's Nachts zindelijk worden lukt niet (wat doen wij fout?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annet73, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Onze zoon wordt binnenkort 5 en heeft 's nachts nog altijd een luier om.
    We maken hem al tijden 's nachts/'s avonds laat wakker om een plasje te gaan doen, en dat lukt soms, maar zijn luier is altijd nat 's morgens.
    Tijdens het avondeten krijgt hij nog een beetje drinken, plast goed op de wc voor het slapen gaan, en dan nog lukt het niet.

Zelft vind hij het wel best. Hij zegt gewoon lekker in zijn luier te plassen als het moet;) en zit er totaal niet mee!

Zijn jongere zusje is zo goed als zindelijk 's nachts (net 3 jaar).

Een beloningssysteem werkt ook niet....

Wat kunnen we nog meer doen?

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Helemaal niks. Dit komt vanzelf wel. Als hij met 7 jaar nog niet zindelijk is 's nachts, dan kan je eens bij de ha vragen om een plaswekker of wat dan ook, maar eerder doen ze er vaak nog niks aan.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja maar 1 ding.. geduld oefenen :)

volgens mij is het zeker niet abnormaal om tot een jaar of 6 nog niet zindelijk te zijn snachts.
    al kan ik me voorstellen dat jij er dolgraag vanaf bent :)

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

minder pushen en gewoon afwachten.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rustig afwachten..

En ook niet wakker maken in de avond/nacht.. Het lichaam moet zelf ontdekken dat de urineaanmaak verminderd moet worden, of dat ze wakker moeten worden voor een volle blaas. Dat kun je verstoren door hem wakker te maken. (lichaam krijgt niet het signaal om urine te minderen in de avond)
    Rond de 6/7 kun je de HA eens om advies vragen.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn word in jan 5 en is ook nog niet snachts zindelijk.. Overdag is hij het al sinds hij 22 maanden is maar snachts lukt gewoon niet..
    Hij word wel wakker om te poepen maar niet om te plassen. Als ik hem savonds laat plassen is hij smorgens nog nat dus ik ben er maar mee gestopt en zie wel wanneer hij het word..

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

's nachts zindelijk worden is geen kunstje... je kunt het je kind niet leren.. het gebeurt. Je kunt het alleen faciliteren door lakens te verschonen zodat je kindje wel door krijgt DAT het in bed plast maar verder.. helaas... lichamelijk is het ene kind er veel eerder aan toe dan het andere.
    Mijn zoontje is al een jaar dagzindelijk maar 's nachts gaat het geregeld 'fout'.. hij slaapt er gewoon door heen en slaapt zelfs verder in een nat bed... arm kind maar ja, niet veel aan te doen!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als ik het zo lees vraag ik me af of hij nog droog is `s morgens en dan zijn luier vol plast omdat hij het wel makkelijk vindt. Of is zijn luier `s nachts al nat en doet hij er voor het gemak nog maar een plas in.

Als het niet het eerste is dan kun je er weinig aan doen. Anders zou je hem gewoon uit kunnen laten en kijken waar het schip strand, waterdichte molton op de matras. Maar elke nacht een nat bed en een kind wat er niets aan kan doen is ook sneu. Overigens is tot een jaar of zes het heel normaal.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jongens zijn gewoon later daarmee. Volgens mij is 5 nog niet bizar oud hoor, hoor t wel vaker. Zou t gewoon nog afwachten, komt hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel ;)

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Cygnet waarom ode je hem geen broekje meer aan dan?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kick krijgt van ons gewoon een luierbroekje aan hoor. Alleen als hij het zelf echt niet wil, dan doen we het niet. Soms is hij droog en soms is dat niet het geval. Gelukkig heeft hij er zelf geen last van.. ik ga wel wassen :D

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter is nog een stukje jonger dan de jouwe (3jr9m) maar ook totaal nog niet nacht-zindelijk, terwijl ze al sinds december overdag zindelijk is. Soms is ze 5 dagen op rij smorgens droog en daarna weer 3 weken hele volle luier. Ik geef haar regelmatig savonds laat een schone luier en dan nog is die ook smorgens weer helemaal vol.

Van de week stond ze om 1u snachts ineens naast mn bed met een schone luier, of ik 'r even wilde helpen :) Ze was naar de wc geweest maar had ook een volle luier en die wou ze niet meer aan (logisch). Dus soms wordt ze blijkbaar wel wakker omdat ze moet plassen, maar meestal niet.

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier hebben we in overleg gewoon de luier uitgelaten. Als hij een luier aanhad was hij altijd wel nat sochtends. Maar we waren zo fanatiek bezig met overdag zindelijk zijn en daarom meteen snachts ook geprobeerd, geloof in totaal 2/3 ongelukjes gehad. Viel reuze mee dus,.

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Oke... Naja hier is het dus ook zo dat hij regelmatig in de ochtend een droge luier heeft (tussen 7 en 8) en dan opspringt en naar de wc rent, maar net zo regelmatig is zijn luier loodzwaar...
    Hoe weet je nou eigenlijk wanneer je die luier uit kan laten?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wanneer je denkt dat er een kans is dat hij droog zal zijn en jij bereid bent om (veel) te wassen.

Kick mag het bij ons zelf zeggen.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    En evt 's nachts te gaan verschonen ;)

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb gewoon een matje in zn bed gelegd en gehoopt dat t goed ging :p Weet t niet als je t niet probeert!

18. christina

christina Niet meer actief

maak je er niet druk om, komt vanzelf. De een is wat sneller dan de ander zindelijk. Gewoon een luierbroekje omdoen. En vooral niet gaan puchen, dit werkt alleen maar averechts.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Gewoon doen lijkt mij?

Mijn dochter is zowel overdag als snachts zindelijk. Ze had altijd nog wel een klein plasje in de luier sochtends maar ja, ik dacht ach 1e paar keer verschonen. Blijft ze in bed plassen dan is ze er lichamelijk waarschijnlijk nog niet aan toe.

Maar ik denk dat zo nu en dan proberen toch de beste optie zou zijn toch?

Hier overigens nooit een ongelukje gehad snachts dus daar kan ik verder niet over mee praten.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn dochter is ook nog niet droog 's nachts.. ze geeft aan dat ze wel wakker wordt maar dan niet snel genoeg bij de wc is..
    Bovndien zegt ze 'lekker in de luier plassen hoor"
    Ik heb oefen broekjes en we kijken het maar aan..

Deel Deze Pagina