Het klinkt misschien gek, maar ons zoontje ( bijna 2 ) is de laatste tijd veel banger voor geluiden dan voorheen. Normaal als we naar de kinderboerderij gingen en er kraaide een haan, of een schaap begon te blaten, dan moest hij lachen en zei dan: was dat dan nou? Maar nu, schrikt hij bij hard geluid van dieren, en klampt zich dan helemaal aan ons vast. Zo even ook met een vrij harde brommer die door de wijk reed. Hij schrok zo dat hij moest huilen. Herkennen jullie dat, dat je kind op een bepaalde leeftijd sneller bang was voor dingen / geluiden?
Hier ook. De dingen die jij beschrijft, maar ook als iemand ineens hoest of een raar gebaar of geluid maakt. Of als iemand maar naar haar kijkt om misschien achter haar aan te komen, als in een spelletje, kan ze echt ineens heel bang kijken en wegrennen. Vreemd he?! Ook wel zielig, maar de hersentjes zullen wel weer een sprongetje gemaakt hebben
ja herkenbaar, ze mocht bij mij zitten, ik legde uit wat voor geluid het was en dan deden we bijvoorbeeld zelf ook een vliegtuig na. Dat werkte goed.
Thanks ben iig blij te horen dat het vaker voor komt. Ik stel hem ook steeds gerust en leg geluiden aan hem uit. Het zal wel weer een fase zijn