Zindelijk, maar steeds te laat op de wc als ze moet poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimr1, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn dochter is nu een maand op 2 1/2 zindelijk. Het plassen gaat vanaf het begin erg goed. Ze geeft het goed aan en is droog.
    Het poepen geeft al vanaf het begin problemen.
    De eerste week heeft ze haar poep opgehouden. Was toen erg blij dat het er na een week eindelijk uit kwam.
    Sindsdien geeft ze steeds aan dat ze moet poepen, maar ze is iedere keer te laat op de wc.
    Er zit dan een beetje poep in haar onderbroek, maar als ze eenmaal op de wc of het potje zit komt er niets meer. Ook niet als ik haar een poosje laat zitten.
    Schone onderbroek aan en 10 minuten later is het weer raak.
    Zo gaat het dan een keer of 5 achterelkaar.
    Haar een luier aandoen werkt helaas ook niet.
    Iemand een tip voor me of moet ik toch echt gewoon geduld hebben? Word langzamerhand wel moe van zoveel poepbroeken op een dag.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Geduld ben ik bang. Hier was het in het begin ook lastig. Hij voelde het echt op het laatste moment, en dan was het rennen. In de eerste paar weken vaak genoeg een ongelukje, maar daarna ging het snel beter. Al blijft nu na een half jaar, er vaak nog wel spoed bij ontlasting, terwijl hij de plas wel kan ophouden voor even..

Mijn jochie poepte wel door op de wc na een weekje. Ik zou haar even laten zitten en laten ontspannen (dus geen gedoe over het ongelukje, ik ging in die week even opruimen, terwijl hij alleen zat) , dan komt het misschien vanzelf opgang?

3. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    hoi
    ik zou het beter plannen, misschien kan je haar altijd vanaf 20 min na het eten/drinken op de wc plaatsen. Het komt er namelijk bij kinderen meestal tussen de 20 en 30 min weer uit

groet

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

`

Was het maar waar dat het zo gaat zoals jij beweerd, 20min na een hapje op het potje, en voila daar is het plasje/poepje nou goed!

Je praat wel erg makkelijk moet ik zeggen :(

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha nee zo heeft het hier ook nooit gewerkt moet ik zeggen.

6. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Heej, moest even kijken naar je naam, dacht dit ik dit zelf had gepost!! Wij hebben hier precies hetzelfde!! Plassen ging echt ontzettend goed, we stonden er verbaast van! Maar het poepen houd ze op, of ze poept in haar broek. Een paar keer een uitzondering, toen ging het netjes op de wc maar daar is het bij gebleven...
    Omdat onze dochter twee dagdelen naar een KDV gaat hebben we haar daar weer een luier om gedaan op hun advies. Het is voor hen niet te doen steeds weer die poepbroeken. en het is niet goed als een kindje zolang de ontlastig op houd, dan liever in een luier poepen. Toen het bij ons thuis ook steeds mis was met poepen (2, soms 3 keer op een dag) hebben we haar thuis ook weer een luier omgedaan. De plasjes gaan nu bijna allemaal op de wc, soms in de luier dat vind ze vervelend. Het poepen ook gewoon in de luier. Volgende weer gaan we op vakantie, dat is ook allemaal wel nieuw en spannend voor haar. Als we weer terug zijn beginnen we weer opnieuw. Zonder luier, misschien dat het dan wat beter gaat! En anders gewoon weer luier om, paar weekjes wachten en nog een keer proberen. Misschien is ze daar gewoon nog niet aan toe.
    Het is trouwens wel heel normaal, zindelijk worden van het plassen gaat makkelijker dan van het poepen.

7. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Fijn te lezen dat ze niet de enige is ;) Hopelijk komt het vanzelf goed dan.
    Als ik haar een luier om doe, plast ze daar ook in. Dat boeit haar helaas echt niet. Wat dat betreft is ze nogal makkelijk.

Haar een tijdje na het eten op de wc zetten werkt hier helaas ook niet. Ze heeft niet echt een vast poepmoment.

Ik ga nu proberen om haar, na haar eerste vieze broek (als de poep er dus aankomt) een luier aan te doen. Hopelijk poept ze dan de rest er vrij snel achteraan en kan de luier weer uit.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje plast op de wc en poept op het potje,op de wc lukt het niet,ik denk omdat hij dan verkeerd/te hoog zit. kan niet goed drukken.
    dus misschien op het potje poepen?
    anders stel je het poepen toch nog even uit? ze heeft nog wel even de tijd hoor. mijn zoontje trouwens poepte vroeger ook meerdere keren per dag maar sinds kort 1 keer per dag,das ook wel een stuk makkelijker;)

9. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Als ze inderdaad 1 keer per dag normaal poepte dan maakte me het niet ze veel uit dat het in de broek gaat.
    Maar 5-6 keer op een dag wordt langzamerhand vervelend ;)
    Dat laat ik haar trouwens niet merken, dat ik het vervelend vind.
    Zet haar de laatste tijd steeds op het potje omdat ik inderdaad het idee had dat dat al iets beter gaat dan op de wc.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Misschien helpt een boekje over op het potje poepen. Er zijn namelijk ook boekjes met een poepje in het potje ipv een plasje. (ik weet alleen even geen titel, sorry) Misschien helpt het als ze ziet dat het poepje in het potje gaat en vind ze het minder eng.
    Verder is het een kwestie van veel geduld.
    Hier moest ze met plassen soms wel 3 keer per half uur.

Deel Deze Pagina