Ledikant versus peuterbed

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Spikkel19, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou jij je kind nu overleggen naar een peuterbed?

1. Ja datlijkt me goed

2. Nee is te snel

3. Misschien omdat..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Hoi dames
    Graag jullie mening,
    onze dochter klimt sinds een aantal dagen uit haar ledikant, terug leggen werkt gewoonbijna niet.
    Nou twijfelen wij of zemisschien een peuterbed moet.
    Hebben jullie dat gedaan en zo ja hoe ging dat?

Groetjes Spikkel

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon proberen om haar eens in een peuterbed/volwassen bed te leggen. Waarom niet? Op deze manier werkt het toch ook niet. Ik ken genoeg kindjes in de omgeving die vanaf 2 jaar niet meer in hun ledikant liggen, maar in een groot bed en dat gaat prima.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

als ze er uit gaat klimmen zou ik het wel doen voordat ze een keer hard valt. zoon blijft nog braaf liggen dus die blijkft nog even in zijn ledikant, maar als hij gaat klimmen gaat hij ook over. zuslief ging met 2j2mnd over omdat ze een nieuwe kamer kreeg omdat broer op komst was.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hadden een ledikant waar de zijkant uit kon dus toen ze ging klimmen (met bijna anderhalf geloof ik) ging die eruit en heeft ze tot haar 2,5e erin geslapen. Wij zijn daarna overgestapt op een halfhoogslaper en hebben dus geen peuterbed hoeven kopen.
    Maar kan me goed voorstellen dat als de zijkant van het ledikant er bijv niet uitkam dat je dan gaat nadenken over een peuterbed. Kunnen ze ook vrij lang in dus waarom zou je het niet proberen? Zal waarschijnlijk de eerste avonden een leuke uitdaging worden om in bed te blijven, maar dit geklauter lijkt me een stuk minder veilig en moet je haar ook iedere keer terugleggen ;)

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijn jongen was 22 maanden oud toen hij over ging. voordat hij begon uit ledikant te klimmen. ledikant was te klein voor hem en ik vond het steeds moeilijker om hem zo in bed te leggen. met n uitval rekje natuurlijk. het ging super goed.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze dreumes slaapt nu sinds 3 weken in een meegroeibedje. Gaat super goed! Lijkt me een stuk veiliger dan een ledikant waar ze uit klimt. Zorg alleen dat ze niet haar slaapkamer uit kan (deurklink omhoog) en dat er niet teveel speelgoed ligt ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter klom met 16 maanden uit haar ledikant en is er een keer af gevallen, wij hebben haar direct overgelegd in een peuterbed. Ik vond het veel te gevaarlijk!

Geen problemen met de overgang gehad eigenlijk. We hebben haar zelf een dekbedovertrek uit laten zoeken en ze vond het helemaal geweldig om met Nijntje te gaan slapen..

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Mijn dochter kreeg voor haar 2e verjaardag een peuterbed.
    Waarom?
    - Ik heb het niet breed en halverwege het jaar was voor mij een te grote aankoop.
    - Ik vond het zelf gewoon heel erg leuk
    Vanaf dag 1 ging het prima, ze was heel erg trots! Veiligheid gaat voor alles hoor!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kun je niet 1 zijkant eruit halen? Als dat kan zou ik dat doen en anders inderdaad een groot bed. Persoonlijk ga ik meteen voor een 1-persoonsbed, dat scheelt weer een aankoop :)

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    mm dat kan natuurlijk ook een eenpersoonsbed.. Nee erkan geen kant uit helaas

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn was 21 maanden toen hij een peuterbed kreeg. Hij klom er ook uit en zette soms gewoon heel de boel op stelten in zijn ledikantje. Mijn man had dat ook, en mijn schoonmoeder heeft hem toen in een groot bed gedaan en dat ging perfect.

