Zindelijk maken (hoe en wanneer?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Eigenlijk zegt de titel het al. Vanaf wanneer ga je met de zindelijkheidstraining beginnen? En hebben jullie nog goeie tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Mijn meisje is bijna 17 maanden en we beginnen er nu langzaam een beetje mee. We hebben een hele leuke po (zo'n vw kever po) en die pakt ze nu steeds. Dus ik moedig haar aan om er op te gaan zitten, en dan ga ik heel hard juichen als ze dit doet. Dan gaat ze ook enorm lachen. Dan zeg ik er steeds heel specifiek bij of ze dan nu gaat plassen of poepen;)!!

Is dit een beetje goede aanpak? Ik heb namelijk echt geen flauw idee hoe dit moet.

Groetjes

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochter wordt 24 april 2 jaar en wij oefenen nu ookal met het potje... we hebben zo geinig ding van fisher price gekocht waar geluidjes opzitten als ze erin plast en poept... tot nu toe heeft ze nog niets op de pot gedaan maar ze geeft al wel aan als ze een grote behoefte moet doen ze zegt dan bah bah.. en gaat met pamper en al op de pot zitten... ben nu dus bezig als ze het aangeeft om de pamper af te doen en haar op de pot te zetten... ben benieuwd wanneer de eerste keer komt!!

denk dat je het zo moet aanleren.... steeds een moment kiezen waar je ze even in de blote billen laat lopen en dan steeds op de pot zetten en stimuleren.... dan komt het vanzelf een keer...

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb bij Lex weet ik hoelang geoefend en het lukte maar niet toen ik een gegeven moment ermee stopte kwam hij er zelf mee en nu gaat Ryan(2 jaar) ook al vanuit zichzelf op het potje:D Ik zelf ga het dus niet meer proberen met oefenen. ik heb wel voor te beginnen met oefenen het potje in de woonkamer gezet en ze gaan altijd met ons naar de wc zodat ze zien wat daar gebeurd. Laats kwam ik van de wc af en ik ging de woonkamer in staat Lex voor me en zegt: Mama naar wc geweest? jij bent nu ook groot!!:D

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je kunt het niet echt trainen, volgens mij. Wij hebben een potje gekocht teon mijn oudste 22 maanden was en hij is pas met 35 maanden zindelijk geworden, helemaal uit zichzelf. Voor die tijd wou hij soms wel, soms niet op het potje en hij voelde het al helemaal niet aankomen. Ik had op een gegeven moment ook geen zin meer om er veel tijd aan te besteden, want het werkte toch niet echt en ik had een jonge baby die ook veel aandacht en tijd vergde. En toen ineens is hij binnen een week zowel dag en nacht zindelijk geworden. Er is 1 of 2 keer een ongelukje gebeurd, verder gaat het heel goed.
    Dus ja, je kunt hem wel af en toe op het potje zetten, maar echt zindelijk worden kinderen volgens mij toch pas op hun eigen tijd als ze er zelf aan toe zijn.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heel goed dat je een potje hebt, dan kan ze er vast aan wennen. Je kan denk ik niets meer doen dan enthousiast als ze erop zit. Verder niks. Bij mijn dochter ging het eerst dat ze meldde dat ze geplast of gepoept had in de luier. Daarna dát ze het aan het doen was. En na een tijdje dat het eraan komt. Volgens mij moet dit besef en het aanvoelen er eerst zijn voordat je kan stimuleren om op het potje te plassen. En het gaat soms een tijdje heel goed en daarna weer even niet. Op en af. Het is een heel proces. Vooral niet teveel ermee bezig zijn....zelfs als je niks doet komt het vanzelf: dan is het heel interessant om op de wc te zitten etc.
    Succes

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    2 maanden terug begon onze uk het aan te geven voor ze nog maar iets gedaan had. erna krijgen we altijd meteen te horen en wil ze meteen een schone luier.
    potje gekocht, 2 weken geprobeerd (regelmatig erop zetten, moet je plassen? tsssssssss), maar ze verloor de interesse weer. Dus potje is weer opgeborgen voor een volgende poging. We willen voorkomen dat ze het potje zat raakt. Straks is ie weer "nieuw" ;)

Ze tssssss-t wel sinds kort als ik naar de wc ga ;)
    Nu zij nog!

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier is dochterlief 16 maanden en sinds een 2 weken geeft ze aan dat ze moet plassen
    maar wil absoluut niet op het potje
    als ze niet wil dan niet het komt vanzelf we'l

Deel Deze Pagina