zindelijk maken doorzetten?: peuter van 3 en baby van 3 maanden...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door snoebeltje, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    genoeg broekjes hebben en evt 's avonds effe snel wassen met de hand.
    Moet wel zeggen dat bij ons in huis alles heel snel droogt en anders op de verwarming. Zat nooit zonder broekjes.

Naar buiten trouwens in eerste instantie wel altijd nog een luier of luierbroekje aangedaan, maar nu sinds deze week eigenlijk niet meer, omdat hij het nu heel erg goed zelf aangeeft en ik een beetje let op wat hij gedronken heeft en of hij nog geplast heeft voor we weggaan.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jouw dochter is 3 en zo te horen, er echt aantoe. Dat je een baby van een week, 3 maanden of een jaar hebt, heeft er niks mee te maken wat mij betreft. Je zal later vaker momenten krijgen waarbij dingen niet goed uit komen. Jouw dochter verdient het net zo goed "geholpen" te worden in deze fase. Als je geen kindje had gehad had je het nu ws ook aangepakt. Lastige is dat demotiveren vervelende gevolgen kan hebben.

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Je hebt gelijk hoor en daarom hebben we het doorgezet.
    Gaat heel goed, ben heel trots!
    Als we weggaan en s nachts nog een luierbroekje aan, thuis met onderbroek/romper en elk uur ongeveer even plassen. Gaat erg goed!!
    Ze vindt het alleen nog wel een beetje moeilijk om op tijd te zeggen dat ze moet plassen.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Lydia is ook bezig met zindelijk worden (bijna 1,5jaar), telkens strijd om de luier aan te krijgen en grote intresse in het potje. Die staat al 2jaar in de kamer voor Daniël. Vanaf 7maanden poept ze in 95% van de gevallen op het potje. Luier lukte haar erg moeizaam, potje was goeie houding blijkbaar voor dr.
    Ben nu eerst begonnen met telkens luier uit doen, na 3dagen luier uitgelaten en alleen onderbroekje + shirt aan en regelmatig gedweild. Nu heeft ze ook weer een rokje aan en vandaag heel de dag droog geweest! Als we naar buiten gaan (wat niet elke dag is door het varen) krijgt ze nog wel een luier om, veel te koud om nu nat buiten te lopen/verschonen. Snachts ook nog een luier maar al verschillende keren droog uit bed gehaald. Smiddags slaapt ze niet meer.

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    zo zeg da's vroeg!:)
    Onze dochter slaapt vaak nog wel s middags, dan dus wel luier aan.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik weet het. Het vervelende is, is dat onderbroekjes bij maat 92 beginnen en ze heeft 80 momenteel, maar die rokjes zakken nu ook allemaal af:( en 74 is weer te kort.
    Vanmiddag heeft ze wel even uurtje op bed gelegen, ze kon alleen maar huilen. Heb een zeiltje over het matras gedaan en zonder luier in bed gelegt en ze kwam er weer droog uit :)
    Mn kleine meisje wil blijkbaar alleen qua lichaam klein blijven, met de rest was ze ook al zo vlug :( Tijdens de zwangerschap zei ik weleens dat het leek of ze maanden te lang bleef zitten, en soms zou je het echt denken ook dat ze te lang is blijven zitten :D

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    bijzonder hoor!:)

Dan doe je de rokjes toch in maat 74? Bij rokjes maakt dat niet eel uit toch? Mijn meisje is een dunnetje, is nu 3 en heeft nog maar maat 86/92 maar 80 rokjes heeft ze ook nog wel aan. Dat even offtopic.

Ontopic: gisteren hele dag zonder ongelukjes, elk uur met dr naar de wc geweest. Wil het vandaag een beetje van haar af laten hangen: kijken of ze het ook zelf aangeeft als ze moet plassen.

Deel Deze Pagina