Vraag me af of het normaal is dat mijn dochter naar zweet ruikt onder haar oksels na een warme dag/nacht? Is ze daar nog niet erg jong voor? Vraag me af of dit normaal is en of ik er verder nog iets aan kan doen behalve haar 2x per dag wassen.
Die van mij stinkt ook. Met dit warme weer kan ze elke dag n nieuwe pyjama aan want t ruikt gewoon naar zweet. Ook d'r haartjes. Heel sneu maar lijkt me normaal?
Onze dochter heeft er ook problemen mee, maar meestal komt dit doordat het vaak na het wassen, de oksels niet helemaal droog krijg. Ze heeft dit reeds sinds haar geboorte... Wat heel goed helpt is een beetje talkpoeder oder de oksels deppen. Hierdoor wordt het niet meer zo vochtig onder de armen en gaat het dus ook niet stinken.
Mijn jongste van 2,5 zweet wel behoorlijk nu, zeker in bed, maar dat ruikt niet. Hooguit een beetje een muffig luchtje, maar echt geen zweetlucht. Bij mijn weten komt dat normaliter ook pas in de puberteit.
Hier ook een dochter die enorm veel en snel zweet net als haar vader. Een piama is dus al weken niet meer aan de orde, evenals een slaapzak op de echte hete dagen. (op vakantie alleen in de luier) Maar wanneer zweet gaat stinken, dan is het "oud zweet" wat misschien in de kleertjes is gaan zitten. heb altijd begrepen dat vers zweet normaal gesproken niet ruikt.
Een kind van 2 jaar hoort niet naar zweet te ruiken zoals wij naar zweet kunnen ruiken. Ik neem aan dat je gewoon een muffe lucht bedoelt want anders is een bezoek aan de kinderarts wel noodzakelijk.Zweetlucht krijgen ze pas rondom de puberteit onder invloed van hormomen.Als je kind nu al een zweetlucht heeft kan het wijzen op een hormonaal probleem. Onze jongste ruikt ook muf met al dat zweten en vooral haar haartjes ruiken muf maar geen zweetlucht.Zelfs mijn oudste van ruim 10 jaar ruikt niet naar zweet.
Hmm nee volgens mij horen kinderen op die leeftijd niet echt (sterk) naar zweet te ruiken al. Een klein beetje kan wel. Mijn dochter heeft wel altijd van die klamme zweetpootjes, die ook licht stinken. Maar niet zoals bij volwassenen. Onder haar oksels ruikt ze nooit. Wel inderdaad muffe haartjes ofzo.
Hmm misschien toch maar eens naar de huisarts. Het is echt een zweetlucht maar je ruikt het alleen als je echt met je neus bij haar oksel komt, het zit niet in de kleding. Ik denk dat ik het nog even afwacht als de warmte voorbij is of ze dan nog ruikt Ze ruikt trouwens niet op hoofd of haartjes naar zweet.