Huilen na de fles tijdens boertje?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Vraag me af of iemand weet hoe dit kan? Juliën huilt sinds een paar dagen als ik hem tegen me aan houdt om een boertje te laten na zijn fles. Hij loopt dan rood aan en begint meteen te huilen. Lijkt wel of hij ergens last van heeft. Maar moet het toch doen anders kan hij niet boeren.

Honger kan hij niet hebben want hij laat dan soms nog zelfs 10 cc in zijn flesje zitten.

Iemand enig idee? Is er nog een andere manier om hem te laten boeren? :(

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Quinn heeft precies hetzelfde en wat ik bij hem doe is; ik leg hem over mijn benen heen en laat hem even zo liggen dan komt de boer vanzelf en soms nog wel meer omdat er dan meer druk op de longen komt doordat hij zo ligt is het makkelijker voor hem om te boren en snel van het gehuil af te zijn.. het was een tip van een verpleegster van het zh

3. Momfulness

O super bedankt voor de tip! Dus op zijn buik op je benen en dan dwars?

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    gewoon neerleggen op je benen als je b.v op de bank zit. hem dus gewoon op de buik leggen.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Misschien dat het zuur omhoog komt tijdens boeren? (reflux)

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    alle kindjes worden wat drukker en huilerig soms als er een boer dwars zit...

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Klinkt typisch de situatie waar ik in zat. Mijn zoontje deed dat ook. Hij bleek een verborgen reflux te hebben.

8. Momfulness

Wij denken daar ook aan.Maar hij spuugt nooit. Wel wordt hij rood en begint dan te huilen en overstrekt zich. Ik ga er maandag het cb even voor bellen. We zijn er al voor naar de huisarts geweest en die dacht dat er geen sprake was van reflux. Ik begin het wel te denken.

9. Kletskous

mijn zoontje spuugde ook niet.

10. Momfulness

@Kletskous, wat heb jij ervoor gekregen?

11. Kletskous

mijn zoontje is opgenomen geweest in het ziekenhuis, omdat hij bleef huilen. Hij heeft in totaal 6 weken daar gelegen. Maar dat is hier het geval geweest dan.

Mijn zoontje krijg nu nog steeds motulium en losec.

Trouwens probeer anders door zijn flessen heen 2 schepjes nutriton te doen. Dat doe ik ook nog steeds. alleen mijn zoontje krijgt dan nog maar 1 fles.

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn zoontje doet dit ook, maar hij heeft ook verborgen reflux
    dit wisten we al heel erg snel want het was echt niet te missen,
    hij heeft er ook voor in het ziekenhuis gelegen
    hij krijgt nu 10 mg nexium en jbpm natuurlijk en hij krijgt pepti.

ik denk dat het komt omdat de voeding of zuur omhoog komt,omdat hij wel moet boeren maar dat het niet lukt, en dat dat zeer doet,

misschien een keertje osteopaat als je denk dat het reflux is,
    en anders een verwijzing vragen?

13. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik denk ook aan reflux...
    Van ons ook verborgen reflux, precies hetzelfde. Heb Nexium en Nutrilon Omneo voeding met 2 scheppen Nutriton J. broodpitmeel (dikker). Gaat nu super.

Osteopaat heeft hier HELEMAAL GEEN baat gehad bij de reflux. Doorverwijzing vragen voor de kinderarts zou ik zeker doen!!

14. Momfulness

Wij zijn vanavond naar de huisartsenpost geweest omdat het echt te gek werd. Verborgen reflux is het en we hebben zantac meegekregen. Bedankt voor jullie reacties! Nutriton ga ik maandag ook voor kijken.

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ow mss een tip: wij gebruiken zoveel nutriton (6 schepjes op advies van de kinderarts) en ik bestek ze via tnt op de site staat een apotheek online en ze kosten even veel als in de winkel...aangezien wij die altijd vergaten of in sommige supermarkten deze niet verkrijgbaar waren heb ik meteen 20 pakken besteld via die site. Nuxium hebben we hier voor de reflux gehad

16. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hoop dat je snel verbetering merkt. Het is voor je kindje ook afschuwelijk, die pijn.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik hoop ook dat je snel verbetering ziet!

Ik dacht bij het zien van je topictitel alleen al aan verborgen reflux..dit heeft Finn ook....de zantac en nutriton doen het goed voor hem!

Succes meid! Ik weet hoe zwaar het kan zijn!

Finn was trouwens ongeveer net zo oud toen we er achter kwamen!

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    fijn dat je serieus ben genomen daar,
    ik hoop dat hij snel opknapt!

ons zoontje reageerde helaas niet op zantac die heeft nu nexium,
    ik hoop dat het bij jou wel goed werkt.

en over de jbpm ik zou niet met veel schepjes beginnen maar rustig bv 1 of 2 schepjes toevoegen (het word ook even zoeken voor een goede speen daarvoor)
    mijn zoontje kreeg eerst 6 scheppen maar had toen 10 poepluiers op 1 dag,en veel krampen, nu hebben we 3 schepjes en heeft hij er nog 2
    sommige kindjes raken ervan verstopt en sommige gaan aan de diaree dus zou niet met teveel scheppen beginnen

Deel Deze Pagina