Wij bij Finn dus ook gedaan en dat ging ook meteen goed!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ze eruit klimt, waarom niet. Zoon klom er met 24 maanden ook uit en viel dan achter zijn deur in slaap (deed heel stil). Dat vonden we zielig en hebben dus een peuterbed voor hem gekocht. Dat ging prima. Hij is er de eerste nacht twee keer uitgevallen en dat was het. Eruit komen doet hij wel maar hij mag dat van ons ook zolang hij maar op zijn kamer blijft.
    Dochter is 27 maanden en slaapt nog in een ledikant en daar blijft ze ook in zolang ze dat zelf een goed idee vindt.

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Veel kinderen gaan volgens mij rond de 2 jaar over - ik hoor het hier in elk geval vrij vaak. Regelmatig ook vanwege een 2e kindje. Onze dochter is ook rond haar verjaardag overgegaan: Bij driftbuien omdat ze niet wilde slapen is ze 1x uit haar bedje gedoken...
    Wij zijn toen gelijk naar een groot bed gegaan.

De jongste gaat als dat nodig is, naar een peuterbed, haar kamertje is erg klein ;) . Maar ik zie haar ook gerust tot haar 3 jaar in haar ledikantje liggen. Veel minder drama omtrent slapen dan bij de oudste.

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Mijn dochter is rond haar tweede verjaardag overgegaan naar een groot bed. Ze klom er weliswaar niet uit, maar ze sliep heel slecht. Eerst hebben we haar babybedje verbouwd, zodat ze een open zijkant had. Na enkele weken hebben we een groot bed gekocht en dat is altijd prima gegaan. Ik zou het dus gewoon doen. Het lijkt me doodeng als ze er een keertje uitvalt.

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Volgens mij moet je, als ze besluiten eruit te klimmen, gewoon overgaan op een bed. Tis gewoon niet verantwoord vind ik, stel dat ze vallen....

Onze oudste is met 28 maanden overgegaan. Hij klom toen nog niet uit z'n bed maar we gingen voor een paar maanden naar het buitenland en peuterbedden waren goedkoper... Anders had hij er gewoon in gelegen tot hij niet meer wilde (had overigens een 70x140 ledikant, dus wel wat meer ruimte)

Onze jongste is nu bijna 19 maanden en doet gelukkig ook nog geen moeite. Die hoop ik tot volgend zomer in z'n ledikant te houden. Hij gaat over 2 maanden over op het ledikant van z'n broer die om te bouwen is tot peuterbed. Z'n broer krijgt een nieuw bed als we gaan verhuizen. Dus hopelijk vind hij het in dat grotere ledikant nog even prima. En anders kunnen er 2 spijlen uit zodat hij er zelf uit kan klimmen...

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise was 2,5 jaar toen ze met slaapzak en al uit haar ledikant probeerde te klimmen. Toen kreeg ze het 1 persoons logeerbed en dat ging meteen goed. Na een paar maanden een nieuwe kamer voor haar gekocht en nu hebben we Tygo sinds een paar weken in het logeerbed en hij krijgt over een paar maanden ook een nieuwe kamer. Ook hij doet het supergoed. Hij kan niet zijn kamer uit en slaapt veel beter dan in het ledikantje.

Ps. peuterbedjes doen wij niet aan, wij vinden het onzin om alles dan weer nieuw te moeten kopen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze dochter is met 20 maanden overgegaan naar een peuterbedje. Niet vanwege klimmen, maar omdat ze het niet fijn vond opgesloten te liggen.
    Ging prima, ze viel er een paar keer uit, maar ach... 30 cm hoog, dus dat kon weinig kwaad. Na een keer of 3-4, had ze het te pakken en viel ze er niet meer uit.
    Wat ons betreft een succes, ook vanwege het dekbedje erbij: de deken gooide ze steeds af, het dekbed wilde ze wel lekker onder liggen.

Wij hebben trouwens gekozen voor een peuterbed van Ikea dat in 2 stappen om te bouwen is naar een bed van 80x200. Dit omdat een gewoon bed op haar kamertje niet paste en we weinig zin hadden om -zodra ze eruit groeide- een nieuw bed te moeten kopen...

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    mijn zoontje kreeg gelijk een 1 persoons bed hij was ja weet het erg vroeg met 1 jaar en 8 maanden en hij vond het geweldig
    mja was meer omdat hij elke keer snachts wakker werd omdat die vast lag en dat wilde we niet meer

Share This Page