar sinds we dan zijn knuffel afpakken, blijft hij nu ook liggen. Vast niet pedagogisch verantwoord maar het werkt en daar doen we het op dit moment voor . Succes!
Hier zijn we net de fase voorbij... even afkloppen... met de overstap naar het grote bed zeer duidelijk gezegd dat ze in haar bed moet blijven. Ze slaapt nu sinds een maand met een lampje aan en nu gaat het prima. Lijkt me dus echt een fase. Succes en vooral volhouden.