Ik had 2 weken vrij genomen met onze pup destijds. Echt een week lang als een politieagent elke stap gevolgd en had zo al vlot de signalen geleerd waarop je moet letten. Meneertje was na 10 dagen zindelijk zowel overdag als 's nachts. Plast nu nog steeds op commando. Hihi
Standaard na slapen ( ook dutjes overdag), eten, drinken en spelen eruit. Dan net zo lang tot er iets gedaan is. Dan de hemel in prijzen en benoemen (plasje/poepie) Dat heeft bij ons geresulteert in op commando plassen/poepen. Verder zijn rondjes draaien en snuffelen/zoekend rond lopen en naar de deur gaan sterke signalen. Succes straks!
Hier overigens geen bench gebuikt/in gebuik. Hij heeft gewoon de hele bijkeuken waar hij snachts slaapt en overdag is als wij weg zijn.
Ik heb bij de komst van onze pup een paar dagen vrij genomen, mijn vriend daarna en later nog een weekje iemand die kwam "oppassen". In die tijd flink geoefend met zindelijkheid. Na het eten, spelen en slapen naar buiten en uitbundig belonen.Ongelukjes binnen negeren en opruimen uit zicht vd pup. Met voorkeur met azijn dat neemt de geur weg. We zijn iedere dag gaan werken aan alleen zijn, steeds iets langer wegblijven. Ik liet mijn telefoon achter met de geluidsrecorder aan om te horen wat ze deed....niets dus, ze ging gewoon lekker slapen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ze een super relaxte pup is die nu al (16 weken) erg goed alleen kan zijn. In ons geval is dat niet langer dan 3 uur achter elkaar en nog niet eens elke dag ivm wisselende diensten. Ik geef een gevulde kong met brokjes als ik weg ga waar ze zich even mee kan vermaken en daarna valt ze in slaap. Ze heeft een bench maar die is gewoon open en daar kan ze gebruik van maken als ze dat wil, meestal slaapt ze daar wel in. Voor de rest hebben we de bijkeuken pupproof gemaakt en kan ze gewoon rondlopen. Ze houdt alles al keurig netjes op en wordt uitgelaten zodra we terug zijn. Dit heeft ze heel snel door. Succes met je pup straks, echt super leuk!!
Wij hebben nu een pup en hij is op zich nu zindelijk. Als in: geeft aan dat hij naar buiten moet maar kan nog niet lang wachten (als hij moet dan moet hij). Hij heeft helaas giardia wat telkens terugkomt en daardoor dunne ontlasting. We kregen hem met 10 weken en hij is nu bijna 17 weken. Ik vind hem wel wat traag in de zindelijkheid. Ik weet dat er puppen zijn die binnen no-time zindelijk zijn, er zijn er puppen die er heel lang over doen. Met een beetje pech... Ik zou dus back-up regelen voor als je niet thuis bent en de pup het nog niet helemaal trekt. Hou er ook rekening mee dat puppebeest misschien niet makkelijk alleen kan zijn. Die van ons is er mega relaxed in en kan nu zeker 2 uur alleen zijn. Langer heb ik nog niet uitgeprobeerd...
Zal kijken of je de eerste 2a3 wk vrij kunt vragen. Of nemen tijdens de vakantie waarbij je wat meer tijd hebt. Zeker de eerste weken moet hij elk uur ff naar buiten kunnen. Daarna bouw je af tot om de 2 uur en eenmaal zindelijk ( bij juiste training is 2 a 3 wk prima haalbaar) 3 x per dag voldoende. Ze kunnen dan prima 6/ 8 uur ophouden. Meestal merk je dat zo aan de nachten
Wij staan op de wachtlijst voor een pup. Ik werk niet en zal er dus veel zijn. Maar ik moet wel de kinderen naar school brengen /halen en zal toch soms ook boodschappen moeten doen. De kinderen kan ik de eerste werken laten overblijven op school eventueel, met ophalen zou de pup mee kunnen. Blijven over weg brengen en boodschappen doen waar de pup dus even alleen thuis moet blijven. Hoe ging dat bij jullie en hebben jullie eventueel nog tips.
Brengen en halen deed ik de eerste twee weken met pup in mijn armen, dat mocht ook. Boodschappen ook als het mocht of ik liet ze bezorgen.
Mijn man bleef wat langer thuis (thuiswerken) als ik de kinderen naar school bracht. Als ik de kinderen ging ophalen zette ik de tv al ruim op tijd aan. Pupje nog even uitlaten vantevoren en al uit het zicht gaan voordat ik 15 min later echt weg ging. Het is mij 100% meegevallen. Hij accepteerde het zonder moeite. Vooral niet teveel nadruk op het weggaan en thuiskomen leggen.
Ik was ongeveer 2,5 week vrij,daarna hebben de buren Elvis uitgelaten overdag.... Hing vrij vlot voor een franse Bull moet ik zeggen.
Een pup moet leren alleen te zijn dus vooral oefenen. Even de kindjes wegbrengen of boodschappen is prima oefen uurtje. Neem dan vooral de hond niet mee. Dit zal later problemen geven omdat de hond nooit heeft geleert alleen thuis te zijn. Probeer piepjes te negeren en stil zijn te belonen. Zodra de hond weet dat je echt wel terug komt is het goed. Er wordt vaak een fout gemaakt dat ze puppies overal mee naar toe nemen en zodra ze volwassen zijn de baasjes klagen dat ze niet alleen kunnen zijn Omdat ze dan blijven janke en piepen en slopen. Dit is meestal aangeleerd gedrag als puppy zijnde. Baasje wil weg, puppy huilt. Baas gaat terug,pakt puppy op en mag mee. Je leert Je hond dat hij mee mag als hij piept. Gevolg zodra je weg bent piept hij omdat hij mee wil. Piepen negeren, aanlopen ( uit zicht gaan staan) en pas als hij stil is weer naar binnen. Ze leren dat janke geen zin heeft en gewoon Wachten loont. Ze leren dat alleen zijn niet erg is en je echt wel terug komt. Honden leren uit ervaringen en zolang jij structuur hebt, ( vaste tijden lopen bijv) en vaste regels dan passen ze zich prima aan. Ze moeten leren en ook dat stukje Van alleen thuis blijven. Ja het is sneu zo'n puppy alleen . Vooral als ze flink zielig piepen maar beloon ze niet met dat gedrag door ze dan maar mee te nemen als je niet van plan bent 24/7 met Volwassen hond te willen zitten die niet alleen thuis kan zijn
Lovewinnie: ik begrijp je verhaal maar heb jij dit dan zonder enige opbouw gedaan? Ik ben zo 20 minuten weg en dat lijkt me best lang voor zo'n pup die net in een vreemd huis is. Een opbouw schema heb ik al vaker gezien, en dan pas reageren/belonen als de pup stil is. Daar kan ik wel inkomen. Maar ja ik moet wel even weg vanaf het begin. Jessie: fijn zo'n positief verhaal! Cathelijne: boodschappen bezorgen is ook een goed idee. Hoe ging het na die 2 weken? Had je geoefend en ging het toen goed?