Ik heb een heel raar iets en vroeg me af of er meer mama's/papa's zijn die dit meegemaakt hebben en hoe het bij jullie is verlopen. Het is namelijk zo. Sommige dagen wilt Joris geen luier om, dan plast en poept hij ook netjes op de wc (soms poepen niet, vraagt dan om een luier of gaat ineens hard rennen en zie ik het hem ophouden waardoor ik hem een luier omdoe en hij dan meteen poept, krijg hem dan niet op de wc als hij dit doet). Maar vaak de volgende dag wilt hij wel weer een luier om en krijg ik hem ook met geen mogelijkheid op de wc. Heb toen wel eens de luier afgelaten in de hoop dat hij alsnog meld om naar de wc te gaan maar dat vertikt hij dan gewoon. Dus dan krijgt hij gewoon een luier om. Vind dit echt vreemd... Vorige week was hij ineens een hele dag droog, meldde zich steeds om naar de wc te gaan en ging dus de hele dag goed (op zijn middagdut na met luier om). Volgende dag vroeg ik of hij die dag weer op de wc ging plassen, meteen zijn antwoord nee. Ga hem niet pushen, komt allemaal wel vanzelf. Maar het vreemde vind ik toch wel dat hij het dus blijkbaar wel kan! Alleen maar als hij er zelf behoefte aan heeft, dat blijkt wel weer! Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? En hoe verliep het daarna bij jullie? Vind hem nu nog erg jong om te gaan "pushen"...
Je hoeft hem niet te pushen maar je kunt hem wel stimuleren met bijv een stikkerkaart. Dan krijgt hij door dat hij beloont word voor de wc plasjes/poepjes en niet voor die hij in de pamper doet.
Dit is heel normaal hoor in het 'begin', idd niet pushen. Kan soms nog jaren duren voordat ze echt zindelijk zijn. Ze moeten het zelf willen (maar dat weet je vast wel).
Ik vind het al superknap van Joris. Hij geeft het tenslotte zelf al aan. Het komt idd vanzelf denk, maar ik vind hem er al heel ver in. Mijn dochter is exact even oud als Joris (21 maart 2007) maar die poept af en toe op het potje, maar plassen ho maar. Als ze in dr blote kontje loopt dan plast ze gewoon waar ze staat of wanneer ze weer zelf haar slaapzak en luier heeft uitgedaan in bed dan plast ze gewoon in haar bed. Toch gek want een puppie bevuilt toch ook niet zn eigen nest, hihi! Maarre een pluim voor Joris hoor! Groetjes Angela
Ik vind het zelf ook heel knap van Joris. Ga hem er ook verder niet in pushen, komt allemaal wel vanzelf. Stickerkaart/beloningssysteem geeft hij nog niks om. Dat hadden we gedaan op die dagen dat hij droog was, maar hij vroeg er geen enkele keer om, ook niet als we hem beloofde wat te krijgen als hij op de wc/potje deed plassen. Dus dat loont zich niet!
ons meisje begint nu ook af en toe op de wc te plassen. op het potje heeft ze het nog niet gedaan, ze probeert wel, maar dan komt het niet. op de wc wel...?! poepen heeft ze nog niet gedaan. ze zegt regelmatig dat ze moet plassen maar dan komt er niks. wat ze wel erg leuk vindt in zwaaien naar et wc-papiertje in de pot als ie doorgespoeld wordt. dan staan we met z'n allen te zwaaien. en dag te roepen.