Hoi hoi, Mijn zoon van 2,5 is zindelijk overdag. 's Nachts krijgt hij nog een luier om. Nu hebben we het volgende probleem. Hij poept niet (meer). Wat we ook proberen, hij laat 't niet los. Hij heeft er zelf vreselijk last van: op tenen lopen, op schoot willen zitten zodat ie het niet voelt, liggen en hij jammert er over. Hij wil wel op het potje zitten of op de wc, maar er komt niets. Alsof ie wel wil poepen, maar het tegenhoudt. Hij drukt wel, maar er komt niets. Als ie dan uiteindelijk na heel veel huilen poept, dan is ie zo vreselijk opgelucht dat mij de tranen in de ogen springen. Zijn ontlasting is niet hard of opgedroogd of zo, dus het niet echt een verstopping. Het is dan na al die dagen wel heel veel, waardoor het ws wel pijn doet om 't kwijt te raken. Ik heb ook al aangegeven dat hij het prima in een luier mag doen, maar ook met een luier om laat ie het niet gaan. Iemand tips?
mijn zoontje stuurt me altijd weg als hij moet poepen. hij wil alleen zijn. misschien sta je bij hem?
Ik blijf inderdaad bij hem, omdat ie zo moet huilen... hij roept ook 'bij bij bij' ... het liefst kruipt ie helemaal tegen me aan, zeker als het zo lang al duurt, omdat 't dan pijn doet. Bedankt voor je reactie!
Zou dat huilen niet van buikpijn af kunnen komen? omdat hij het zolang ophoud? ik zou gewoon even bij de huisarts informeren als het aanhoudt!
poep ophouden is niet goed.ha kan iets geven tegen pijn bij anus zodat het n paar keer zonder pijn gaat en hij overwint zijn angst misschien.
Had al lactulose gekregen zodat 't makkelijker zou gaan, maar 't heeft niet echt effect. Hij heeft nu sinds woensdagavond niet meer gedaan en aan zijn gedrag te zien moet ie eigenlijk al sinds donderdagavond toch wel iets kwijt... zo zielig
ik heb van lidocainezalf gehoord tegen pijn. lactulose is een laxeermiddel tegen verstopping. maar als je kind bang is en daarom niet poept moet jij misschien zo een zalf hebben. toen mijn zoontje zindelijk wilde worden heb ik aan onze HA gevraagd(omdat zoontje veels te jong was) waar ik op zou moeten letten. hij zei dat hij zijn poep niet op moest houden. dat was de enige waar ik op moest letten. kennelijk doen kinderen dat. misschien speciefiek daarom vragen bij je HA.want dat is wel heel erg zielig.
mijn zoontje is ook zinnelijk maar.......hij houdt zijn poep juist op. Als hij snachts geen pamper om krijgt dan houdt ie het gewoon dagen in. Net of ie angst heeft ofzo ik weet het niet, maar hij gaat dus ook in alle standen staan om het tegen te houden....Kan het niet wezen dat je zoontje misschien onbewust toch angst heeft om te poepen, dat ie het daarom eerst op houdt?
mijn dochtertje van 2,4 jaar oud was eindelijk zindelijk met drukken nu is ze al 5 weken zindelijk met plassen alleen snachts heeft ze nog een luier maar over het drukken toen mijn dochtertje het nog in de luier deed ,schaamde ze de eigen en ging de eigen steeds verstoppen achter het gordijn toen weer achter de deur tot ik zelf haar aan gaf op de wc te doen en liep ik weg als ik dat niet deed en ik bleef kijken naar haar als ze achter de gordijn of deur stond en ik zou van ben je aan het drukken dan stopte ze ermee en hielt het zo 2 a 3 dagen uit tot het natuurlijk zeer ging doen toen werd het huilen toen heb ik 1x (advies van de dokter) omdat ze 3 a 4 dagen niet gedrukt had en wel huilde van de pijn de buik heb ik klein stukje zeep gepakt en nat gemaakt en dat ik haar kontje gedaan toen brandende dat en toen moest ze wel drukken binnen 5sec had ze gedrukt en sinds dien ging ze netjes zonder moeite naar de wc om te drukken het is gewoon de angste en de schaamte dat er wat uit hun kont komt
Hier hetzelfde (gehad) , mijn dochter was ineens zindelijk maar poepen wilde maar niet lukken en ze wilde ook geen luier meer aan. Idd ophouden en wel iedere keer naar de wc maar het kwam gewoon niet, het was ook geen angst ofzo voor mijn gevoel, ze wilde wel maar het lukte gewoon niet. Ik kreeg van iemand de tip om haar te laten bellenblazen op de wc(zodra ik merkte dat ze moest) en dat werkt echt goed hier! (schijnt een bepaalde spier te ontspannen ofzo waardoor ze het makkelijk laten gaan) Hier gaat het nu al een week goed, ze poept ineens iedere dag op de wc zonder er uren door te brengen. Ik ben ook echt opgelucht want ik begon me zorgen te maken, omdat het idd zo zielig is en zo'n pijn doet Sterkte, hopelijk lukt het bij jou zoontje ook snel!
Alsof ik de vraag zelf heb geschreven..... Hier precies het zelfde probleem! Mijn zoontje is niet zindelijk, wel plast hij op de wc voordat hij naar bed gaat, 2x per dag dus. Verder alles in de luier, maar bang voor poepen! Alles geprobeert, lactulose, voorlezen over poep, enz.... Hadden een doorbraak toen hij een loopfiets van ons kreeg. Toen hij elke dag fietste poepte hij om de dag! Nu met het slechte weer weer minder beweging en het gaat weer mis. Gisteravond 2 uur staan springen en tegenhouden. Morgenvroeg bel ik de huisarts, ben het zat nu. Ik wil doorverwijzing naar de poeppoli in het ziekenhuis ofzo. Er moet een oplossing komen.... Dus ik lees mee hier, kan je heláás geen andere tips geven. Bellenblazen gaan we proberen!
Hoi, M'n dochtertje had hier ook moeite mee. Als ze naar de wc ging kwam er niets uit. Plassen deed ze wel op de wc. Ze wilde steeds een luier om en dat deed ik ook maar omdat ik niet wilde dat het hard werd. Een tante heeft een keer tegen haar gezegd dat ze helemaal slap moest worden en net doen of ze een luier om had. En vanaf dat moment gaat het helemaal goed. M'n dochtertje krijgt ook zakjes extra vezels zodat haar ontlasting ook soepel blijft. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het binnenkort goed gaat.