Hoi allemaal, Ons zoontje nu 10,5 maand slaapt eigenlijk van begin af aan altijd thuis in zijn eigen bedje. Hij gaat ook niet naar de creché dus is ook niet gewend ergens anders te slapen. Een enkele keer slaapt hij in de kinderwagen/auto. Toen hij nog heel klein was sliep hij regelmatig in de wandelwagen. Maar nu komt het. Ik zou het fijn vinden als hij ook leert bij opa en oma te slapen. Omdat mijn moeder lang in ziekenhuis heeft gelegen is hij daar niet heel veel thuis geweest, we waren tenslotte altijd op bezoek in ziekenhuis/revalidatiecentrum. Vanochtend was ik rond 9.00 uur bij haar lekker met hem gespeeld zijn fruit gegeven en toen hij moe was daar naar bed gedaan. Nou echt helemaal overstuur/krijsen niet normaal. Hoe kan ik het aanpakken om hem daar ook goed te laten slapen. Ik zou het ideaal vinden als ik hem ook eens een ochtend/middag of nachtje daar weg kan brengen. Opa en oma vinden dat leuk, de kleine vindt dat leuk en wij hebben eventjes tijd voor onszelf om belangrijke dingen te regelen. Jullie tips zijn van harte welkom! Misschien om te beginnen vaker daarheen gaan? Ze wonen ruim half uur rijden van ons vandaan dus voor half uurtje op de koffie doe je ook niet zo snel. Ik had overigens wel zijn eigen knuffel en slaapzak mee. gr vruchtje
Ik herken je verhaal wel een beetje! Ons meisje slaapt ook altijd thuis, gaat niet naar een kdv en gaat niet uit logeren. Met sinterklaas en kerst heeft ze wel even bij opa en oma boven geslapen, maar ze was gewoon super moe! Nu wil mijn schoonmoeder tijdens het oppassen dat ons meisje daar heen gaat (ze komt nu 2x een middag hier) en ik zie daar zo tegen op! Ben inderdaad bang dat ze ook niet wil slapen en ik 's avonds met een oververmoeid kindje zit... Overigens gaan we met 2 weken met vakantie, ik ben dan ook wel een beetje bang dat ze niet wil slapen in ee ncampingbedje... Ik lees mee!
Moet erbij zeggen wij zijn in september weekje weggeweest hij was toen 6 mnd en sliep perfect in een campingbedje, dus dat geeft je misschien hoop. Ook sliep hij toen zelfs in de kinderwagen s'avonds toen we aan het bowlen waren. Moet erbij zeggen dat hij nu ouder is en denk ik dat het lastiger is. De week van 1 maart gaan wij ook naar een huisje in Nederland. Hoop dat hij goed wilt slapen in campingbedje
Dat geeft zeker hoop! Toen Zoe nog kleiner was, sliep ze ook wel in de kinderwagen. Maar inderdaad nu ze ouder is, wordt het moeilijker. Ze slaapt ook als ze bij ons in bed ligt, dus dat kunnen we nog doen als uiterste noodzaak!
Moest hij niet huilen om een andere reden? Dat hij er bijvoorbeeld bij wilde blijven uit gezelligheid? Ik zou het toch weer een keer gaan proberen. Des noods neem je zijn eigen campingbedje mee. Dat is ook vertrouwd. Heb je ook een slaapmuziekje aan thuis? En inderdaad zijn knuffel en slaapzak. Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken, want naast de belangrijke dingen is het ook wel eens heel leuk om samen met je man/vriend wat leuks te gaan doen
Ik weet niet of hij nog in zijn kinderwagenbak past? Of inderdaad zijn campingbedje meenemen? Heeft oma thuis een ledikantje of moet ie in het grote bed slapen? Misschien schrikt ie daardoor heel erg. Ik zou het rustig opbouwen. Eerste keer bij blijven zitten totdat ie slaapt en zo rustig doorgaan.
in het begin heeft onze jongste dit ook gehad. Me moeder nam hem dan bij haar in bed en toen sliep hij wel. Maar omdat ik dat niet zo'n goed idee vond, geef ik dus nu zijn eigen matrasje mee. Die leggen we in het campingbedje en heeft hij zijn eigen vertrouwde bedje met eigen geur waar hij op slaapt. Hij slaapt daar als een roosje..
