Hoi iedereen, Na een topic te hebben geplaatst over het kwakkelen van mijn 19 maand oude dochter hoop ik nu wat ervaringen van andere mama's te horen over dit onderwerp. De KNO arts heeft geconstateerd dat mijn dochtertje last heeft van haar neusamandelen en dat buisjes nodig zijn omdat ze vaak verkouden en grieperig is. Dit gaat volgende maand gebeuren. Als haar mama zie ik er behoorlijk tegen op. Je kunt het zo'n kleintje nog niet duidelijk maken. En de narcose is ook iets waar ik tegen op zie, is dit wel veilig bij zo'n kleintje. Dit is haar eerste narcose. Zouden jullie je ervaringen met mij willen delen? Lieve groetjes Tamara
Bij mijn zoon is dit gebeurd toen hij 14 maanden was & over 2 weken 'mag' hij weer... De narcose was even écht niet leuk! Hijheeft ruim een halfuur nadat hij uit narcose kwam bij mij op schoot liggen huilen en daarna is hij in slaap gevallen! Maar toen hij wakker werd was alles over, totaal geen last meer gehad! 6 mei moeten we dus weer & ondanks dat het vorige keer 100% meeviel, vind ik het tóch weer spannend! Veel succes!
Bij mijn zoontje is dit gedaan toen hij 16 maanden was. En het viel echt mee. De narcose is geen zware narcose, tis een roesje. Hij viel heel rustig in slaap (duurde wel een halve minuut of zo, gevoelsmatig toch wel lang), begon wel te brullen toen hij werd neergelegd en dat kapje opkreeg. Logisch. Ben hem blijven aaien en rustig tegen hem gezegd dat hij mocht gaan slapen. Toen viel hij dus heel rustig in slaap. Na tien moinuten werd ik weer gehaald en hoord ik hem al huilen. Wel even akelig om te zien dat hij bloedde uit zijn neusje en mond, maar ja logisch. Toen was hij even hard aan het brullen maar hij werd meteen aan mij gegeven en al heel snel weer kalm. Daarna heeft hij een half uurtje tegen mijn man en tegen mij aangelegen en daarna was hij alweer aan het spelen. Viel erg mee. Tis echt lopendebandwerk, dus probeer het niet te zwaar te maken voor jezelf. Overigens heeft mijn zoontje geen napijn of zo gehad. Hij was wel nog wat moe de dagen erna, maar dat was alles. Veel succes! Oh ja, zoontje is er echt van opgeknapt. Viezigheid kan door de buisjes meteen uit zijn oren, dus druk is eraf. En hij is een stuk minder vaak en minder zwaar verkouden. Wat mss leuk is is een kleinigheidje kopen voor je kindje. Dan heeft ze wat afleiding. Mijn zoontje kreeg een heel klein autootje na de operatie. Vond hij hartstikke leuk. Overigens was er ook speelgoed aanwezig op de kamer waar twee ander ekindjes ook een dagopname hadden. Afleiidng genoeg dus.
Bij ons jongste zoontje (20 maanden) is dit vorige week gebeurd. De operatie is kort en stelt op zich weinig voor. Het wakker worden vond ik naar. Je kindje wordt namelijk heel onrustig wakker (bij mijn zoontje was dit zo en bij de andere kindjes op de afdeling ook). Het duurt echt een half uurtje voor ze weer wat rustiger worden. De zuster waarschuwde ons er ook voor van te voren. Ons zoontje heeft er een dikke week veel last van gehad. Hij had last bij het slikken en oorpijn. Hij kon soms ook moeilijk eten. Vooral 's nachts was hij een paar keer ontroostbaar, maar zetpillen en goed drinken hielp wel. Bereid je dus maar voor op een paar pittige nachten (kan het alleen maar meevallen). Succes! Ik vond het een pittig weekje. Ben blij dat het nu weer beter gaat .
bij onze dochter is het gebeurd met 13 maanden.. ook veel verkouden en ziek. Dus buisjes en neusamandelen knippen.. ik wil je niet bang maken of iets, maar ik vond het erg tegen vallen. ze mocht bij mij op schoot het kapje, en je voelt haar zwaar worden door het slapen. dat vond ik echt een rot gevoel. toen ze wakker werd was het drama! gillen,krijsen, echt zielig.. ze was echt over de rooie ervan.dat heeft zo'n half uur geduurd. afgelopen dinsdag moest ze weer geopereerd worden, buisjes+neus+keel amandelen, en heb mn man mee naar boven gestuurd, ik wilde dat niet nog een keer zien. Nu is het me weer tegen gevallen,ondanks ik wist hoe het zou gaan. ze is nog steeds niet de oude nu en erg hangerig,zeurderig en niet willen eten maar dat komt door de keelamandelen. 1e keer is ze er wel 2 dagen niet lekker van geweest maar niet echt ziek ofzo