Zindelijk maken?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by FB1984, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Wat snel allemaal.. hier echt nog niet aan de orde. Ik kijk van de zomer wel als hij in zijn blootje kan lopen. Ik vind dat gepush ook niet goed dat duurt het alleen maar langer.

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Nou, ik heb een potje geregeld. Die komt morgen, met muziekje :)
    Op de gewone wc durft ze niet. Ook niet met brilverkleiner.
    Dus hopelijk vindt ze zo'n potje leuk. Toevallig of niet, ze heeft het de afgelopen dagen telkens over 'poepen en passen op de cee'. Haha!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat is pushen dan? En langer duurde het hier niet hoor (10 dagen en 3 dagen...)

Kinderen zijn vooral heel trots dat zij droog zijn en zelf naar de wc gaan. Leuk die trots en lekker makkelijk voor mama + godkoop. Ik zie alleen maar voordelen :)

4. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Het lijkt mij ook ideaal en goedkoop! En mijn moeder zegt altijd dat haar kinderen allemaal rond hun eerste verjaardag droog waren. Dus dat het kan is een feit.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toen waren vooral de mama's zindelijk.... een kind is in mijn ogen pas zindelijk als ze zelf naar het potje /wc te gaan.... met 1 jaar is dat meestal nog een beetje (erg) moeilijk :D

6. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Maar droog waren ze! En nu zal je ook vast nog wel eens moeten zeggen of ze er aan denken.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Ik wil John ook zinderlijk maken, hij geeft wel aan dat hij moet plassen en als ik het vraag zegt hij ook wel ja, maar op de wc komt niks en dan voel ik de luier en dan merk ik ook wel dat hij net heeft geplast. hoe kan ik dit nu verder aanpakken? heb hem nu zonder luier rond lopen om te kijken of hij het dan eerder merkt

8. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    ja dat zei mijn moeder ook en dat begrijp ik helemaal!! Ik zou ook niet met zo'n dikke katoenen prop willen lopen wat niets opneemt.. Het voelde toen ook heel vies aan lijkt me..

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    IK ben ook bezig met me zoon maar thuis gaat het eigenlijk heel goed maar hij gaat 3 dagdelen naar de psz en dan MOET ie een luier aan daar omdat ie nog niet zo goed kan poepen op de wc en ze willen niet dat heel zijn broek onderbroek onder de poep zit.

Maar ja zodra hij een luier aan heeft gaat het dus mis en geeft ie het niet meer aan.

Soms plast ie ook in zijn broek en zegt ie oo maakt niet uit mama dat droogt wel vanzelf haha tja wat doe je dan

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Nou, hier lijkt er sinds vandaag ineens een knop om te zijn. Vanmorgen nog in bed zei ze dat ze moest plassen. Op het potje. Dus ik gevraagd, potje of wc? Was ook goed zei ze.

Dus vanmorgen op de wc (zelfs zonder verkleiner, die lag beneden) geplast, en nu net zei ze weer dat ze op de "grote wc" wilde plassen. Even super trots op m'n kleine dame :)

11. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Wat goed Saz!

Hier vanmorgen het eerste poepje op de wc. Ik zag dat ze aan het drukken was dus heb haar meteen op het potje gezet en ben een boekje gaan voorlezen. Ze vindt het alleen maar niets om haar broek en luier uit te doen. Dat vindt ze maar raar ofzo.

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ooooooh ik ook ik ook IK OOK! Een dreumes een peuter en een kat word er gek van al die poep de hele dag... Tig luiers en een kattenbak.

Maar ik hoorde hier maar steeds niet dringen, wachten wachten enz... Nou ik heb gewacht... En SPIJT dat ik daarvan heb! Seph poepte/plaste vorig jaar april voor het eerst op de pot toen had ik heb gelijk de luier uit moeten laten... Nu afgelopen zaterdagochtend was ik het zo zat! Heb ze luier uitgelaten en wat een enorme sprongen heeft hij gemaakt!!! Van weerstand (geen zin in gedoe tijdens het spelen) en lang wachten op een plasje als hij eenmaal zat naar probleemloos mee gaan en vrijwel meteen plassen.

Alleen tja morgen kinderdagverblijf en die vragen of een kindje wil plassen en nee is nee... trekken na 2 ongelukjes ook weer een luier aan dan moet je thuis maar verder oefenen. Ja zei riepen het hardst dat je je kindje moet volgen en dat 3,5 heel normaal is boor een jongetje... Dit druist echt al maanden in tegen mijn gevoel... Ik hoop ook echt dat ik morgen mijn rug recht hou en heel duidelijk kan maken dat ze hem niet moeten vragen (want als hij de kans krijgt zegt hij nee) maar gewoon moeten doen!

Echt een learning voor bij mijn dochter... Bij de eerste interesse laat ik die luier uit...

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier is madam overdag helemaal zindelijk inmiddels. Ze geeft bij keurig aan wanneer ze moet poepen en plassen, gaat iedere keer op de wc. Nu nog 1 luier voor 's nachts. Ook in de auto gaat het goed, zaterdag wel een ongelukje gehad toen ze met opa en oma naar Duitsland was. Moest ze ineens "plassen grote see". Tja, kan gebeuren.

We hebben er eigenlijk niks voor gedaan, poos in d'r blootje laten lopen, mooi potje met muziek gekocht, maar geen beloning ofzo.

14. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook wel dat je kind eraan toe moet zijn, en inderdaad niet dwingen. Ons meisje weet waarvoor het potje en de wc zijn,maar als ze er ff op zit dan staat ze op en zegt klaar,maar dan niks gedaan haha. Ze draagt nog wel een luier, maar ik geloof echt wel dat het allemaal goedkomt.

15. liedjepiedje

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Dat heeft mijn dochter ook. Ze zegt het wel, maar durft niet. Ze vindt het maar niets om zonder broek te lopen. Zodra ik haar luier uit doe, trekt ze direct haar broek weer aan. Dan durft ze wel te zitten. Iemand tips?

Share This Page