Zindelijk maar toch nog regelmatig nat overdag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lydia31, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo,
    Mijn dochter van bijna 4 is vanaf vorig jaar na de vakantie zindelijk.
    Van het een op andere moment wilde ze geen luier meer om maar op het potje.
    Dat ging hartstikke goed.
    De laatste tijd merk ik dat ze met regelmaat toch weer in haar broek plast, vooral als ze aan het spelen is of tv kijkt.
    Soms wel 5 schone broeken op een dag.
    Moet haar ook vaak sturen en dan wil ze niet altijd, ze moet dan wel van mij en plast dan ook.
    Nou gaat ze vanaf 7 november naar school en vind het idee dat ze daar misschien in haar broek plast verschrikkelijk.
    Hoe moet ik dit aan gaan pakken, straks melden op school of toch maar weer een luier om?

Ik weet het dus even niet.

Ook snachts is ze nog niet zindelijk, luier zit ook erg vol smorgens, soms is ze zelfs nat zoveel heeft ze dan geplast.

Iemand de gouden tip???

Gr Lydia

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Heb je haar al rustig proberen uit te leggen dat het "vervelend" is voor voor jou om telkens weer een schone broek te moeten halen en de andere te moeten wassen? Dat je het heel fijn zou vinden als ze weer op het potje/wc zou plassen? Dat je weet dat ze het kan en waarom ze het dan niet doet?
    Heeft ze misschien iets meegemaakt wat voor haar licht traumatisch geweest is? Krijgen ze ook vaak een terugval door. Of iets spannends?
    Desnoods weer beginnen met belonings systeem als ze wél op het potje plast?
    Mijn moeder is kleuterleidster en weet wel dat ze daar kinderen in luiers niet aannemen. En tuurlijk, een ongelukje kan altijd gebeuren, daar hebben ze ook droge kleren voor, maar 5 keer...
    Zet hem dus nog even op!! :)
    Misschien helpt het om samen met jou te gaan plassen? Eerst mama een plasje, dan zij. Ik noem maar een paar dingen hoor...

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    5 schone broeken is wel een topdag hoor.
    komt ook niet vaak voor.
    soms dagen is ze droog en soms een keer nat.
    er is niets gebeurt dat dit kan veroorzaken.
    toen haar broertje werd geboren had ze een terugval, had ik ook alle bergip voor.
    het is dus vooral als ze aan het spelen is, alsof ze het dan niet voelt

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Je hoort wel vaker van een terugval.
    Misschien kun je haar er iets vaker op wijzen naar de wc te gaan?
    Mijn dochter is ook nog weleens nat maar doet dit vaak uit nijd (als ze iets niet mag of boos is) of als ze moe is

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is het dus geen aandachtvragerij? Schone broek halen is een vorm van aandacht voor haar.

Ik zou vooral niet boos worden en haar belonen als ze het goed doet!

6. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nee boos wordt ik ook niet.
    Soms haalt ze zelf een schone broek.
    Ik ga er ook wel vanuit dat het starks over is hoor.
    en ik vertel haar ook wel dat mama's hobby niet het wassen van haar natte broeken is.

aandachttrekkerij is het niet denk ik.
    Wes is nu 19 maanden en die wandeld rond.
    ze krijgen beiden aandacht en als Wes slaapt heb ik dik 2 uur om al mijn aandacht aan haar te geven.
    ze helpt me mee met alles ( wil ze graag) in het huishouden.
    en dit doet ze op haar manier goed.
    dus heb geen idee wat ik fout doe

7. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jij doet ook niks fout! Je kindje heeft gewoon een terugval om wat voor reden dan ook en je kijkt nu gewoon hoe je haar er zo goed mogelijk in kan ondersteunen om het weer op de rit te krijgen? Hoe vind ze het zelf als ze in d'r broek plast? Normaal, leuk, vies, interessant?

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Leuk vind ze het niet, eerder vies.
    maar toch gebeurt het.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier heeft onze oudste ook nog wel eens een natte broek, ook op school. Dat wordt dan gewoon opgelost door een reservebroek aan te doen. Hij is in principe prima zindelijk, maar heeft een terugval gehad mbt ontlasting als gevolg van koemelkallergie en nu dit is uitgezocht is dat al niet meer aan de orde. Als hij hard moet lachen heeft hij een zwakke blaas....dus dat gaat nog wel eens mis. T is niet anders. HIj is zich er erg van bewust en wil t niet, maar soms gebeurd het gewoon. Zo lang je kind niet dagelijks meerdere keren een ongeluk hebt, kan het op school best opgelost worden. Fijn is het niet, maar.....zo wie zo is naar school weer een grote overgang, wat juist op het gebied van de zindelijkheid een terugval met zich mee kan brengen.
    Overigens geef ik hem wel aan om regelmatig naar de wc te gaan.

Deel Deze Pagina