Kunnen dit de eerste tandjes zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, Jan 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik ben even het spoor bijster en voel me erg machteloos.

Sinds vorige week heeft Esmae luieruitslag, iets waar ze normaal echt geen enkele last van heeft, en met regelmaat dunne ontlasting. Ze is ook erg huilerig momenteel, op momenten dat je haar de fles geeft. Ze heeft zeker wel trek, want zodra ze de fles ziet is het één groot feest. Tot ze een paar slokjes heeft genomen, dan is het brullen. Echt vanuit haar tenen, zo zielig. Met haar rondlopen helpt wel, maar ook niet continu. Ze stopt dan met drinken, maar begint dan meteen weer te gillen, omdat ze honger heeft. En zo gaat dat een paar minuten door, tot ze eenmaal doordrinkt. Gek genoeg gebeurt dit 's morgens niet tijdens haar eerste fles.

Het is echt een gevecht op moment om haar te voeden, vooral ook omdat ik echt de indruk heb dat ze pijn heeft. Ze is op de rest van de dag gewoon goed gehumeurd (op wat kleine frustraties na, ze wil kruipen enzo, maar dat lukt nog niet). Het is dus puur en alleen tijdens de fles. Gisteren leek het ietsie beter te gaan en ook vanmiddag met de voeding ging het redelijk, maar nu vanavond was het weer gillen. Zo hard dat ik dacht; nu ga ik de dokter bellen. Maar dat is niet echt logisch. Dat wil ik morgen wel doen, maar ik heb nogal een hork van een huisarts (in het begin dachten we dat ze koemelkallergie had, zegt ie ijskoud; wat kom je hier dan doen? Ga maar naar het CB, want daar heb ik allemaal geen verstand van.. en dat is nog maar één van zijn opmerkingen) en ik voel me bij binnenkomst al heel erg klein worden bij hem. Heel irritant.

Wanneer ik in haar mondje voel, heb ik niet het idee iets bijzonders te voelen. Ik heb even gedacht aan spruw, maar dat heeft ze in de eerste weekjes al een keer gehad en dus weet ik dat het dan wit is van binnen en dat is het niet.
    Ze is al een tijdje wat snotterig, maar dat kan ook wel een week of twee duren heb ik begrepen, is niet over van de een op de andere dag, maar het zouden haar oortjes kunnen zijn. Toch heb ik de neiging om dát dus uit te sluiten, omdat ze verder op de dag geen last heeft.

Wie kan me iets zinnigs vertellen (buiten de huisarts om...)

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Oh wat een herkenning hihi. Mijn zoontje drinkt momenteel ook zoooo ontzettend slecht dat ik het ook niet meer weet. Ik probeer hem toch te laten eten door pap te maken, en dat gaat redelijk goed. Hij zit nu in de 26 weken sprong, tandjes die eraan komen en hij is verkouden. Echt alles tegelijk lijkt wel, zo zielig.
    Heb je al chamodent druppels van vsm voor de tandjes, die helpen hier erg goed. Ik heb ook neusspray gekocht zodat zijn neusje in iedergeval open is zodat hij wel kan drinken want als die dicht zit drinkt hij al helemaal niet. Verder zorg ik voor voldoende ander vocht ( thee en diksap) want als ze verkouden zijn verliezen ze toch meer vocht.
    Heel veel suc6 en ik hoop dat e dochtertje snel beter is.
    Groetjes Kim

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je voelt echt helemaal niets? Of is het kaakje wel wat dikker vooraan? (Dat is de plek waar de eerste tandjes meestal doorkomen: snijtandjes voor, onder en boven).
    Het zouden idd wel tandjes kunnen zijn, gezien wat je vertelt, klinkt dat wel logisch... Thirza heeft hier altijd al last van de eerste groei, zeg maar, dus nog voordat het dik wordt. Zou zomaar kunnen dat dat bij jullie ook zo is. Dentinox helpt de laatste tijd wel goed daarvoor.
    En hoe gaat het met neerleggen/in bed leggen? Want als het de oortjes zijn, zou DAT nou juist problemen moeten geven...

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Het neerleggen gaat prima, het liggen zelf ook. Ze ligt in de box ook gewoon lekker te spelen en te doen en slapen gaat ook goed. Haar neus zit (gelukkig) niet potdicht, maar ze snottert wel. Ik maak het twee keer per dag schoon en als het erg pruttelt, dan gebruiken we neusspray. En ze gaat nu wat meer mee onder de douche, de stoom maakt het ook een beetje los.

Ik vind het heel moeilijk om die hobbeltjes en bobbeltjes te voelen, zeker ook omdat het ons eerste kindje is en ik geen idee heb hoe te vergelijken zeg maar.

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai

heeel herkenbaar. dit hebben wij ook met Sam gehad. Krijsen zodra hij een paar slokjes nam. niet veel later zijn bij hem zn tandjes door gekomen!!! En ik zag ook niet echt wat hoor in het begin. het is sowiezo wel heel bobbelig enzo, en moeilijk te zien of er nou echt iets aan zit te komen...

maar 1 tip, ga niet teveel worstelen met voeden. Dan wordt het vaak alleen maar erger. Als ze echt niet willen drinken, dan gebeurt het toch niet, of je nou hoog of laag springt. En rond deze leeftijd hebben ze ook wel genoeg reserves. Wat wij wel deden is gewoon wat pap geven, van een lepel. of een lekker koud danoontje. Dat ging echt heel goed, en krijgen ze in ieder geval iets binnen.

Het is een hele lastige periode waar je nu inzit, maar hij gaat voorbij!!!! Sam heeft in 4 maandjes tijd 7 tanden gekregen en nu is het eindelijk wat rustiger, gelukkig.....

maar sinds ik niet meer die fles in zn mond probeer te wurmen als ie geen zin heeft gaat het een stuk beter...

en die pap moet je echt es proberen!! ik geef nu savonds van die avond biscuit pap... van bambix. vindt ie echt om te smullen, en als ie last heeft van zn tanden gaat dit ook echt beter!

veel sterkte!!! en ik hoop dat het lukt!

liefs Muis

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Dank je wel Muis, voor je tips, die ga ik zeker ook proberen! Esmae is nog net geen zes maanden trouwens, ik weet niet in hoeverre ik al van alles kan gaan proberen. Niet dat ik nu ineens op de 15e, als ze zes maanden is, naar de winkel ren hoor :D Zelf denk ik dat het geen kwaad kan om alvast dingetjes te proberen die voor de leeftijd vanaf zes maanden zijn. Dat zal toch niet op een week aankomen???

Bedenk me ook net dat we naar stap twee gaan van de nutrilon (Omneo krijgt ze)... gaat snel.

Ik hoop echt dat het de tandjes zijn, vanochtend ging het met de eerste fles ook weer prima. Ben benieuwd naar de rest van vandaag!

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    oh nee joh dat maakt echt niks uit!! ik geef sam al 3 weken 8 maanden potjes, ben overal net iets sneller mee begonnen en hij heeft er nooit last van gehad.... kan echt geeeeen kwaad als je nu die pap gaat halen hoor :)

op de verpakking staat trouwens 150 water en 7 scheppen ofzo... maar wij maken altijd ietsje meer, en iets meer schepjes, anders is het zo dun... en ze vinden het juist lekker om iets vastigs te krijgen als ze tandjes krijgen.

ik hoop heel erg dat het een uitkomst is voor je ,scheelt een hoop fles ellende :)

liefs Muis

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik ga straks boodschapjes doen en dan zal ik eens even kijken wat ik allemaal meeneem :)

Share This Page