Misschien een idee om hem af en toe thuis, op zijn eigen kamertje, in het campingbedje te laten slapen. Zo went hij in een veilige omgeving aan het 'vreemde' bed. Als je hem dan ergens anders wil laten slapen het beddengoed van zijn bedje mee, misschien heeft hij ook een slaapknuffel... Wat bij ons verder goed werkt, is zoveel mogelijk het 'ritueeltje' van thuis aanhouden. Pyama, flesje, muziekje, enz.
als het echt allemaal niet lukt na alle tips hierboven kan je er ook nog voor kiezen dat opa en oma bij jullie komen als jullie even weg willen samen. dan slaapt de kleine gewoon in zijn eigen omgeving.
maddox vind het ook niet fijn om ergens anders te slapen. hij doet het wel na veel moeite. maar mijn hart breekt echt want voor hem is het allemaal ook vreemd en eng natuurlijk. mischien helpt het om een t-shirt van jou bij hemin zn bedje te leggen zodat hij toch nog een vertrouwde geur bij zich heeft. of idd het beddengoed van zijn eigen bedje meenemen.
Bedankt voor de tips. Gisteren wilde hij thuis ook niet slapen, dus misschien dat het ook daar een beetje aan lag dat hij niet helemaal in zijn hum is. Maar vermoedt van niet. Hij zat ook de hele tijd dat kamertje bij opa en oma te observeren. Hij wist gewoon heel duidelijk dat hij niet thuis was. Ik ga het gewoon van de week nog eens proberen want het zou zo relaxed zijn als hij ook ergens anders wilt/kan slapen, dat maakt het ook wat makkelijker om wel een keer overdag / s'avonds weg te gaan. Campingbedje op zijn eigenkamer en daarin in oefenen met slapen vindt ik goed idee. Volgende week gaan we weekje in nederland op vakantie nemen dan ook campingbedje mee en zijn eigen matras. Maar ja is niet handig als je dat allemaal mee met slepen omdat kindlief middagje nachtje uit logeren gaat.
ik neem altijd het knuffeldoekje van leana mee en haar eigen slaapzak dan heeft ze toch iets vertrpuwends waar haar eigen geurtje aan zit bij haar en dat werkt heel goed
Klinkt misschien stom, maar wat bij Anoek hielp, was een donkere handdoek over het campingbedje hangen. Zo zag ze als ze wakker werd alleen het donkere van de handdoek boven haar en aan de zijkant. (bij dr voeten was t gewoon open, het was een badlaken dwars over t bedje gehangen) En dan was het goed, ging ze kletsen als ze wakker was. Zonder handdoek was t brullen. En ze had idd wel haar eigen slaapzak en knuffel.
hier verschilt het echt per keer, laatst is ie uit logeren geweest bij mn zusje en sliep ie perfect in zn campingbedje (vorig jaar sept. ook al een week bij oma in nl. in het campingbedje geslapen, ging ook goed) en 2 weken geleden bij mn vriend zijn tante in het campingbedje was het drama. maar hij sliep wel gewoon in dezelfde kamer op oom en tante's bed. daarna bij ons in de kamer in het campingbedje (toen wij 's nachts thuis kwamen, sliepen ook bij oom en tante) toen was het ook weer drama maar afgelopen weekend hadden we mijn familie op bezoek en moest jamie bij ons op de kamer in het campingbedje omdat neefje en nichtje op zijn kamertje sliepen en dat ging prima! hij werd geen 1x wakker terwijl hij normaal in zn eigen bedje vaak nog even wakker wordt om een uur of 3 's nachts. er valt dus geen pijl op te trekken. ik zou aanraden om het gewoon te blijven proberen, inderdaad misschien in vertrouwde omgeving in het campingbedje leggen? er komt altijd een moment in je kindje's jonge leven dat hij of zij door omstandigheden ergens anders moet slapen en dan is het fijn voor jezelf als je weet dat het waarschijnlijk goed gaat. @lisszy: komt wel goed op vakantie, anders mag ze altijd nog bij jamie in bed met hem knuffelen haha